کد خبر : 2079729 | 05 آبان 1403 ساعت 19:23 | 12.3K بازدید | 31 دیدگاه

بعد از پرسپولیس نوبت استقلال بود

حماسه خرم‌آباد پس از ۳۸ سال و ۹۷ روز

چهار دهه پس از بزرگترین پیروزی خیبر در تاریخ تشکیلش آنها موفق به کسب یک برد بزرگتر شدند.

حماسه خرم‌آباد پس از ۳۸ سال و ۹۷ روز

به گزارش "ورزش سه"، علاقه‌مندان فوتبال در ایران در سال‌های دور نام خیبر را با پیروزی مقابل پرسپولیس به یاد می‌آورند. خیبری‌ها در تنها مسابقه سراسری باشگاهی فوتبال ایران در آن زمان، پرسپولیس را که به تازگی قهرمان باشگاه‌های تهران شده و استقلال را با سه گل شکست داده بود، با نتیجه یک بر صفر در همین ورزشگاه بردند؛ ورزشگاه مملو از تماشاگر که هواداران خرم آبادی تا لب چمن را پر کرده بودند.

در آن مسابقه بازیکنی به نام رضا محمدی اصل از فاصله ۳۵ متری با یک شلیک تماشایی دروازه پرسپولیس و گلر مشهورش، بهروز سلطانی، را باز کرد و پس از آن سرخ‌ها هر کاری کردند موفق به گشودن دروازه موسی کرکی، دروازه‌بان آن روزهای خیبر، نشدند.

2100568

این تیم یک بازیکن مشهور دیگر هم به فوتبال ایران معرفی کرد؛ حسین حسین بیگی، مدافع بلند قامتی که به همراه کرکی به به تیم ملی فوتبال ایران هم دعوت شد، اما در نهایت برای مسابقات بین المللی فرصتی برای خودنمایی به دست نیاورد.

آن خیبر که یک تیم افسانه در فوتبال ایران محسوب می‌شود، تا فینال مسابقات پیش رفت و در نهایت مغلوب ملوان بندر انزلی شد که با فرماندهی سیروس قایقران متخصص بردن جام‌های حذفی محسوب می‌شد. آنها خیبر را در ورزشگاه شیرودی و در بازی فینال با دو گل شکست دادند و قهرمان فوتبال ایران در سال ۱۳۶۵ شدند. با این حال حذف پرسپولیس توسط خیبر مهمترین نتیجه آن تورنمنت سراسری بود و شاید اگر پرسپولیس از پس خیبر بر می‌آمد، می‌توانست در رقابت‌های آن فصل فوتبال ایران دبل کند.

2100623

در نهایت خیبری‌ها امروز گذشت نزدیک به ۴۰ سال در ورزشگاه پیر خود و با حضور پرشور هواداران، حماسه جدیدی را خلق کردند و با برد سه بر یک مقابل استقلال در یک بازی تهاجمی و برتر، بزرگترین برد لیگ برتری خود را به دست آوردند؛ پیروزی مهم و به‌یادماندنی‌ای که پنج سال پس از دوران تازه این تیم با مالکیت مسعود عبدی، کارآفرین بخش ساختمان، آغاز شده است.

2100569

عبدی که مالک خیبر به حساب می‌آید در این فصل تصمیمات مختلفی گرفته و سعید دقیقی سومین سرمربی‌ای است که روی نیمکت تیم می‌نشاند. پیش از سعید دقیقی، یک مربی برزیلی و رضا مهاجری که سرمربی این تیم در مسیر صعود به لیگ برتر بود، روی نیمکت خیبر نشسته بودند.

در سال‌های قبل نیز چهره‌های مطرحی مثل عبدالله ویسی، امید روانخواه، محسن عاشوری، فراز کمالوند و... سرمربی‌های خیبر خرم آباد بوده‌اند؛ باشگاهی که امسال در اولین فصل حضورش در لیگ برتر اسکواد خوبی جمع و جور کرده و امروز نشان داد که می‌تواند در خانه یقه هر مدعی بزرگی را بگیرد.

دیدگاه‌ها