کد خبر : 2079726 | 05 آبان 1403 ساعت 20:30 | 92.1K بازدید | 98 دیدگاه

تیم گاریدو، نه چندان جذاب بین دو گل

پرسپولیس 2 - 0 شمس آذر : متفق‌القول در صدر جدول!

پرسپولیس در یک بازی نفسگیر با گل‌های وحید امیری و علی علیپور شمس آذر قزوین را شکست داد تا در مسیر صدرنشینی قرار بگیرد.

پرسپولیس 2 - 0 شمس آذر : متفق‌القول در صدر جدول!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در یکی از بازی‌های حساس هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران، در ورزشگاه شهر قدس تهران میزبان شمس آذر قزوین بود و توانست در یک بازی نفسگیر شاگردان رضا مهاجری را با دو گل علی علیپور و وحید امیری از پیش رو بردارد.

ویدئو: 356927

سرخ‌ها بعد از شکست آسیایی برابر السد قطر با توپ پر به لیگ برتر برگشتند تا پنجمین برد متوالی خود در این رقابت‌ها را جشن بگیرند و به صدر جدول برسند. غیبت پنج بازیکن اصلی پرسپولیس یعنی گندوز، کنعانی، اورونوف، فرجی و العملود کار سرخ‌ها را بسیار سخت کرده بود اما آنها موفق شدند یک پیروزی دیگر را به نام خود بنویسند.

شمس آذر قزوین که به تازگی رضا مهاجری را روی نیمکت تیم خود می‌بیند، در اولین بازی تحت هدایت این سرمربی باانگیزه بالا مقابل مدافع عنوان قهرمانی قرار گرفت و نمایش بدی هم مقابل این تیم نداشت اما با دو گل دقایق ابتدایی و انتهایی سرخپوشان شکست را در تهران پذیرفت.

شروع نیمه اول با حملات تیم میهمان همراه بود و با واکنش فوق‌العاده امیررضا رفیعی دروازه پرسپولیس در دقیقه ۴ بسته ماند و سرخ‌ها دقایقی بعد روی اولین موقعیت‌شان در دقیقه ۱۱ با همکاری سروش رفیعی، سهیل صحرایی و علی علیپور به گل دست پیدا کردند. در ادامه این نیمه دو تیم موقعیت‌هایی داشتند اما نتوانستند به گل برسند‌.

در نیمه دوم نیز شمس آذر که برای جبران آمده بود کار را هجومی آغاز کرد و رفته رفته نبض بازی را در دست گرفته بود و روی ضربات ایستگاهی خطرناک نشان می‌داد. در نیمه دوم چندان جذاب نشان نمی‌داد و حتی خطر باز شدن دروازه را نیز متوجه خود می‌دید اما در وقت‌های اضافه نیمه دوم پرسپولیس روی یک ضد حمله و چیپ فوق‌العاده وحید امیری به گل دوم دست یافت تا خیال هواداران این تیم از کسب سه امتیاز راحت بشود.

سرخ‌ها پنجمین برد متوالی خود در لیگ برتر را جشن گرفتند و با ۱۷ امتیاز صدرنشین لیگ شدند. البته پرسپولیس دو بازی عقب افتاده هم دارد اما با حفظ این روند و پیروزی در آن بازی‌ها می‌تواند صدرنشینی خود را تثبیت کند.


هفته نهم لیگ برتر/ شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۵/ ورزشگاه شهر قدس

داور: موعود بنیادی فر کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، رحیم حاجی پور و وحید یزدانی، ناظر: حیدر شکور / داور VAR: کوپال ناظمی، کمک: حسین زیاری


پرسپولیسترکیب پرسپولیس:
امیررضا رفیعی، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، سهیل صحرایی، میلاد سرلک (تعویضسمیر حبوباتی-6+90)، سعید مهری (تعویضامید عالیشاه-58)، سروش رفیعی (تعویضمسعود ریگی-77)، وحید امیری، فرشاد احمدزاده (تعویضیعقوب براجعه-6+90)، علی علیپور (تعویضلوکاس ژوائو-77)
سرمربی: کارلوس گاریدو

شمس آذرترکیب شمس آذر:
محمدامین رضایی، امیرحسین صدقی، مهدی محمدی، امیرمحمد نسایی (تعویضنوید کومار-81)، مجتبی فخریان (تعویضخشایار زبرجد-89)، علی وزیری پناه (تعویضمیلاد سورگی-57)، صادق آلبوصبیح، هومن ربیع‌زاده، میلاد فخرالدینی، محمدجواد آزاده و علی آزادمنش
سرمربی: رضا مهاجری


توپ گلشرح گل:

پرسپولیس یک-شمس آذر صفر (دقیقه ۱۱: علی علیپور): با پاس فوق‌العاده سروش رفیعی از زمین خودشان، سهیل صحرایی از سمت راست نفوذ کرد و یک پاس در عرض دقیق به علیپور داد و مهاجم پرسپولیس در ابتدا نتوانست با پای چپ سرضرب شوت بزند و بعد از گیر کردن توپ، علیپور چرخید و این بار با پای راست توپ را درون دروازه شمس آذر جای داد.

ویدئو: 356909

پرسپولیس دو- شمس آذر صفر (دقیقه ۲+۹۰: وحید امیری): شمس آذر صاحب یک ضربه ایستگاهی از منطقه‌ای خطرناک شد که امیررضا رفیعی توپ را مشت کرد و با اثر مسعود ریگی و لوکاس ژوائو، سرخ‌ها توپگیری کردند و پاس ژوائو به امیری رسید و کاپیتان دوم پرسپولیس با یک چیپ فوق‌العاده زیبا از پشت محوطه دروازه شمس آذر را برای دومین بار فروریخت.

ویدئو: 356929

کارت زردکارت زرد:

پرسپولیس: سعید مهری (۱۶) - سروش رفیعی (35)- مسعود ریگی (6+90)

شمس آذر: محمدجواد آزاده (۶۶) - مجتبی فخریان (74)


کرنومتر*دقایق حساس:

دقیقه ۴: فرصت خوب برای شمس آذر روی ضربه سر که امیررضا رفیعی با واکنش عالی اجازه نداد دروازه پرسپولیس در ابتدای بازی باز شود.این ضربه سر توسط وزیری پناه با ارسال از سمت راست زده شد که توپ بعد از سیو رفیعی به تیرک هم برخورد کرد.

دقیقه ۱۹: ارسال خطرناک به دهانه دروازه پرسپولیس که توپ توسط مدافعان سرخپوش دور شد.

دقیقه ۲۸: میلاد محمدی با یک شوت زمینی دروازه رضایی را تهدید کرد اما این دروازه‌بان توپ را در آغوش کشید.

دقیقه ۳۲: با حرکت و توپگیری خوب سعید مهری، علیپور صاحب توپ شد و با یک شوت محکم تیر دروازه شمس آذر قزوین را به لرزه در آورد. اگر شوت او با دقت‌تر زده می‌شد او در این صحنه می‌توانست دبل کند.

ویدئو: 356916

دقیقه ۴۰: علی علیپور با یک توپگیری خوب امیری را در شرایط گلزنی قرار داد اما موعود بنیادی فر خطای مهاجم پرسپولیس را گرفت و یک صحنه مشکوک رخ داد. علیپور در این صحنه قسم می‌خورد که فقط توپ را زده است.

ویدئو: 356917

*در دقیقه ۴۲ برخورد فخریان به میلاد سرلک باعث برهم خوردن مهاجم شمس آذر در محوطه شد که با اعتراض شدید نیمکت نشینان تیم میهمان همراه شد اما با چک شدن صحنه توسط وی.ای‌آر معلوم شد اتفاقی رخ نداده است.

دقیقه ۴۵: با توپگیری و کنترل امیری، سعید مهری یک پاس در عمق خوب برای احمدزاده داد و چیپ او را محمد امین رضایی راهی کرنر کرد.

ویدئو: 356918

دقیقه ۴۶: فرار فخرالدینی پشت دفتع پرسپولیس با شوت کم دقت پای چپ او نفسگیر از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۶۵: حرکت از سمت راست با ضربه کم دقت علی آزادمنش همراه شد و توپ با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۶۹: موقعیت خطرناک برای شمس آذر با حرکت از سمت چپ که ارسال فخرالدینی در آستانه ورود به دروازه بود اما امیررضا رفیعی توپ را با نوک انگشتانش راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۷: روی یک ارسال بلند وحید امیری در آستانه رسیدن به توپ برخورد سختی با محمدامین رضایی، گلر شمس آذر داشت که منجر شد کاپیتان دوم سرخ‌ها روی زمین بیفتد و کمک داوران ویدیویی صحنه را بازبینی کردند اما داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه ۸۸: حمله پرسپولیس با یک حرکت ترکیبی و پاسکاری خوب از ژوائو و احمدزاده که توپ به عالیشاه رسید و با پاس اشتباه او و نرسیدن به ژوائو موقعیت از دست رفت.


بولت فولاد*حواشی:

*الکسیس گندوز به‌علت ابتلا به ویروس، از ترکیب پرسپولیس خارج شد تا شوک بزرگی به سرخ‌ها وارد شود.

*شمس آذر بعد از تغییر روی نیمکت خود و سرمربیگری رضا مهاجری در این تیم در اولین دیدار تحت هدایت مربی جدید به مصاف مدافع عنوان قهرمانی رفته است.

*با خروج امید عالیشاه از ترکیب اصلی، وحید امیری کاپیتان پرسپولیس شده است.

*پرسپولیس ۴ مصدوم (العملود، کنعانی، اورونوف و فرجی) و یک سرماخورده (گندوز) در این بازی دارد و دست گاریدو خالی شده است.

*بعد از اینکه موعود بنیادی فر به مهری کارت زرد نشان داد گاریدو اعتراض شدیدی به این تصمیم نشان داد.

*شمس آذر در نیمه دوم با چند دقیقه تاخیر وارد زمین شد.

*میلاد سورگی، محصول آکادمی پرسپولیس که فصل پیش، چند بازی انجام داده بود با لباس شمس آذر مقابل تیم سابقش وارد زمین شد.

*امیرمحمدنسایی بعد از تعویض اعتراض کرد و صحنه‌های عجیبی از عصبانیت این بازیکن روی نیمکت رخ داد.


*بهترین بازیکن: در این مسابقه وحید امیری به عنوان یک بازیکن باتجربه عملکرد خوبی داشت و با گل دیدنی دقایق پایانی پرسپولیس را از فشار خارج کرد. امیررضا رفیعی و سعید مهری نیز دیگر نفراتی بودند که کیفیت بالایی از خود نشان دادند.

2100684

بولت هوادار*اتفاق ویژه: پرسپولیسی‌ها برای گل دوم دوبار خوشحالی کردند! بعد از ثبت گل وحید امیری داور برای چک کردن سالم بودن آن به کنار زمین آمد و دقایقی صورت گرفتن یا نگرفتن خطا از سوی مسعود ریگی در توپگیری برای ضدحمله را بررسی کرد. در نهایت پس از چند دقیقه موعود بنیادی فر گل را تایید کرد تا بار دیگر حلقه شادی دور وحید امیری تشکیل شود.

دیدگاه‌ها