کد خبر : 2079898 | 06 آبان 1403 ساعت 11:44 | 62.1K بازدید | 70 دیدگاه

بی‌اعتنایی به تاکتیک در غیاب تواضع؛

رمز بازگشت یاسین سلمانی پنهان میان کنایه‌های گاریدو!

پرسپولیس نتایج بسیار خوبی در لیگ برتر می‌گیرد اما همچنان سوالات زیادی در ذهن هواداران پرسه می‌زند.

رمز بازگشت یاسین سلمانی پنهان میان کنایه‌های گاریدو!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس فصل گذشته در تابستان و زمستان دو استعداد برتر فوتبال ایرانی یعنی یاسین سلمانی و محمد خدابنده‌لو را به خدمت گرفت. این دو بازیکن جوان در تیم تحت هدایت گاریدو شرایطی را تجربه می‌کنند که هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند.

خدابنده‌لو فرصت بیشتری پیدا کرده و حداقل کمتر از لیست خط خورده اما یاسین سلمانی رکورددار مواجه شدن با قلم قرمز خوان کارلوس برای بازی‌های رسمی است. در روزی که چهار بازیکن آکادمی پرسپولیس فرصت بازی پیدا کردند، یاسین سلمانی از لیست خط خورده بود تا تکلیف خود را برای این هفته بداند.

گاریدو نشان داده هیچ اهمیتی به ثبات در ترکیب تیمش نمی‌دهد و به راحتی از اسامی عبور می‌کند. ممکن است یک بازیکن در بازی قبلی فیکس بازی کرده باشد و به یک‌باره در مسابقه بعدی پرسپولیس جایی بهتر از سکو پیدا نکند.

خوان کارلوس همواره با لحنی تند و خشن به خبرنگاران در مورد چرایی استفاده نکردن از یک بازیکن خاص پاسخ داده است. حال تصور کنید یک بازیکن از او در مورد بازی نکردن و شرایطش از او سوال کند! پیش‌بینی رفتار گاریدو در این صحنه اصلا نمی‌تواند کار سختی باشد.

2100304

بولت مس رفسنجانیاسین سلمانی فصل پیش در دو راهی لژیونر شدن و قبول پیشنهادات استقلال و پرسپولیس، پیراهن سرخ را برتن کرد. یحیی گل‌محمدی خیلی زود او را وارد ارنج کرد و این بازیکن در فرصت کوتاه تکنیکی دلبری‌های زیادی کرد و خیالات بلند پروازانه‌‌ای را در مورد آینده‌اش برای هواداران شکل داد اما فشار بازی‌های لیگ، آسیا و تیم ملی امید باعث شد این استعداد جوان با مصدومیت یک سال کامل را دور از ترکیب بماند.

یاسین که امیدوار بود این فصل توانایی خود را در بازگشت نشان دهد با وضعیت متفاوتی روبرو شد. دیگر خبری از آغوش باز یحیی نبود و او از همان بازی‌های ابتدایی مدام از لیست بازی کنار گذاشته شد. در ابتدا گمان می‌شد گاریدو به علت ریسک مصدومیت دوباره این بازیکن چنین رفتاری دارد اما با گذشت چندین هفته شرایط او چندان تغییر نکرد.

یک بازی تعویضی در دیدار آلومینیوم و یک حضور فیکس در بازی چادرملو و سپس تعویض در ابتدای نیمه دوم سهم یاسین سلمانی از این فصل بوده است. او که پس از مدت‌ها در ترکیب اصلی پرسپولیس برابر چادرملو قرار داشت در دو بازی بعدی برابر السد و شمس آذر حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرد.

2101000
لیست پرسپولیس و شمس آذر قزوین در غیاب یاسین سلمانی. امیررضا رفیعی و سهیل صحرایی در ترکیب اصلی بودند و در روزی که به آل‌کثیر، صادقی و خدابنده‌لو بازی نرسید سمیر حبوباتی و یعقوب براجعه، دو باریکن جوان دیگر هم به زمین رفتند.

گاریدو هیچ‌وقت حاضر نیست پاسخ مستقیمی در مورد وضعیت یک بازیکن خاص ارائه دهد اما در میان کنفرانس جنجالی و بیست دقیقه‌ای گاریدو پس از بازی روز گذشته می‌توان تا حدودی راز بازگشت استعدادی مثل یاسین را رمزگشایی کرد.

به این بخش از صحبت‌های گاریدو که بلافاصله بعد از تعریف و تمجید از سهیل صحرایی زده می‌شود توجه کنید: "بازیکنانی هستند که کیفیت تکنیکی دارند اما تواضع ندارند و توانایی نشان دادن بهترین عملکرد خودشان را ندارند، این بازیکنان نمی‌توانند از استعدادشان استفاده کنند؛ بازیکنی که کیفیت و تواضع و توانایی کار کردن داشته باشد، آینده خیلی خوبی در انتظارش خواهد بود. باید کاری انجام دهیم که بازیکنان جوان بتوانند این تواضع را نشان دهند."

از این جملات مشخص از که گاریدو از تاکتیک پذیری، تکنیک و توانایی فنی بازیکنی مثل یاسین سلمانی آگاه است اما با نگرش و رویکردی که دارد می‌خواهد تواضع را در سلول به سلول بازیکنانش و به خصوص جوان‌ترها جاری کند.

2101002
یاسین سلمانی در شبی که از لیست خط خورده بود پیروزی تیمش را تبریک گفت.

یاسین سلمانی بعد از بازی با انتشار یک استوری پیروزی تیمش را تبریک گفت تا مورد توجه هواداران پرسپولیس هم قرار بگیرد. بازیکنی مثل سلمانی حالا تشنه بازی است اما باید بین جنگیدن و تواضع یا ناامیدی یک راه را پیش بگیرد.

2101001
یاسین سلمانی همچنان با روحیه تمرینات را ادامه می‌دهد.

دیدگاه‌ها