کد خبر : 2079581 | 05 آبان 1403 ساعت 01:01 | 13.6K بازدید | 40 دیدگاه

یک تغییر بزرگ و اجباری، سورپرایز در خط هافبک؛

ترکیب احتمالی پرسپولیس پس از درس عبرت السد

پرسپولیس در شرایطی مقابل شمس آذر قزوین قرار می‌گیرد که تیم گاریدو غایبان تاثیرگذاری دارد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس پس از درس عبرت السد

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس بعد از شکست آسیایی مقابل السد در دوحه، حالا همه بدبیاری‌های خود در لیگ نخبگان آسیا را به فراموشی سپرده و فقط روی ادامه‌دار شدن بردهای لیگ برتری خود تمرکز کرده است.

پرسپولیس دو بازی عقب افتاده دارد اما مقابل فولاد، آلومینیوم، استقلال و چادرملو به چهار پیروزی متوالی دست پیدا کرد و شرایط خوبی در جدول دارد و می‌تواند با پیروزی در بازی‌های عقب افتاده به صدر جدول برسد.

سرخ‌ها در شرایطی مقابل شمس آذر قزوین در ورزشگاه شهر قدس قرار خواهند گرفت که این تیم حسین کنعانی، ایوب العملود، فرشاد فرجی و اوستون اورونوف را به علت مصدومیت در اختیار ندارد. از میان چهار ستاره مصدوم قرمزها سه تا از آنها مدافع هستند و این موضوع تغییر بزرگی در ترکیب پرسپولیس در پست دفاع راست به وجود می‌آورد و علاوه بر آن دست گاریدو را روی نیمکت برای تغییر مدافعان خود می‌بندد.

با این حال پیش‌بینی می‌شود که گاریدو با چند تغییر ترکیب تیمش را برای بازی حساس این هفته چینش کند تا این تیم بعد از شکست تلخ مقابل السد در شبی که موقعیت‌‌های زیادی ساخت و گل نزد، این بار با دستیابی به گل، به پنجمین برد متوالی برسد.

*دروازه: در چارچوب دروازه پرسپولیس مثل همیشه آلکسیس گندوز قرار می‌گیرد. او حتی در بازی‌هایی که گل خورده کیفیت قابل قبولی از خود ارائه کرده و حالا می‌تواند پنجمین کلین شیت خود در لیگ را ثبت کند.

2088514

*خط دفاعی: گاریدو در خط دفاعی خود چاره‌ای جز انتخاب گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی در قلب خط دفاعی ندارد. میلاد محمدی نیز مدافع چپ است و در غیاب فرجی و العملود، از بین سهیل صحرایی و یعقوب براجعه، دو بازیکن جوان پرسپولیس یکی برای بازی در پست دفاع راست انتخاب می‌شود. براجعه، بازیکن تیم ملی جوانان در هفته اول تعویضی بازی کرده بود اما باتوجه به اینکه صحرایی مقابل السد به میدان رفته، احتمالا شانس بیشتری برای بازی دارد.

2100252
انتخاب مدافع راست مهمترین چالش گاریدو خواهد بود و سهیل صحرایی با تجربه بزرگ بازی برابر السد شانس بیشتری برای حضور در ترکیب دارد.

*هافبک‌ها: در خط هافبک پرسپولیس احتمالا تغییراتی را خواهد داشت. گاریدو مقابل السد از زوج مسعود ریگی-میلاد سرلک برای اولین بار استفاده کرد و حالا احتمال اینکه سروش رفیعی به ترکیب برگردد و کنار او سعید مهری نیز اولین حضور فیکسش را تجربه کند زیاد است. در این شرایط خلاقیت خط میانی پرسپولیس بیشتر از میل دفاعی آن خواهد بود. البته میلاد سرلک و مسعود ریگی نیز هرکدام شانس بالایی برای بازی دارند.

2100248

*وینگرها: در بازی قبلی با ورود لوکاس ژوائو به ترکیب، علی علیپور وینگر راست بازی کرد اما حالا با بازگشت فرشاد احمدزاده به ترکیب اصلی، شماره ۱۱ ریزنقش سرخ‌ها در این پست به میدان می‌رود. وحید امیدی نیز در غیاب اورونوف به عنوان وینگر چپ بازی خواهد کرد.

2100249
فرشاد و وحید به احتمال زیاد دو وینگر پرسپولیس مقابل شمس آذر هستند.

*خط حمله: امید عالیشاه، کاپیتان پرسپولیس با بازی تحسین برانگیز خود مقابل السد در ترکیب اصلی باقی می‌ماند و به عنوان یک بازیکن آزاد و مهاجم سایه به خط حمله اضافه می‌شود. علی علیپور نیز با خروج ژوائو به پست مورد علاقه خود در باکس برمی‌گردد و تنها مهاجم تخصصی سرخپوشان است.

2100251

بولت پرسپولیسترکیب احتمالی پرسپولیس به شرح زیر است:
الکسیس گندوز، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، میلاد محمدی، سهیل صحرایی (براجعه)، سروش رفیعی (سرلک)، سعید مهری (ریگی)، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، علی علیپور

دیدگاه‌ها