کد خبر : 2079586 | 05 آبان 1403 ساعت 09:09 | 13.2K بازدید | 3 دیدگاه

ناسیونال اروگوئه

نه رئال، نه بارسا: این پرافتخارترین تیم فوتبال دنیاست!

با وجود اینکه هر دو تیم رئال و بارسا تقریبا 100 عنوان در کارنامه خود دارند، ولی در دنیا پرافتخارترین باشگاه فوتبال نیستند.

نه رئال، نه بارسا: این پرافتخارترین تیم فوتبال دنیاست!

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، رقابت بین بارسلونا و رئال مادرید یکی از تاریخی‌ترین رقابت‌ها در دنیای فوتبال است. اولین بازی بین این دو تیم در سال 1902 برگزار شد و از آن زمان، شاهد اتفاقات زیادی بوده‌ایم: گل‌ها، جنجال‌ها، بازگشت‌ها، تحقیرها و یک لیست بسیار طولانی از وقایع در این تقابل که در بسیاری از مواقع، تعیین‌کننده‌ عناوین قهرمانی بوده است.

دقیقاً کسب و جمع‌آوری جام‌ها چیزی است که در بارسا و رئال تخصص دارند و از تیم‌های با بیشترین عناوین در تاریخ فوتبال هستند. البته، آن‌ها باشگاه‌های اسپانیایی با بیشترین جام هستند، اما اگر به اروپا و سایر نقاط جهان نگاه کنیم، چندین تیم وجود دارند که بیشتر از آن‌ها جام به دست آورده‌اند.

باشگاه‌های اروپایی با بیشترین عناوین

پیشی گرفتن از رئال مادرید و بارسلونا در تعداد عناوین، دستاوردی است که می‌توان به آن افتخار کرد. باشگاه رئال مادرید در تاریخ خود 105 عنوان دارد، در حالی که بارسا دارای 99 جام است.

بر اساس اطلاعات سایت ترانسفرمارکت، دو تیم اسکاتلندی از باشگاه‌های معتبر اسپانیایی پیشی گرفته‌اند. سلتیک با 118 جام و رنجرز که 119 عنوان کسب کرده، تیم‌های قدیمی قاره اروپا هستند که بیشترین عناوین را دارند. این دو تیم اسکاتلندی همچنین یکی از شدیدترین رقابت‌ها را در دنیای فوتبال به نام دربی اولدلفیرم را دارند.

تیم با بیشترین عناوین تاریخ

2100265

با این حال، تیمی که بیشترین عناوین را در تاریخ کسب کرده، در اروپا بازی نمی‌کند. این تیم، کلوب ناسیونال از اروگوئه است که 162 جام دارد. این باشگاه در مونته‌ویدئو در سال 1901 تأسیس شد و در این 123 سال هیچ تیم دیگری در جهان نتوانسته بیشتر از آن قهرمانی کسب کند. البته، رقم دقیق به طور کامل مشخص نیست، زیرا وب‌سایت باشگاه از 165 عنوان صحبت می‌کند که سه عنوان بیشتر از آنچه منابع دیگر ثبت کرده‌اند.

در میان بیش از 150 عنوان آنها، 49 قهرمانی لیگ اروگوئه و 3 جام لیبرتادورس به چشم می‌خورد.

2100264

دیدگاه‌ها