کد خبر : 2079858 | 06 آبان 1403 ساعت 01:26 | 15.5K بازدید | 51 دیدگاه

جوانترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو

دندان‌های ارتودنسی یامال برای جویدن رئال!

لامینه یامال با به ثمر رساندن اولین گل خود مقابل رئال مادرید، تبدیل به جوان‌ترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو شد.

دندان‌های ارتودنسی یامال برای جویدن رئال!

به گزارش "ورزش سه"، ۲۸ اکتبر سال گذشته بود که لامینه یامال تبدیل به جوان‌ترین بازیکن تاریخ ال‌کلاسیکو با داشتن تنها ۱۶ سال و ۱۰۷ روز سن شد.

وینگر جوان بارسلونا امشب و درست یک سال بعد از بازی فصل پیش، یک گام بلند دیگر در مسیر رو به پیشرفت خود برداشت و حالا با ۱۷ سال و ۱۰۶ روز سن تبدیل به جوان‌ترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو شد.

ملی پوش اسپانیایی بارسلونا، با گلزنی امشب خود در دقیقه ۷۷ روی پاس عالی رافینیا، رکورد ویکی لوپز که با ۱۷ سال و ۱۱۶ روز صاحب این رکورد بود و همچنین آنسو فاتی که با ۱۷ سال و ۳۵۸ روز به این رکورد رسیده بود را شکست.

از رکوردی به رکورد دیگر 
یامال اولین بازی خود در لالیگا را در مقابل رئال بتیس در فصل ۲۳-۲۰۲۲ انجام داد. جایی که تنها هفت دقیقه به میدان رفت و با ۱۵ سال و ۹ ماه و ۱۶ روز سن به جوان‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا در لالیگا تبدیل شد.

2100926

او همچنین رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را نیز با حضور در بازی بارسلونا مقابل آنتورپ با ۱۶ سال و ۶۸ روز به نام خود ثبت کرده است. او همچنین جوان‌ترین گلزن تاریخ مسابقات لالیگا با ۱۶ سال و ۸۷ روز سن نیز به حساب می‌آید.

اما همه این‌ها برای ستاره جوان بارسلونا کافی نیست و او در رده ملی نیز رکورد‌های بی‌نظیری را جابجا کرده است چرا که یامال به رکورد جوان‌ترین بازیکن و جوان‌ترین گلزن لاروخا نیز دست یافته است.

2100912

یامال همچنین جوان‌ترین بازیکن تاریخ مسابقات یورو آن‌هم با تنها ۱۶ سال و ۳۳۹ روز سن نیز شده است. همچنین رکورد جوان‌ترین گلزن تاریخ یورو نیز به نام لامینه یامال ثبت شده تا حالا او با تنها ۱۷ سال سن، رکوردهای دست نیافتنی زیادی را به نام خود ثبت کرده باشد.

دیدگاه‌ها