کد خبر : 2080102 | 06 آبان 1403 ساعت 23:40 | 45K بازدید | 45 دیدگاه

نخودی تا یک چهارم‌ از مصاف با باروز معاف شد

قرعه مرگ به نام تیلور و سعداله‌یف و شاید قاسمپور!

در اتفاقی عجیب و باورنکردنی مسابقات جهانی کشتی آزاد اوزان غیرالمپیکی برای دومین بار قرعه‌کشی شد!

قرعه مرگ به نام تیلور و سعداله‌یف و شاید قاسمپور!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که عصر امروز با حضور نمایندگان همه کشورها اتحادیه جهانی کشتی قرعه‌کشی مسابقات جهانی در رشته‌های کشتی فرنگی و کشتی آزاد را برگزار کرده بود و نتایج آن نیز در تمامی رسانه‌ها جهان بازتاب داشت، اما بعد از چند ساعت اعلام شد که به دلیل اشتباه رخ داده قرعه‌کشی انجام شده، باطل شده است. 
در قرعه‌کشی نخست محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم در همان دور نخست با جردن باروز، قهرمان افسانه‌ای کشتی آمریکا و شاید سخت‌ترین رقیب خود مواجه شده بود. 

از سوی دیگر کامران قاسمپور در وزن 92 کیلوگرم صاحب قرعه خوبی شده بود و از رویارویی با دو رقیب اصلی خود یعنی دیوید تیلور و عبدالرشید سعداله‌یف تا فینال معاف شده بود. 

اما بعد از چند ساعت مقرر شد که به دلیل اشتباه رخ داده و لحاظ نکردن رنکینگ کشتی‌گیران در قرعه‌کشی نخست، قرعه‌کشی 4 وزن کشتی آزاد بار دیگر تکرار شود!

دقایقی قبل و در حالی که مسابقات فینال کشتی آزاد قهرمانی امیدهای جهان در جریان بود، قرعه‌کشی مجدد انجام شد و نمایندگان ایران نیز با شرایط کاملا متفاوتی در جدول قرار گرفتند. 

در وزن 79 کیلوگرم محمد نخودی از رویارویی با جردن باروز در گام نخست معاف شد و باید در دور نخست به مصاف حریفی از مولداوی برود. البته که در صورت صعود نخودی و جردن باروز به یک چهارم نهایی، آن‌ها بار دیگر در این مرحله باید مقابل هم قرار بگیرند.

2101439

اما در وزن 92 کیلوگرم که جذاب‌ترین وزن در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی با حضور سه ستاره یعنی دیوید تیلور، عبدالرشید سعداله‌یف و کامران قاسمپور به حساب می‌آید، اتفاقات عجیب‌تری رخ داد. تیلور قهرمان المپیک در وزن 86 کیلوگرم و سعداله‌یف قهرمان المپیک در وزن 97 کیلوگرم باید در همان گام نخست به مصاف هم بروند! در واقع فینال زودرس این وزن در همان مرحله یک شانزدهم نهایی رخ می‌دهد و بازنده این رقابت حتی امکان دارد به مدال جهانی هم نرسد.

2101442

از سوی دیگر کامران قاسمپور که قرار نبود تا فینال با یکی از این دو قهرمان بزرگ مواجه شود، این بار در دور نخست باید با ایشیگورو از ژاپن مصاف بدهد و مصاف احتمالی او با تیلور یا سعداله‌یف در نیمه نهایی خواهد بود. در واقع هر سه قهرمان و مدعی اصلی این وزن در یک سمت جدول قرار گرفته‌اند!

مومنی در 61 کیلوگرم باید در دور نخست به مصاف حریف مقدونیه‌ای برود و در صورت برتری با برنده آلبانی و سوئیس دیدار می‌کند.

2101438

سینا خلیلی هم در وزن 70 کیلوگرم با قرعه سختی مواجه شده و باید در دور اول با کشتی‌گیر روس رقابت کند.

2101441

دیدگاه‌ها