کد خبر : 2079899 | 06 آبان 1403 ساعت 11:47 | 53.4K بازدید | 52 دیدگاه

ستاره بیست ساله فقط طلا می‌برد

ماجرای نشان دادن عدد شش توسط پسر فردین!

امیررضا معصومی در 20 سالگی با 6 طلای جهانی در رده‌های پایه دارای یک رکورد خاص و کم نظیر در دنیای کشتی است.

ماجرای نشان دادن عدد شش توسط پسر فردین!

به گزارش "ورزش سه"، فردین معصومی قهرمان سابق سنگین وزن جهان که با وجود داشتن نقره و برنز جهان و عناوین متعدد آسیایی نتوانست طعم مدال المپیک را در دوره قهرمانی خود بچشد، از همان روزی که برای ساختن قهرمانی بزرگ به نام امیررضا معصومی آغاز به کار کرد، گفته بود می‌خواهد پسرش حسرت‌هایی که خودش در دوران قهرمانی داشته را جبران کند و به مدال طلای المپیک دست یابد.

ویدئو: 356989

امیررضا معصومی با قد و قامتی بلند و البته استایلی متفاوت از پدرش خیلی زود نشان داد که راه قهرمانی را به خوبی یاد گرفته و می‌خواهد پا جای پدرش بگذارد. امیررضا که همین حالا هم فقط 20 سال دارد و تا دو سال دیگر هم می‌تواند در رده امید مسابقه دهد، فقط 16 سال داشت که توانست اولین طلای جهانی خود را در رده نوجوانان به دست بیاورد. 

در ادامه پسر خلف فردین معصومی سه طلای متوالی را در رده سنی جوانان و در سال‌های 2022 تا 2024 کسب کرد و البته در رقابت‌های امیدهای جهان هم در سال 2022 و حالا 2024 به عنوان قهرمانی جهان رسیده است. 

این گیله مرد 20 ساله شب گذشته در مسابقات زیر 23 سال کشتی آزاد جهان یک اتفاق بزرگ را رقم زد و طعم متفاوتی از قهرمانی را چشید. در حالی که اتحادیه جهانی به این استعداد ناب کشتی ایران لقب "ستاره فروتن" را داده، اما او روی تشک همواره جنگنده نشان داده و حتی حملات ثانیه‌های نخست او یکی از شگردهایش محسوب می‌شود. 

2101005

معصومی در مسابقات وزن 125 کیلوگرم امیدهای جهان به میزبانی آلبانی ۴ مبارزه برابر کشتی‌گیران هند، روسیه، آمریکا و بلغارستان داشت که در نهایت تمامی آن‌ها را با امتیاز عالی و بدون از دست دادن حتی یک امتیاز از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلای جهان شد. معصومی در این مسابقات در مجموع ۴۱ امتیاز گرفت اما حتی یک امتیاز نیز به رقبای خود نداد تا رکورد بی‌نظیری را از خود بر جای بگذارد.

معصومی در مبارزه نخست خود ۱۰ بر صفر کومار آنیروده از هند را برد، سپس ۱۰ بر صفر عبدالله کوربانوف از روسیه را از پیش رو برداشت و در سومین‌ مبارزه نیز مقابل لوکاس استودارد از آمریکا ۱۰ بر صفر به برتری رسید. وی در مبارزه فینال نیز برابر آلن خوبولوف از بلغارستان ۱۱ بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه صاحب مدال طلا شد تا رکورد کم‌نظیری را در سنگین وزن از خود برجای گذارد.

حالا افتخارات امیررضا معصومی در رده‌های پایه کشتی جهان در 20 سالگی به اوج خود رسیده است:

مسابقات نوجوانان جهان 2021 مجارستان🥇
مسابقات جوانان جهان 2022 بلغارستان🥇
مسابقات امیدهای جهان 2022 اسپانیا🥇
مسابقات جوانان جهان 2023 اردن🥇
مسابقات جوانان جهان 2024 اسپانیا🥇
مسابقات امیدهای جهان 2024 آلبانی🥇

همین رکورد بی‌نظیر امیررضا معصومی و کسب ششمین مدال طلای جهان در 20 سالگی باعث شد تا او بعد از قهرمانی شب گذشته خود عدد 6 را به دوربین‌ها نشان دهد، عددی که البته برخی‌ها را به اشتباه انداخت. تصور برخی بر این بود که معصومی بعد از قهرمانی یک کری فوتبالی خوانده، اما او اشاره به ششمین قهرمانی خود در مسابقات جهانی داشته است.
با اینکه فردین معصومی خیلی زود پسر با استعداد خود را وارد تیم ملی کرد، اما تاکنون امیررضا نتوانسته در رده بزرگسالان به دستاورد خاصی برسد و تنها افتخار او کسب مقام نایب قهرمانی جام جهانی همراه با تیم ملی کشتی آزاد در سال 2022 به‌شمار می‌رود.

2101004

به نظر می‌رسد امیرحسین زارع که خودش در اوج جوانی به مدال طلای جهان و برنز المپیک رسیده بود، حالا بعد از نایب قهرمانی در المپیک پاریس یک رقیب جدی پشت سر خود می‌بیند. با اینکه این دو کشتی‌گیر قبلا هم با هم روبرو شدند و برنده کشتی زارع لقب گرفته، اما با اوج گرفتن معصومی و بالا رفتن تجربه او حالا زارع یک رقیب بسیار جدی را بیخ گوش خود می‌بیند. 

در سال‌هایی که سنگین وزن کشتی ایران چه در آزاد و چه در فرنگی پر از ستاره شده، قطعا شاهد رقابت‌های حساس و جذابی در داخل برای پوشیدن دوبنده تیم ملی بزرگسالان بین امیررضا معصومی و امیرحسین زارع خواهیم بود. 

امیررضا معصومی که حتی چندی قبل بحث دریافت پیشنهاد از سمت کشور آذربایجان توسط او مطرح شده بود، با حمایت و راهنمایی‌های پدرش برای رفتن به المپیک 2028 لس آنجلس خیز برداشته و شاید مسابقات جهانی 2024 آلبانی پایان کار او در رده‌های سنی پایه باشد.

دیدگاه‌ها