کد خبر : 2079649 | 05 آبان 1403 ساعت 13:51 | 8.3K بازدید | 12 دیدگاه

شمارش معکوس در ریاض، ۲۴ ساعت تا بازگشت رنار

هروه رنار گزینه اصلی فدراسیون فوتبال عربستان برای هدایت تیم ملی فوتبال این کشور است.

شمارش معکوس در ریاض، ۲۴ ساعت تا بازگشت رنار

به گزارش "ورزش سه"، با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره سرمربی جدید تیم ملی فوتبال عربستان، منابع شبکه مختلف خبر از احتمال بازگشت هروه رنار به این تیم دادند. رنار فرانسوی که سابقه هدایت عربستان را در کارنامه دارد، پس از ترک روبرتو مانچینی از این سمت، اصلی‌ترین گزینه هدایت سبزپوشان به شمار می‌رود.

منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرده‌اند که تا کنون توافق نهایی صورت نگرفته است اما در حال حاضر سه گزینه در رقابت برای این سمت هستند و رنار در صدر این فهرست قرار دارد.

در صورت توافق بین فدراسیون فوتبال عربستان و رنار، این دومین دوره حضور این سرمربی در عربستان خواهد بود. رنار 55 ساله پیش از این در سال 2019 هدایت تیم ملی عربستان را بر عهده گرفت و پس از صدرنشینی در گروهی که شامل ژاپن، استرالیا، چین و تایلند بود، این تیم را به جام جهانی 2022 رساند. او دوران موفقی را در تیم ملی عربستان پشت سر گذاشت و مهمترین دستاورد او نیز پیروزی تاریخی برابر آرژانتین در جام جهانی 2022 بود.

هروه رنار در مصاحبه‌ای با روزنامه «الشرق الأوسط» از اظهارنظر درباره بازگشت احتمالی به عربستان خودداری کرد و از رسانه‌ها خواست که برای هرگونه سوال در این باره با فدراسیون عربستان ارتباط بگیرند.

منابع خصوصی اعلام کردند که رضوان لوچسکو، سرمربی رومانیایی سابق الهلال، در صورت عدم توافق نهایی با رنار، گزینه جایگزین محسوب می‌شود اما با این حال رسانه‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که تا 24 ساعت آینده توافق رنار برای بازگشت به تمرینات عربستان قطعی خواهد شد.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال عربستان نیز در بیانیه‌ای از تلاش برای جذب سرمربی جدید خبر داده و اعلام کرده که طی روزهای آینده سرمربی جدید سبزپوشان معرفی خواهد شد.

لازم به ذکر است مانچینی پس از ۱۴ ماه و به صورت توافقی از هدایت تیم عربستان کناره‌گیری کرده است. او که با هدف بهبود عملکرد بین‌المللی عربستان انتخاب شده بود، به دلیل عدم حضور در پیاده‌سازی برنامه‌های خود مواجه شد و باخت عربستان به ژاپن و تساوی برابر بحرین نیز فشارها را بر مانچینی افزایش داد.

دیدگاه‌ها