کد خبر : 2079862 | 06 آبان 1403 ساعت 10:00 | 15.8K بازدید | 2 دیدگاه

نامه اعتراضی ایران به ای اف سی (عکس)

فدراسیون فوتبال ایران روز گذشته به صورت رسمی خواستار بررسی شرایط سنی بازیکنان تیم نوجوانان کره شمالی شد.

نامه اعتراضی ایران به ای اف سی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم نوجوانان ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا پس از پیروزی ۷ بر ۱ مقابل هنگ‌کنگ، در بازی دوم خود با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب کره شمالی شد. این باخت در حالی اتفاق افتاد که ظاهر و توان بدنی بازیکنان کره شمالی، موجب ایجاد شائبه‌هایی درباره شرایط سنی آنان شد. تیم ایران و برخی کشورهای دیگر نسبت به سن واقعی بازیکنان کره شمالی اعتراضاتی را مطرح کردند.

نکته جالب اینکه عباس چمنیان، سرمربی تیم نوجوانان ایران که سابقه تقابل با کره شمالی در سال ۲۰۱۶ را داشت، پیش از اعزام تیم به مسابقات در صحبت با سایر اعضای تیم این موضوع را مطرح کرده بود که احتمال دارد کره شمالی از بازیکنان بزرگ‌سال‌تر استفاده کند. در ادامه و از زمان ورود تیم ایران به مسابقات و مشاهده بازیکنان کره شمالی، این شائبه‌ها افزایش یافت و تیم ایران به شرایط سنی این بازیکنان مشکوک شد.

بر اساس مشاهدات، بازیکنان کره شمالی از لحاظ ظاهری و بدنی بزرگ‌تر از حد مجاز برای رده سنی زیر ۱۷ سال به نظر می‌رسیدند و در زمینه‌هایی همچون سرعت، تاکتیک‌پذیری و قدرت بدنی فراتر از سایر تیم‌های حاضر در رقابت‌ها عمل می‌کردند. این تفاوت‌ها در بازی‌های کره شمالی مقابل هنگ‌کنگ و اردن نیز به وضوح دیده شد؛ مسابقاتی که به ترتیب با نتیجه ۸ بر ۰ و ۲ بر ۱ به سود کره شمالی به پایان رسیدند.

2100933
تصویری از نامه رسمی فدراسیون فوتبال ایران دبیرکل AFC که در آن درخواست شده شرایط سنی ۶ بازیکن کره شمالی از طریق تصاویر اسکلت استخوانی مورد بررسی قرار بگیرد.

جالب اینکه اعضای کادرفنی و مدیریتی تیم ایران در طول مسابقات نیز این موضوع را با ناظر AFC که اهل هند است، در میان گذاشت. ناظر نیز این شبهات را تأیید کرد، اما اعلام کرد که برای اقدام رسمی، فدراسیون فوتبال ایران باید نامه‌ای به AFC ارسال کند. در پی این موضوع، فدراسیون فوتبال ایران به AFC نامه‌ای ارسال کرد و درخواست کرد که علاوه بر بررسی پاسپورت بازیکنان کره شمالی، آزمایش‌هایی نظیر ایکس‌ری برای تعیین دقیق سن آنها انجام شود.

با وجود اینکه تیم کره شمالی اکنون اردن را ترک کرده است، بر اساس قوانین، AFC می‌تواند تا پنج روز پیش از مرحله نهایی مسابقات که در آوریل در عربستان برگزار می‌شود، به این شکایات رسیدگی کند. علاوه بر تیم ایران، کشورهای سوریه و هنگ‌کنگ نیز به شرایط سنی بازیکنان کره شمالی اعتراض کرده‌اند.

دیدگاه‌ها