کد خبر : 2080171 | 07 آبان 1403 ساعت 12:21 | 19.8K بازدید | 21 دیدگاه

رئال قسر در می‌رود

حکم احتمالی رئال به‌خاطر قضیه یامال!

بسیار بعید است رئال مادرید به‌خاطر توهین نژادپرستانه تعدادی از هواداران به لامین یامال محروم شود.

حکم احتمالی رئال به‌خاطر قضیه یامال!

به گزارش "ورزش سه"، در ال‌کلاسیکو، به دلیل توهین‌های نژادپرستانه، هیچ محرومیتی علیه رئال به‌طور فوری اعمال نخواهد شد. از آنجا که این توهین‌ها بر روند بازی بین رئال مادرید و بارسلونا تأثیری نداشت، فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از گزارش لالیگا، پرونده‌ای را باز خواهد کرد. همین اقدام را دبیر شورای عالی ورزش نیز انجام خواهد داد، زمانی که کمیته ضد خشونت پیشنهاد محرومیت مرتکبین را بدهد، به شرطی که شناسایی شوند. در حال حاضر احتمال بسته شدن بخشی از ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رد شده است.

واکنش‌ها به توهین‌های نژادپرستانه‌ای که در برنابئو علیه لامین یامال، آنسو فاتی و رافینیا صورت گرفت، همچنان ادامه دارد. لالیگا این موضوع را به پلیس، کمیته ضد خشونت و خود فدراسیون گزارش داده است.

2101681

سوالی که مطرح می‌شود این است: چه محرومیت‌هایی اکنون ممکن است علیه رئال مادرید و مرتکبین این اعمال صورت گیرد؟

اولین مسیر، مسیر کمیته انضباطی است. این نهاد باید منتظر بماند تا لالیگا گزارش هفتگی خود را منتقل کند تا پرونده‌ای فوق‌العاده باز کند. این پرونده حداقل یک ماه طول خواهد کشید. با توجه به اینکه این توهین‌ها بر روند بازی تأثیری نداشت، معمولاً نباید منجر به بسته شدن بخشی از ورزشگاه شود. زیرا این موضوع بر بازی تأثیری نداشت.

این موضوع هرگز قابل مقایسه با آنچه در بازی والنسیا - رئال مادرید در مستایا رخ داد نیست، جایی که بازی زمانی متوقف شد چون وینیسیوس به مرتکبین توهین‌ها اعتراض کرد. ریکاردو دی بورگوس چند دقیقه بازی را متوقف کرد و این موضوع را با جزئیات در گزارش داوری ثبت کرد. در واقع، پیشینه‌هایی وجود دارد، مانند بازی ختافه در فصل گذشته، زمانی که توهین‌های نژادپرستانه به مارکوس آکونا، بازیکن سویا، صورت گرفت. در آن زمان نیز این موضوع در گزارش داوری ثبت شد. کمیته انضباطی حکم بسته شدن جزئی را صادر کرد که کمیته تجدیدنظر آن را بی‌اثر گذاشت. همچنین نمی‌توان حوادث عمومی در دربی اتلتیکو-رئال در متروپولیتانو را مقایسه کرد که منجر به بسته شدن سکوهای جنوبی متروپولیتانو شد. آنجا بازی بیش از ده دقیقه متوقف شد. بنابراین، از نظر انضباطی، هیچ احتمالی برای محرومیت رئال مادرید وجود ندارد.

دیدگاه‌ها