کد خبر : 2079999 | 07 آبان 1403 ساعت 03:44 | 3.5K بازدید | 3 دیدگاه

بزرگترین برد تاریخ فوتبال ایران با این نفرات

تیم ملی فوتبال ایران نزدیک به ۳۰ سال پیش تیم ملی فوتبال کره جنوبی را در امارات با نتیجه ۶ بر ۲ شکست داد.

بزرگترین برد تاریخ فوتبال ایران با این نفرات

به گزارش "ورزش سه"، این یک بازی رویایی و استثنایی در تاریخ بازی‌های ملی محسوب می‌شود و شاید درخشان‌ترین پیروزی تاریخ فوتبال ایران در رده ملی لقب بگیرد؛ مسابقه‌ای با درخشش فوق‌العاده علی دایی با ۴ گل و البته نقش آفرینی ستارگانی مثل مهرداد میناوند، خداداد عزیزی، کریم باقری، نعیم سعداوی، علیرضا منصوریان و... .

این عکسی است از مراسم ابتدایی مسابقه که هیچکس تصور نمی‌کرد با این نتیجه به پایان برسد. اگرچه ایران در بازی قبلی، سه بر صفر عربستان را شکست داده بود اما رویارویی با کره جنوبی در آن سال‌ها همواره مایه ترس ما بود و این احتمال وجود داشت که در این مسابقه از دور مسابقات کنار برویم اما با وجود آنکه کره در نیمه اول ۲-۱ از ایران پیش افتاد، در نیمه دوم آتش بازی مهره‌های تهاجمی ایران همه چیز را به نفع تیم سفید پوش محمد مایل کهن تغییر داد تا دراماتیک‌ترین نتیجه فوتبال ایران رقم بخورد؛ بردی که در همه تاریخ از آن یاد خواهیم کرد.

2101176

در این بازی که با داوری جمال شریف سوری برگزار می‌شد، بازیکنانی چون محمد خاکپور (کاپیتان)، علی دایی، نیما نکیسا، افشین پیروانی، مهرداد میناوند، حمید استیلی، فرشاد فلاحت زاده، کریم باقری نعیم سعداوی و خداداد عزیزی حضور داشتند و تیم ملی ایران توانست با گل‌های علی دایی و خداداد عزیزی به پیروزی برسد.

عکس: محمد ملاسعیدی

دیدگاه‌ها