کد خبر : 2079706 | 05 آبان 1403 ساعت 18:15 | 45.7K بازدید | 10 دیدگاه

تحت تاثیر سرماخوردگی و مصدومیت

ترکیب پرسپولیس: ذخیره بیرو به‌جای جانشین بیرانوند!

خوان کارلوس گاریدو ترکیب تیمش برای بازی با شمس آذر قزوین را انتخاب کرد.

ترکیب پرسپولیس: ذخیره بیرو به‌جای جانشین بیرانوند!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در یکی از بازی‌های حساس هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران، در ورزشگاه شهر قدس تهران میزبان شمس آذر قزوین است‌. سرخ‌ها بعد از شکست آسیایی برابر السد قطر با توپ پر به لیگ برتر برمی‌گردند تا پنجمین برد متوالی خود در این رقابت‌ها را جشن بگیرند.

البته پرسپولیس در این مسابقه چالش بسیار سختی دارد چراکه ایوب العملود، فرشاد فرجی، حسین کنعانی و اوستون اورونوف مصدوم هستند و سرخ‌ها در خط دفاعی از نظر تعداد مهره تضعیف شده‌اند. همچنین با غیبت اورونوف آنها یک مهره تاثیرگذار هجومی را نیز در اختیار ندارند. علاوه بر این بازیکنان، گاریدو با تصمیم فنی خود یاسین سلمانی را نیز از لیست بازی کنار گذاشته است.

*در چارچوب دروازه پرسپولیس در حالی که قرار بود مثل همیشه آلکسیس گندوز قرار بگیرد یک اتفاق غیر منتظره رخ داد. گندوز به علت سرماخوردگی قادر به همراهی سرخ‌ها در این بازی نیست و امیررضا رفیعی از ابتدا به میدان خواهد رفت‌. رفیعی فصل گذشته هم در دوران مصدومیت بیرانوند چهار بازی برای پرسپولیس در لیگ برتر انجام داد که منجر به چهار کلین شیت شد. حالا او با سرماخوردگی گندوز نخستین بازی فصل خود را تجربه خواهد کرد.

*در غیاب حسین کنعانی و فرشاد فرجی گاریدو دو انتخاب قابل حدس برای قلب خط دفاعی دارد. گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی گنجی دو مدافع وسط سرخپوشان در این بازی هستند. میلاد محمدی نیز در سمت چپ خط دفاعی بازی می‌کند و سهیل صحرایی، بازیکن آکادمی پرسپولیس برای اولین بار در ترکیب ثابت سرخ‌ها به عنوان مدافع راست به میدان می‌رود. صحرایی در بازی السد بعد از مصدومیت فرجی وارد زمین شده بود و حالا بار دیگر مورد اعتماد گاریدو قرار گرفته است.

2096985

*خط هافبک پرسپولیس با ورود سعید مهری دچار تغییر شده است. مهری که مقابل استقلال نخستین بازی خود را با پیراهن سرخ انجام داده بود و یک پنالتی گرفت، در بازی‌های اخیر مهره تعویضی گاریدو بود و حالا برای اولین بار در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد و باید دید چه وظیفه‌ای به او محول شده است.

*میلاد سرلک نیز که در بازی السد نخستین بازی فیکس خود را بعد از بازگشت به پرسپولیس انجام داده بود، در روزی که مسعود ریگی نیمکت نشین شده است برای اولین بار در این فصل در یک بازی لیگ، به عنوان هافبک دفاعی فیکس بازی می‌کند.

*اما در خط وینگر پرسپولیس در غیاب اورونوف شاهد حضور وحید امیری و فرشاد احمدزاده خواهیم بود. احمدزاده پس از یک بازی نیمکت نشینی بار دیگر وارد ترکیب ثابت شده است. اما در خط هافبک سروش رفیعی نیز حضور دارد و وظیفه بازی‌سازی و خلق موقعیت را برعهده خواهد داشت.

*اما با خروج لوکاس ژوائو و امید عالیشاه از ترکیب پرسپولیس خط حمله سرخ‌ها به علی علیپور سپرده شده است. او که در بازی قبلی در پست وینگر راست بازی کرد و بیشتر بیرون از باکس بود، به پست تخصصی خود بازگشته و قدرت مانور بیشتری در خط حمله برای گلزنی دارد.

2100506

ترکیب پرسپولیس به این شرح است:
امیررضا رفیعی، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، سهیل صحرایی، میلاد سرلک، سعید مهری، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی و علی علیپور

دیدگاه‌ها