کد خبر : 2079791 | 05 آبان 1403 ساعت 22:20 | 84.1K بازدید | 61 دیدگاه

از برخورد سخت با وحید تا گل جنجالی امیری؛

کارشناسی پنج صحنه مشکوک پرسپولیس - شمس آذر

پنج صحنه مشکوک دیدار پرسپولیس و شمس‌آذر مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.

کارشناسی پنج صحنه مشکوک پرسپولیس - شمس آذر

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم‌های پرسپولیس و شمس‌آذر با پیروزی دو بر صفر تیم پرسپولیس به پایان رسید، اما قضاوت موعود بنیادی‌فر در این مسابقه با چند صحنه بحث‌برانگیز همراه بود که واکنش‌هایی را به همراه داشت.

در دقیقه ۴۰ این مسابقه، علی علیپور با تلاش برای توپ‌گیری، وحید امیری را در موقعیت مناسبی برای گلزنی قرار داد، اما داور خطای علیپور را اعلام کرد تا اولین صحنه‌ مشکوک بازی شکل بگیرد؛ صحنه‌ای که خود علیپور اصرار داشت فقط به توپ ضربه زده است.

سپس در دقیقه ۴۲، برخوردی بین میلاد سرلک و مجتبی فخریان در محوطه جریمه شمس‌آذر رخ داد که واکنش شدید اعضای تیم میهمان را به دنبال داشت، اما تیم داوری پس از بررسی این صحنه، دستور به ادامه بازی داد.

در ادامه و در دقیقه ۵۶ بازی نیز برخوردی میان سروش رفیعی و بازیکن حریف رخ داد که بازیکنان شمس‌آذر معتقد بودند بازیکن پرسپولیس باید با کارت جریمه شود، اما داور چنین تصمیمی نگرفت. همچنین در دقیقه ۷۷ وحید امیری در برخورد با محمدامین رضایی، گلر شمس‌آذر، به زمین افتاد، اما داور پس از بازبینی صحنه دستور به ادامه بازی داد.

در نهایت در دقیقه 2+90 هم پس از توپ ارسالی بازیکنان شمس‌آذر روی یک ضربه ایستگاهی توسط دروازه‌بان سرخ‌ها برگشت داده شد و به مسعود ریگی و سپس لوکاس ژوائو رسید تا پاس او به امیری برید و این بازیکن گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند. پس از این گل، برخورد بازیکن شمس‌آذر و ریگی توسط داور و کمک‌داور ویدئویی بررسی و در نهایت گل تایید شد.

در ادامه نظرات کارشناسان داوری در خصوص این صحنه‌ها را می‌خوانید:

📌 برخورد علی علیپور و امیرحسین صدقی (دقیقه ۴۰- خطا)

ویدئو: 356917

❌ محمدحسین ترابیان؛ بازیکن مهاجم فقط توپ مدافع را زد و هیچ خطایی نکرد.

❌ ابراهیم میرزابیگی: داور در این صحنه عجله کرد و زود سوت زد، در حالی که می‌توانست ادامه بازی بدهد و در ادامه از VAR کمک بگيرد. این برخورد به هیچ وجه خطا نبود.
✅ تورج حق‌وردی: مهاجم پرسپولیس با پای چپ پای راست مدافع را می‌زند و‌ همزمان توپ را هم دریافت می‌کند. تصمیم داور در اعلام خطا صحیح بود.

❌ سعید علینژادیان: بازیکن تیم قرمز همزمان هم پای بازیکن و هم توپ را می‌زند. خطا کاملا درست بود.


📌 برخورد میلاد سرلک و مجتبی فخریان (دقیقه ۴۲- مشکوک به پنالتی)

ویدئو: 356919

✅ محمدحسین ترابیان: در این صحنه بازیکن مدافع درون محوطه جریمه هیچ حرکت اضافی که منجر به خطا بشود را انجام نمی‌‌دهد و اینجا مهاجم است که خودش را به مدافع می‌زند و برخورد ایجاد می‌کند. با توجه به‌ فاصله و زاویه خوب، داور به درستی تصمیم به ادامه بازی گرفت.

✅ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن شمس‌آذر وقتی به بازیکن پرسپولیس می‌رسد، خودش را به او می‌زند و به زمین می‌افتد. این صحنه به هیچ وجه خطا نبود.
✅ تورج حق‌وردی: با توجه به اینکه مهاجم شمس آذر پایش را بیشتر از حد بالا آورد، باید خطای او اعلام می‌شد. در ادامه هم هیچ خطایی روی مهاجم شمس آذر صورت نگرفت.

✅ سعید علینژادیان: مهاجم برخورد را به وجود می‌آورد و ادامه بازی از سوی داور کاملا درست بود.


📌 برخورد سروش رفیعی و بازیکن شمس‌آذر (دقیقه ۵۶- مشکوک به جریمه شخصی)

ویدئو: 356923

✅ محمدحسین ترابیان: با توجه با زاویه دوربین و تصاویر، اعلام خطا توسط داور کفایت می‌کند.

❌ ابراهیم میرزابیگی: در تصاویر دقیقا مشخص نیست که برخورد صورت گرفته یا خیر، اما قطعا برخوردی وجود داشته که داور به‌خاطر آن سوت زده و بنابراین می‌توانست یک اخطار هم به بازیکن پرسپولیس بدهد.
❌ تورج حق‌وردی: بازیکن پرسپولیس با خطا حمله موثر تیم حریف را مختل کرد. باید اخطار می‌گرفت.

❌ سعید علینژادیان: خطا به درستی اعلام شد. بازیکن تیم قرمز با یک پشت پا زدن باعث سرنگونی بازیکن تیم سبز می‌شود ولی داور می‌بایست به بازیکن تیم قرمز به دلیل جلوگیری از شروع یک حمله موثر اخطار می‌داد.


📌 برخورد محمدامین رضایی و وحید امیری (دقیقه ۷۷- مشکوک به پنالتی)

ویدئو: 356928

✅ محمدحسین ترابیان: در این صحنه دروازبان و مهاجم هر دو برای زدن توپ به پرواز در می‌آیند که به علت اینکه هر دو نگاهشان به توپ است به شدت بهم برخورد می‌کند. در این صحنه هیچکدام از بازیکنان مرتکب خطا نمی‌شوند و برخورد طبیعی فوتبالی است. ادامه بازی تصمیم صحیح داور.

❌ ابراهیم میرزابیگی: اگه به دست دروازه‌بان توجه کنید، کاملا به گردن وحید امیری ضربه می‌زند و مرتکب خطا می‌شود. با توجه به اینکه برخورد داخل محوطه هم هست، داور می‌توانست یک ضربه پنالتی اعلام کند.
❌ تورج حق‌وردی: گل شمس آذر قبل از اینکه توپ را بزند، با آرنج به صورت مهاجم پرسپولیس ضربه زد و چون شدت ضربه زیاد بود اخراج و پنالتی.

❌ سعید علینژادیان: درست است که دروازه‌بان توپ را می‌زند ولی همزمان با یک بی‌پروایی با ران و دست راست خود به بازیکن تیم قرمز می‌زند و سبب سرنگونی وی می‌شود. داور می‌بایست اعلام پنالتی می‌کرد و به دروازه‌بان کارت زرد می‌داد.


📌 برخورد مسعود ریگی و بازیکن شمس‌آذر (دقیقه 2+90- مشکوک به خطا)

ویدئو: 356929

✅ محمدحسین ترابیان: در این صحنه قبل از به ثمر رسیدن گل، بازیکن مدافع زمین خود بدرستی توپ مهاجم را می‌زند، در هنگام زدن توپ برخورد جزئی هم با پای مهاجم ایجاد می‌شود که این برخورد خطا نیست. ادامه بازی تصمیم صحیح داور.

✅ ابراهیم میرزابیگی: یک برخورد طبیعی در فوتبال بود و خطایی رخ نداد. بنابراین گل سالم بود. بازیکن پرسپولیس هم به هیچ وجه در آفساید نبود، چون از زمین خودشان حرکت کرد.
✅ تورج حق‌وردی: هیچ‌ خطایی بر روی بازیکن شمس آذر صورت نگرفت و‌ گل صحیح بود.

⚪️ سعید علینژادیان: با این زاویه دوربین چیزی مشخص نیست.

بروزرسانی می‌شود.

دیدگاه‌ها