کد خبر : 2080141 | 07 آبان 1403 ساعت 09:16 | 14.4K بازدید | 60 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

روزی که کام استقلالی‌ها با خداحافظی فرهاد تلخ شد!

یازده سال پیش در چنین روزی، فرهاد مجیدی در سن ۳۷ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

روزی که کام استقلالی‌ها با خداحافظی فرهاد تلخ شد!

به گزارش "ورزش سه"، برای هواداران استقلال در دهه نود، هیچ غروبی غم‌انگیزتر از غروب هفتم آبان ماه ۱۳۹۲ نبود. روزی که قرار بود یکی از بازی‌های معوقه استقلال در لیگ سیزدهم مقابل مس کرمان در تهران برگزار شود.

از آنجایی که این بازی، وسط هفته و از ساعت ۱۵:۰۰ برگزار می‌شد، سکوهای خالی ورزشگاه آزادی خیلی بیشتر از پنج شش هزار نفری که در استادیوم حاضر بودند خودنمایی می‌کردند.

بازی رأس ساعت با سوت سعید مظفری‌زاده آغاز و اولین حمله جدی مس کرمان شانزدهم جدولی در آزادی تبدیل به گل‌ نخست شاگردان  پرویز مظلومی توسط مصطفی شجاعی شد. 

استقلال با حضور نفرات ثابت کمربند خط میانی تیم ملی یعنی آندرانیک تیموریان و جواد نکونام، توپ و میدان را به‌طور کامل در اختیار گرفت اما خبری از حملاتی که منجر به باز شدن دروازه مس شود نبود.

آبی‌های پایتخت گل شجاعی را سرانجام در یکی از معدود حملات جدی خود در دقیقه ۵۴ توسط سیاوش اکبرپور‌ جبران‌ کردند تا کار دوباره به تساوی کشیده شود.

فقط پنج دقیقه بعد از این گل بود که مس کرمان صاحب یک ضربه پنالتی شد اما مهدی رحمتی با مهار ضربه فرزاد حسین‌خانی، بازهم ثابت کرد که پنالتی گرفتن برای او حتی می‌تواند راحت‌تر از خوردن یک لیوان آب باشد.

تا اینجا همه چیز عادی بود اما مهم‌ترین اتفاق فصل استقلال، در دقایق پایانی همین بازی سرد و کسل کننده رخ داد. جایی که امیر قلعه‌نویی دستور آخرین تعویض استقلال با ورود علیرضا نیکبخت واحدی به جای فرهاد مجیدی را صادر کرد.

شماره هفت محبوب آبی‌ها، برای آخرین بار بازوبند کاپیتانی را باز کرد تا آن را تحویل مهدی رحمتی بدهد. پیراهنش را از تن درآورد و به جای تابلوی تعویض، به سمت امیر قلعه‌نویی رفت تا از آخرین سرمربی دوران فوتبالیست بودنش تشکر کند. 

2101640

اینجا بود که شایعات روزهای قبل مبنی بر خداحافظی فرهاد از مستطیل سبز، رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت. اینجا بود که هوادارانی که از پای تلویزیون بیننده بازی استقلال بودند، حسرت تماشای آخرین نمایش فرهاد با پیراهن شماره هفت آبی را به خاطرات تلخ فوتبالی خود اضافه کردند.

2101645

هرچه که بود، فرهاد در میان بهت و حیرت هواداران حاضر در ورزشگاه و در حالی که بازی همچنان در جریان بود، به چهار گوشه زمین بوسه زد و در ۳۷ سالگی، رسما پایان دوران پر فراز و نشیب خود در مستطیل سبز را اعلام کرد.

2101647

اگرچه او هم به رسم قانون نانوشته دنیای فوتبال، وداعی تلخ با مستطیل سبز داشت اما حداقل برخلاف خیلی از اسطوره‌های سرخابی، فرصت خداحافظی با پیراهن تیم محبوب نصیبش شد. پیراهن تیمی که هشت سال بعد از آن روز تلخ، با کسوت مربیگری دوباره به تن کرد تا تنها قهرمانی بدون باخت تاریخ لیگ برتر را در فصل ۰۱-۱۴۰۰ رقم بزند.

2101648

* افتخارات تیمی فرهاد مجیدی به عنوان بازیکن

استقلال: ۳ قهرمانی در لیگ برتر - ۱ قهرمانی در جام حذفی - نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا 

العین: قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا 

الاهلی: قهرمانی در لیگ برتر امارات

* افتخارات فردی فرهاد مجیدی به عنوان بازیکن

دومین گلزن برتر تاریخ استقلال با ۹۴ گل

نامزد دریافت جایزه مرد سال فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۰

بهترین گلزن ایرانی در مسابقات باشگاهی آسیا با ۲۳ گل

دیدگاه‌ها