کد خبر : 2079746 | 05 آبان 1403 ساعت 20:05 | 212.9K بازدید | 337 دیدگاه

هرگز چنین تیم سطح پایینی را ندیده بودم

حمله موسیمانه به بازیکنان: پیراهن به تنتان گشاد است!

سرمربی استقلال در نشست خبری پس از بازی با خیبر، با انتقاد شدید از عملکرد بازیکنان، گفت که هرگز تیمی با چنین سطح عملکرد پایینی ندیده است.

حمله موسیمانه به بازیکنان: پیراهن به تنتان گشاد است!

به گزارش "ورزش سه"، پیتسو موسیمانه، سرمربی جدید استقلال، در اولین حضورش روی نیمکت تیم، با نتیجه ۳ بر ۱ برابر خیبر خرم‌آباد شکست خورد و نتوانست روند ناکامی‌های این تیم را متوقف کند. این سومین شکست متوالی استقلال پس از باخت‌های اخیر برابر ذوب‌آهن و النصر بود، که آبی‌پوشان را در بحران عمیقی فروبرده است. موسیمانه در صحبت‌هایش به شدت از عملکرد بازیکنان انتقاد کرد و از روحیه ضعیف آن‌ها گلایه داشت. او با اشاره به اینکه برخی بازیکنان حتی ارزش نام بزرگ استقلال را نمی‌دانند، از نبود تاکتیک و انگیزه در تیمش ابراز نارضایتی کرد و گفت که تنها با کمک خود بازیکنان می‌توانند از این بحران خارج شوند.

موسیمانه همچنین تأکید کرد که شاید برای برخی بازیکنان، پیراهن استقلال بیش از حد بزرگ باشد و آن‌ها از جدیت و مسئولیت لازم برای بازی در این تیم برخوردار نیستند. او از اشتباهات مکرر بازیکنان در دفاع و عدم توجه به هشدارها نیز انتقاد کرد و گفت این شرایط برای تیمی چون استقلال غیرقابل قبول است. سرمربی استقلال همچنین وعده داد که تغییراتی در تیم ایجاد خواهد کرد و از بازیکنان خواست تا تعهد خود به باشگاه و هواداران را نشان دهند.

شرح صحبت‌های او را در زیر می خوانید:

* هرگز چنین تیم سطح پایینی را ندیده بودم
پس از این شکست چه چیزی می‌توانم بگویم؟ تیم من به لحاظ روحی و روانی خوب نیست! هیچ وقت ندیده بودم تیمی اینقدر پایین باشد. شاید برخی از بازیکنان نمی‌دانند چه اسم بزرگی روی پیراهن تیم‌شان هست. اسم بزرگ نباید سبک بازی بازیکنانش این‌گونه باشد.

ویدئو: 356921

* بازیکنان خیبر برای برد گرسنه بودند
به تیم حریف تبریک می‌گویم که خوب جنگیدند و همه توپ‌ها را گرفتند. بازیکنان خیبر انگیزه داشتند و برای بردن گرسنه بودند!

* بازیکنان استقلال دنبال مربی چهارم هستند!
به بازیکنانم گفتم مربی اول امسال آمد و رفت، مربی دوم هم آمد و رفت، من سومی هستم، آیا باید مربی چهارمی بیاید؟ شاید بازیکنان باید خودشان را در آینه ببینند و با خودشان صادق باشند. هیچ‌کس نمی‌تواند به ما کمک کند، جز خودمان.

* از این نمایش خیلی ناراحتم و هیچ تاکتیکی نداشتیم
من از نمایشی که دیدم خیلی ناراحت هستم. نمی‌خواهم بهانه بیاورم و بگویم فقط دو جلسه تمرین با تیم داشتم. ما هیچ تاکتیکی نداشتیم! امروز اجرای پایینی داشتیم. نمی‌دانم بازیکنان استقلال چه چیزی می‌خواهند، آیا باید هر روز مربی عوض شود؟ من خیلی ناراحت هستم و به حریف تبریک می‌گویم، آنها فعل خواستن را صرف کردند. باید به خودمان نگاه کنیم و ببینیم به صورت انفرادی چه کار کرده‌ایم. این شرایط ناراحت‌کننده است. آیا این استقلال است؟

* شاید پیراهن استقلال برای برخی از بازیکنان بزرگ است
تفاوت بازی استقلال برابر النصر عربستان با حضور رونالدو را با مسابقه امروز را دیدیم. در مصاف با النصر تا دقیقه 80 گل نخورده بودند، ولی اینجا سه گل خوردند. بازی قبل از رویارویی با النصر هم سه گل خورده بودند. شاید پیراهن استقلال برای برخی از بازیکنان این تیم بزرگ است.

* بازیکنان استقلال بچه نیستند و حرفه‌ای هستند
غافلگیر شدن؟ بین دو نیمه با بازیکنان صحبت کردیم که در نیمه نخست روی کرنر گل خوردیم ولی در نیمه دوم نیز همان مدلی گل خوردیم. بازیکنان استقلال بچه نیستند و حرفه‌ای هستند. مدافعان استقلال تا زمانی که گل نخورده بودند خوب بازی می‌کردند. فوتبال اینطوری است که وقتی اشتباهی مرتکب شوید، جریمه خواهید شد.

2100603

* حتما در تیم تغییراتی خواهیم داشت
اضافه شدن مهاجم جدید؟ بله، ولی شرایط فعلی همین است، چه کار باید بکنم؟ همه می‌توانند ببینند چه چیزی می‌خواهیم. من باید تغییراتی بدهم و با بازیکنان صحبت کنم. باید ببینیم در آینده چه خواهد شد. حتماً تغییراتی خواهیم داشت. در ابتدا باید ذهن‌مان را تغییر دهیم. بازیکنان استقلال باید به من بگویند که کاری خواهند کرد یا نه، آیا برای لوگوی استقلال بازی می‌کنند یا نه.

* تغییر ذهنیت بازیکنان مهم‌تر از تغییر نفرات است
هافبک بازیساز؟ به مانند سؤال قبلی درخصوص جذب مهاجم، برای پلی‌میکر هم همین حرف را می‌زنم. ما باید شروع به تغییرات کنیم، اما مهمترین چیز ذهنیت بازیکنان است. بازیکنان باید بگویند تشنه نتیجه گرفتن هستند یا خودخواه. اگر قرار باشد همه چیز راحت باشد و بدون اهمیت یا اینکه بگویم قرارداد مهمی دارم و برایم اهمیتی ندارد، درست نیست. ذهنیت‌ها باید تغییر کند. این مسئله مهم‌تر از تغییر نفرات است. باید بازیکنانی را بیاوریم که بخواهند بازی‌ها را ببرند.

* این فرهنگ برای بازیکنان استقلال درست نیست
این نتیجه نشان می‌دهد که ما به اندازه کافی نجنگیدیم و آماده نیستیم. ما به جنگیدن نیاز داریم. بازیکنان باید خیلی به خاطر لوگو استقلال ناراحت باشند. چون همه استرس دارند، تماشاگران، ما، مدیریت و همه استرس دارند. این‌ها نشانه چیست؟ باید تغییراتی صورت بگیرد. این فرهنگ برای بازیکنان استقلال درست نیست. ما می‌توانیم هر هفته مربی عوض کنیم و اگر نخواهند ببرند همیشه همین وضعیت را خواهند داشت.

دیدگاه‌ها