کد خبر : 2079925 | 06 آبان 1403 ساعت 13:25 | 101.1K بازدید | 158 دیدگاه

سراسر طعنه و تشر به ستاره‌های آبی‌پوش؛

کوهِ عصبانیت، آنالیزِ خشمِ شدیدِ سرمربیِ استقلال!

رفتاری بیانگر عصبانیت، نگرانی و بهت پیتسو موسیمانه از عملکرد استقلال؛ این ماحصل اولین نشست خبری او بعد از اولین شکست بود.

کوهِ عصبانیت، آنالیزِ خشمِ شدیدِ سرمربیِ استقلال!

به گزارش "ورزش سه"، پیتسو موسیمانه از همان ابتدای حضور خود در استقلال نشان داد به جز یک سرمربی پرافتخار و با رزومه درخشان، یک شخص برون‌گرا و جذاب در نشست‌های خبری و احتمالاً کنار زمین در طول فصل خواهد بود. اما شکست سنگین استقلال در اولین تجربه مربیگری باعث شد او یک نشست خبری عجیب و جنجالی را سپری کرده و با انتقاد شدید و بدون تعارف از بازیکنان استقلال و شرایط رختکن این تیم، عصبانیت خود را از وضعیت موجود به وضوح نشان دهد. در ادامه به آنالیز و بررسی زبان بدن و ادبیات خاص پیتسو موسیمانه در اولین نشست خبری این سرمربی بعد از شکست ناباورانه و سنگین استقلال مقابل خیبر خواهیم پرداخت؛

ویدئو: 356921

نشست خبری پیتسو اوسیمانه با واکنش‌های جالب و تعجب‌برانگیز دست و صورت او آغاز شد. سرمربی آفریقایی استقلال چندین بار دستان خود را به روی گردنش کشیده و واکنشی از سر استیصال و درماندگی نسبت به عملکرد استقلال بروز داد. نشست خبری موسیمانه با عبارت "چه می‌توانم بگویم آغاز شد" و حرکات دست و چهره موسیمانه شاید حتی بیشتر از عصبانیت، حاکی از بهت‌زدگی و شگفتی او بابت ارائه این عملکرد ضعیف از سوی ستارگان استقلال بود.

او لحظاتی بعد و در اوایل نشست خبری خود مدعی شد "هرگز تا به حال تیمی انقدر ناتوان و مستاصل در زمین ندیده" و اینگونه خشم و عصبانیت خود را از عملکرد بازیکنان استقلال به شکل روشن و بدون روتوشی ارائه داد. موسیمانه در ادامه تاکید کرد "شاید هنوز بازیکنان استقلال در باد این اسم بزرگ (با اشاره به لوگوی استقلال) این باشگاه خوابیده‌اند، اما عملکرد آنها با بزرگی این لوگو و اسم هم‌خوانی ندارد".

2101047
موسیمانه در طول نشست خبری چندین بار به لوگوی استقلال اشاره کرده و دست خود را به سینه‌اش کوبید.

پیتسو موسیمانه در این لحظات و به شکل معناداری، چندین بار به لوگوی استقلال اشاره کرد.

اما به نظر می‌رسد مهمترین نکته نشست خبری موسیمانه، اشاره‌ او به تغییرات متوالی روی نیمکت استقلال بود. این چهره نگران و خسته، در این لحظه بسیار شمرده شمرده و با ادای پرمعنی و محکم کلمات خود، ابتدا مدعی شد "مربی اول و دوم، استقلال را ترک کردند" (در ادامه چند لحظه سکوت و ترجمه) بعد موسیمانه اذعان داشت که "من نفر سوم هستم و آیا من نیز باید بروم و نفر بعدی بیاید؟"

بعد موسیمانه نوک پیکان عصبانیت و انتقادات خود را به سمت بازیکنان استقلال گرفت و با حرکتی جالب و معنادار مدعی شد، "باید دید خواسته بازیکنان استقلال چیست؟ آیا آنها می‌خواهند هر روز سرمربی تیم عوض شود؟"

موسیمانه در ادامه با ژستی سینمایی، چندین بار از کلمه "من ناامید هستم" استفاده کرده و به شکلی طعنه‌آمیز به تمجید از بازیکنان رقیب پرداخت و تاکید کرد که "آنها روحیه مبارزه‌طلبی و برتری جویی داشتند و به همین دلیل بابت کسب پیروزی بازیکنان خیبر تبریک می‌گوید". (طعنه‌های ممتد به بازیکنان استقلال)

جالب اینجاست که موسیمانه در ادای کلمات خود دقت بسیاری داشته و در لحظاتی که در مورد عملکرد بازیکنان استقلال صحبت می‌کرد، چندین بار با تعجب و به صورت سوالی پرسید که "آیا این استقلال است؟ آیا بازیکنان استقلال اینگونه هستند؟"

برداشت مخاطب از نوع ادبیات و بیان موسیمانه این بود که او به صورت بسیار جدی در حال تشر زدن و انتقاد از بازیکنان استقلال بوده و احتمالاً این روند در رختکن و در تمرینات روزهای بعد نیز ادامه خواهد داشت. در ادامه موسیمانه به تفاوت عملکرد استقلال در لیگ نخبگان آسیا و دو بازی اخیر در لیگ برتر اشاره کرده و به صورت انفرادی خطاب به سوال یکی از خبرنگاران پاسخ داده و مدعی شد که "شاید حق با تو باشد" و این او دوباره با اشاره به لوگوی باشگاه مدعی شد "شاید این لباس برای برخی بازیکنان بزرگ یا همان به فارسی گشاد باشد".

موسیمانه پاسخ سوال بعدی را با لبخندی تلخ و غم‌انگیز داد. سرمربی باتجربه استقلال مجدداً "عملکرد بازیکنان تیم را نامیدانه توصیف کرده و حتی با اشاره جالب با دست اذعان داشت که بازیکنان استقلال کودک نیستند و بازیکنانی حرفه‌ای به‌شمار می‌آیند. "پیتسو در ادامه به صحنه گل سوم اشاره و تاکید کرد" عملکرد خط دفاعی این تیم تا آن لحظه خوب بوده، اما آنها در دقایق پایانی مرتکب اشتباه شدند."

2101046
این همان لحظه‌ای بود که موسیمانه مدعی شد بازیکنان استقلال بچه نیستند و بازیکنانی حرفه‌ای محسوب می‌شوند.

موسیمانه در ادامه با تایید سوال یکی از خبرنگاران در مورد فقر حضور یک مهاجم گلزن در ترکیب استقلال با حالتی مستاصل اذعان داشت "که در حال حاضر کاری از دست او ساخته نیست و همه این مشکل را در ترکیب استقلال می‌بینند." اما در واقع او به نوعی مدعی اعتراف کرد که در این مقطع چاره‌ای جز سازش با این موقعیت ندارد.

اما در ادامه لبخندهای طعنه‌آمیز موسیمانه دوباره شروع شد و او به نوعی با انتقاد از بازیکنان استقلال مدعی شد "این آنها هستند که باید خودشان را به سرمربی نشان دهند و ثابت کنند که آیا برای این لوگو و پیراهن بازی می‌کنند یا خیر."

این روند در مورد سوالات بعدی نیز ادامه یافت. هر چقدر خبرنگاران سعی داشتند مشکلات استقلال را نبود مهاجم یا هافبک میانی عنوان کنند، موسیمانه اصرار داشت که در اولویت او "تغییر ذهنیت بازیکنان استقلال و سبک بازی این تیم است." موسیمانه در ادامه و در اواخر نشست خبری باز هم واکنش‌های خاصی داشت. سرمربی استقلال در ابتدا نقش یک بازیکن راحت‌طلب و بی‌مسئولیت را بازی کرده و مدعی شد "باید دید آیا ستاره‌های استقلال تنها به فکر رقم قرارداد و آسایش خود هستند یا قصد دارند تغییری در شرایط به وجود بیاورند."

اما پاسخ به آخرین سوال در مورد نبود بازیکنان کلیدی در ترکیب استقلال؟ "این نتیجه نشان می‌دهد به اندازه کافی مبارزه نکردیم". پس او در واقع معتقد بود حتی ترکیب فعلی استقلال نیز نیاز به تلاش و ممارست بیشتر برای کسب نتیجه دارد و همه چیز معطوف تنها چند خرید در فصل زمستان نخواهد بود.

نکته کلیدی و پایانی نشست خبری پیتسو موسیمانه: "این فرهنگ مناسب استقلال نیست و این وضعیت باید تغییر کند." 

دیدگاه‌ها