کد خبر : 2079752 | 05 آبان 1403 ساعت 20:31 | 5K بازدید | 7 دیدگاه

شما از من بلندپروازترید؟

دقیقی: کار بزرگ و نشدنی را انجام دادیم!

سرمربی خیبر می‌گوید که این تیم نتیجه خوبی برابر استقلالی کسب کرده که النصر با گل دقایق پایانی توانسته بود شکستش دهد.

دقیقی: کار بزرگ و نشدنی را انجام دادیم!

به گزارش "ورزش سه"، سعید دقیقی در نخستین تجربه حضور روی نیمکت خیبر خرم آباد موفق شد با نتیجه سه بر یک از سد استقلال عبور کند. وی در نشست خبری پس از بازی گفت: بسم‌الله الرحمن الرحیم اگر امروز به موفقیتی دست یافته‌ایم، اول از همه لطف خداوند متعال بوده که تلاش‌های یک مجموعه را دیده است. این مجموعه شامل چه کسانی است؟ اول، هواداران و طرفداران باشگاه خیبر خرم‌آباد که تشکر می‌کنیم که در کنار ما بودند. بعد از آن، شخصی که سهم بسیار بزرگی در این موفقیت داشته، مالک محترم باشگاه، جناب آقای دکتر عبدی است که با تمام انرژی و وجودشان در کنار ما قرار گرفتند. همچنین بازیکنان فوق‌العاده شایسته، تاکتیک‌پذیر و پیشرفت‌طلب که عامل موفقیت این تیم شده‌اند. در نهایت، ما نیز به عنوان عضوی کوچک از کادر فنی، که شامل دستیاران، تدارکات، ماساژور، کادر پزشکی و رسانه است، در کنار هم این موفقیت را رقم زدیم.

وی گفت: اگر بخواهیم در بحث تاکتیکی وارد شویم، با توجه به شناختی که از باشگاه استقلال داشتیم، تلاش کردیم بازی‌ای ارائه دهیم که پرهیجان، پرفشار و پرموقعیت باشد. بازی‌ای که هم تماشاگر لذت ببرد و هم حریف را تحت فشار قرار دهیم. ابتدا گل اول را زدیم و حتی می‌توانستیم گل‌های دوم و سوم را هم بزنیم، اما روی یک اشتباه گل خوردیم. خدا را شکر تیم دوباره نظم خودش را پیدا کرد و دستورات تاکتیکی که در رختکن به بازیکنان دادیم را به خوبی اجرا کردند. حتی در ضدحملات می‌توانستیم به گل‌های سوم و چهارم هم برسیم.

سرمربی خیبر اضافه کرد: به هر حال، هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و این تیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این موفقیت‌ها زمانی میسر می‌شود که تمامی اعضای باشگاه، به‌ویژه هواداران، در کنار یکدیگر به اهداف بزرگ فکر کنند. من شخصاً آدمی بلندپرواز هستم و اگر اینجا حضور دارم، به دنبال رسیدن به جایگاه‌های بالاتر در فوتبال کشور هستم. قطعاً همراهانم نیز در این مسیر کنار ما خواهند بود.

2100628

دقیقی درخصوص اینکه بازیکنان خیبر تمام کنندگی لازم را ندارند، گفت: مثل اینکه شما از من بلندپروازتری! دنبال اهداف بلندی در خیبر هستیم اما منطق می‌گوید در سال اول بتوانیم تیم را در لیگ برتر نگه داریم. اگر خیبر در لیگ برتر بماند یعنی موفق بوده است و هرچه بیشتر از آن را به دست بیاوریم یعنی یک موفقیت متعالی رقم خورده است. استقلال با این همه بازیکن و امکانات در خرم‌آباد سه گل خورد و باید قدردان بازیکنان باشیم. هدف اول و کوتاه مدت ما این است که تیم را حفظ و در کنار آن شرایط بالاتر را در جدول دنبال کنیم. خدا را شکر که یک پله در جدول صعود کردیم. هدف همه باید این باشد که تیم را حفظ کنیم و بالاتر برویم.

وی گفت: توقعات باید به جا باشد، پیروزی امروز ما اوج یک موفقیت است. النصر این تیم را با هزار دردسر و گل دقایق پایانی برد و ما استقلال را 3 بر 1 بردیم و یک کار بزرگ و نشدنی انجام دادیم. این تیم همه کارها و تغییرات را انجام داده که از بحران خارج شود اما ما این تیم را شکست دادیم. درباره جذب نفرات هم باید بگویم قطعا نیاز به تقویت داریم. ممکن است برخی از بازیکنان باشند که خوب باشند اما نتوانیم به هم کمک کنیم، بنابراین در نیم‌فصل یکسری تغییرات خواهیم داشت و بعد از اینکه تیم در لیگ ماندگار شد برای سال بعد بازیکنانی که در پازل تاکتیکی ما باشند را جذب خواهیم کرد.

2100577

وی درباره حضورش در شمس‌آذر عنوان کرد: تمام زندگی، انرژی و وجودم را برای موفقیت شمس‌آذر قزوین گذاشتم، حتی از خودم در مباحث مالی و معنوی گذشتم تا تیم به جایگاه متعالی برسد. باشگاه شمس‌آذر نزدیک به 100 میلیارد بازیکن در 2 سال گذشته فروخته است. در نیم‌فصل گذشته در ازای مبلغی بابت رضایت‌نامه به مس رفسنجان رفتم که باشگاه شمس‌آذر بتواند مشکلاتش را حل کند. در آن زمان حتی مالک باشگاه به من پیشنهاد داد که فلان باشگاه با شرایطی خوب پیشنهاد داده ، ولی چون تعهدات مس رفسنجان در یک بازه 10 روزه انجام نشد، من دوباره برگشتم و 2 بازیکن را به یک باشگاه تراکتور و سپاهان فروختیم و 20 میلیارد پول رضایت‌نامه جذب شد. با همه کمبودها ما پنجم واقعی لیگ برتر شدیم.

دقیقی افزود: در پایان فصل از باشگاه ملوان برای من پیشنهاد آمد و آقای دنیامالی 2 جلسه 5 ساعته با من برگزار کرد. کارم را با ملوان شروع کردم و 28 روز تمرین برگزار کردیم و چون اول کار منابع مالی نداشتیم بازیکن سرباز جذب و تیم را آماده کردیم اما یک هفته مانده به مسابقات به من گفتند آقای دنیامالی گزینه وزارت ورزش شدند. من هم به ملوان تعهد داشتم و یک ماه کار کردیم و حتی منابع اردوی پیش فصل را خودم تهیه کرده بودم، تا اینکه به ما گفتند منابع مالی نداریم. من بهترین پیشنهادات را رد کرده بودم و یک ماه هم با ملوان تمرین کرده بودیم. گفتند باید صبور باشید و خیلی راحت گفتند اگر نمی‌توانید خوش آمدید و من هم جدا شدم.

سرمربی خیبر عنوان کرد: تصمیم گرفتم در ابتدای لیگ تیم نگیرم چون تیم‌ها پر شده بودند و تنها تیم بدون سرمربی شمس‌آذر بود. قدردان مالک و مدیران شمس‌آذر و مردم قزوین هستم، حتی مشاوره دادم که چه کسی را بیاورند، تا یک جلسه برگزار شد و مدیران و مردم قزوین با خواهش گفتند که در این شرایط بحرانی فقط من می‌توانم به آنها کمک کنم. با 40 درصد قرارداد پایین‌تر نسبت به ملوان کارم را در شمس‌آذر شروع کردم و در 8 هفته‌ تنها یک مسابقه تیم من بدون کیفیت بازی کرد. در این هفته‌ها با تمام کمبودها بهترین بودیم. در نهایت به مالک باشگاه گفتم که اگر بازیکن نگیریم من نمی‌توانم به این تیم کمک کنم و اجازه جدایی دادند و من هم بیرون آمدم. بلافاصله از مس و خیبر پیشنهاد خوبی گرفتم ولی چون با آقای عبدی دست داده بودم پیشنهاد بالاتر مس رفسنجان را رد کردم و به خیبر آمدم و الان هم خوشحالم. به دنبال اهداف بالایی بوده و یک خیبری تمام عیار هستم.

2100576

دقیقی در پاسخ به این سوال که استراتژی بازی هجومی خیبر فقط در بازی با استقلال بود یا در ادامه فصل هم ادامه خواهد داشت، گفت: فرم فوتبالم بازی در شیب بالا و بعد از توپ لو دادن، بازی با پرس بالا است. بچه‌های ما باید به شرایطی برسند که در اوج هیجان بازی و توپ‌گیری کنند. در این 2-3 سالی هم که کار کردیم در سال اول با شمس‌آذر بیشترین گل را زدیم و بهترین صعود را داشتیم و با کیفیت بازی کردیم. سال گذشته هم بهترین کیفیت را داشتیم و در 8 هفته گذشته با شمس‌آذر ببینید که فوتبال خوبی بازی می‌کردیم ولی ابزار محدودی داشتیم. الان برد آوردیم اما چیزی نشدیم و غروری هم نداریم. اول کار هستیم و اینطور نیست که از نگاه بالا صحبت کنیم و بازی به بازی باید بهتر شویم. هیچ بازی برای خیبر راحت نیست.

دیدگاه‌ها