کد خبر : 2079634 | 06 آبان 1403 ساعت 03:00 | 2.6K بازدید | 2 دیدگاه

نمایش درخشان اشتوتگارت در تورین

غافلگیری و شکست موتابال در سی ال

یوونتوس و تیاگو موتا بالاخره طعم اولین شکست فصل را در سومین دیدار لیگ قهرمانان اروپا چشیدند.

غافلگیری و شکست موتابال در سی ال

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد شاگردان موتا در خانه برابر حریف آلمانی اصلاً چنگی به دل نزد و اشتوتگارت سباستین هوینس، موفق شد با یک بازی بسکتبالی، هجومی و البته شجاعانه در آلیانز تورین اولین باخت بانوی پیر را در فصل جاری رقم بزند.

در اینکه اشتوتگارت شایسته و مستحق برد در این دیدار بود، شک و ابهامی وارد نیست، اما هواداران یووه باید این مسئله را قبول کنند و بپذیرند که تیم تیاگو موتا و سبک ویژه موتابال در این دیدار، عملاً هیچ حرفی برای گفتن نداشت و ایده و تفکرات سرمربی خوش آتیه بیانکونری با شکست و چالش بزرگی مواجه شد.

یوونتوس تنها یک شوت داخل چارچوب مقابل رقیب آلمانی داشت و نرخ امید به گل آنها کمتر از 0/5 بود. هرچند که شاگردان موتا از این حیث در مجموع سه ديدار انجام شده در UCL آمار ضعیفی از خود به جا گذاشته‌اند. ارقام و اطلاعات در این مورد حرف‌ها و موضوعات تازه‌‌ای برای گفتن دارند.

یوونتوس از لحاظ ایجاد امید به گل میان سی و شش تیم، جایگاه هجدهم را با شش گل زده به خود اختصاص داده و تیم‌هایی همچون سلتیک، برست، اسپورتینگ لیسبون و لایپزیش از این حیث آمار بسیار بهتری نسبت به یووه ثبت کرده‌اند.

2100370

حتی در سری آ با وجود اینکه یوونتوس جزء بالانشینان جدول به حساب می‌آید ولی در فاکتورهایی مانند میانگین شوت در چارچوب و امید به گل به ازای هر بازی، ضعف دارند و موتا برای رسیدن به اسکودتو، باید این مشکلات را هر چه سریع‌تر از پیش رو بر دارد. هرچند که می‌توان از زوایای دیگری، به فرق یووه لیگ قهرمانان اروپا و یووه سری آ نگاه کرد.

طبیعی است که بیانکونری حتی با علم به اینکه در برخی تاکتیک‌های هجومی ضعف عمده‌ای دارند و این نقاط ضعف در ادامه راه می‌تواند به عنوان یک مانع در مسیر یووه و موتا ظاهر شود اما تا به اینجا در سری آ، هنوز پس از گذشت هشت هفته باختی را تجربه نکرده و با شانزده امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار گرفته‌اند و از مدعیان جدی این فصل برای فتح اسکودتو پس از چندین سال دوری از قهرمانی، محسوب می‌شوند.

در لیگ قهرمانان اروپا اوضاع برای یووه متفاوت است و آن طراوت تاکتیکی که در سری آ از آنها دیده می‌شود، در قالب بازی‌های UCL آن طراوت و نشاط خیلی زود از دست می‌رود. باید اذعان داشت که شاگردان موتا تقریبا به یک تیم معمولی برابر رقبای معمولی و متوسط در چمپیونزلیگ تبدیل می‌شوند؛ هرچند که نباید فراموش کرد بانوی پیر از سه بازی اخیر در فرمت جدید چمپیونزلیگ، به دو برد دست پیدا کرده است.

2100371

ضرباهنگ و ریتم جریان بازی در دو تورنمنت از تفاوت بسیار زیادی برخوردار است. ریتم سبک بازی شاگردان موتا با سری آ و تیم هایش تا حدودی همخوانی و مطابقت دارد. در سری آ اکثر تیم‌ها مید بلاک و گاها لو بلاک را برای سبک بازی خود انتخاب می‌کنند و به طبع، ضرباهنگ جریان بازی‌ها کند تر و با فشار کمتری دنبال می‌شود.
ولی قصه لیگ قهرمانان اروپا فرق می‌کند و تفاوت لیگی مثل سری آ با سایر لیگ‌ها و تیم‌های معتبر اروپایی در همین قضایا مشخص و آشکار می‌شود.

یوونتوس هم در مقابله با تیم‌هایی که به شدت از بالا پرس می‌کنند و‌ های‌پرس را در دستور کار خود قرار می‌دهند، به شدت به مشکل بر می‌خورد و همانند بازی با اشتوتگارت، نمی‌تواند آن بازی مدنظر و دلخواه خود را به نمایش بگذارد.

شاید دلیل اینکه هر سه تیم اول جدول سی و شش تیم لیگ قهرمانان اروپا در تسخیر سه تیم انگلیسی است، به همین مقوله ربط پیدا می‌کند و آنچنان بی‌ربط و دور از ذهن نیست.

به هر روی، باید منتظر ماند و دید که آیا در ادامه راه، موتا می‌تواند تیم را از شم پایین گلزنی نجات دهد و مسیر خود را از آلگری جدا سازد یا همچنان رسانه‌ها و مطبوعات ایتالیا، به شباهت‌های مربی فعلی با مربی اسبق اشاره‌های پررنگ‌تری خواهند داشت.

معین احمدوند

دیدگاه‌ها