کد خبر : 2079575 | 05 آبان 1403 ساعت 00:18 | 23.6K بازدید | 50 دیدگاه

بازگشت احتمالی به دفاع چهار نفره

اولین ترکیب استقلال با پیتسو موسیمانه

در نخستین حضور پیتسو موسیمانه روی نیمکت استقلال، می‌توان انتظار داشت که سرمربی آفریقایی از سیستم محبوب و چهار دفاعه‌اش استفاده کند.

اولین ترکیب استقلال با پیتسو موسیمانه

به گزارش "ورزش سه"، استقلال امروز در شرایطی به مصاف خیبر خرم آباد می‌رود که پیتسو موسیمانه نخستین حضور خود روی نیمکت آبی‌های پایتخت را تجربه می‌کند. سرمربی آفریقایی که جانشین جواد نکونام شده است، چالش‌های سختی را در پیش دارد و پس از خیبر، باید با تراکتور و الهلال نیز روبرو شود و به همین دلیل قصد ندارد در بازی امروز امتیاز از دست بدهد.

آشنایی با تفکرات موسیمانه در استقلال و نحوه استفاده او از بازیکنان، نیازمند گذر زمان است اما به نظر می‌رسد که سرمربی جدید آبی پوشان قصد داشته باشد تا از سیستم چهار دفاعه در ترکیب تیمش بهره ببرد و به همین دلیل شاهد تغییر آرایش تیم نسبت به بازی قبل برابر النصر باشیم.

در زیر، ترکیب احتمالی استقلال در صورت استفاده از چهار مدافع را بررسی می‌کنیم:

* سیدحسین حسینی:
کاپیتان استقلال شب خوبی را برابر ستارگان پرشمار النصر تجربه کرد و بدشانس بود که روی یک غافلگیری و البته تیزهوشی آیمریک لاپورت، دروازه‌اش باز شد وگرنه می‌توانست با یک کلین شیت از دبی به تهران بازگردد. حسینی و استقلال هنوز در لیگ برتر موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود نشده‌اند و در خرم آباد به دنبال فرار از این طلسم منفی هستند.

* رافائل سیلوا:
هر چقدر که در بازی‌های قبل بد و پراشتباه ظاهر شده بود، اما سیلوا مقابل النصر عملکرد خوبی داشت و در یک صحنه نیز دروازه تیمش را نجات داد. بازگشت او به همان فرم خوب لیگ بیست و یکم می‌تواند ضعف‌های خط دفاعی تیم را کاهش دهد.

* سامان فلاح:
انتظارات از مدافع جوان و سابقاً ملی پوش استقلال بسیار بیشتر از عملکردی بوده که او تا به اینجای فصل از خود به نمایش گذاشته است. فلاح واقعیت‌ها را باید بپذیرد که در هفته‌های سپری شده خوب نبوده و مصدومیت روزبه چشمی‌ و ایمان سلیمی‌ منجر به فیکس بودن او شده است. فلاح می‌تواند از بازی امروز به روند خوب فصول قبلش بازگردد.

* رامین رضاییان:
یاغی مهم این روزهای فوتبال ایران، کمی‌ از سطح خوب خود در ابتدای فصل فاصله گرفته اما همچنان در ترکیب تیمش مثمر ثمر است. رامین که توانسته بود چهار گل برای استقلال به ثمر برساند، در بازی‌های اخیر از شرایط آرمانی دور شده و حالا او نیز زیر نظر موسیمانه انگیزه زیادی برای درخشش مجدد دارد.

2100233

* ابوالفضل جلالی:
مدافع چپ استقلال در این مسابقه نیز به میلاد زکی پور ترجیح داده خواهد شد. پیش از بازی با السد نیز او در فرم خوبی بود اما در مسابقات اخیر نتوانسته توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد. او رقیب جدی روی نیمکت دارد و برای اینکه جایگاهش را از دست ندهد باید در روند بازی تیمش اثرگذار باشد.

* دیدیه اندونگ:
جنگ سختی با خط‌هافبک النصر داشت و در جدال دوباره برابر رونالدو ناکام بود.‌ هافبک گابنی که تا به اینجای فصل خرید موثری برای تیمش بوده، می‌تواند بیشتر و بهتر از این‌ها در خدمت استقلال باشد چرا که پتانسیل انجام این کار را دارد. موسیمانه روی توانایی‌های اندونگ حساب ویژه‌ای باز خواهد کرد.

* زبیر نیک نفس:
او هم در دیدار با النصر در سطح رضایت بخشی ظاهر شد و از جمله خوب‌های استقلال برابر نماینده عربستان بود بخصوص اینکه در یک صحنه مهم و حساس به روی دروازه تیمش، با تکلی به موقع، مانع از گلزنی رونالدو شد. بعید نیست که زبیر بتواند در تفکرات موسیمانه جای مستحکمی‌ برای خود دست و پا کند.

2100232

* گائل کاکوتا:
موسیمانه به تجربه دیگر‌ هافبک خارجی استقلال نیز نیاز دارد. کاکوتا در بازی با النصر در نیمه دوم مسابقه به میدان آمد اما یک پاس طلایی برای کوشکی ارسال کرد که این بازیکن قدر فرصت به دست آمده را ندانست. استقلال به خلاقیت‌های کاکوتا مانند آن صحنه نیاز مبرمی‌ دارد.

* جلال الدین ماشاریپوف: 
واقعیت این است که او در تیم ملی کشورش به نسبت بازی روان‌تری را به نمایش می‌گذارد. با این حال، او در مسابقه با هوادار ثابت کرد می‌تواند ورژنی از خودش را به نمایش بگذارد که کاملا روند بازی را عوض کرده و برای تیمش موثر باشد. او برابر النصر نیز چند باری اقدام به شوت زنی کرد ولی نتوانست دروازه تیم سابقش را باز کند.

* محمدحسین اسلامی:
از روزهای خوبش در هفته‌های ابتدایی لیگ فاصله گرفته است. اسلامی‌ هر چقدر که شروع مناسبی در ترکیب تیم داشت، رفته رفته از آن شرایط آرمانی فاصله گرفته و حالا با مصدومیت و دوری طولانی مدت محمدی، گزینه نخست حضور در ترکیب است در نتیجه باید با عملکرد بهتری، خودش را به کادر فنی تحمیل کند.

* گوستاوو بلانکو:
هنوز مشخص نیست که چرا استقلال در نقل و انتقالات زمستانی مهاجم تاپ و اصطلاحاً کار در بیاری را جذب نکرد. ضعف آبی‌ها در بخش هجومی‌ واضح است و بلانکو نیز هنوز نتوانسته در فصل جدید گلزنی کند. باید دید که طلسم او در خرم آباد شکسته می‌شود یا خیر.

2100230

استقلالترکیب احتمالی استقلال برابر خیبر خرم آباد:
سیدحسین حسینی – رافائل سیلوا – سامان فلاح – رامین رضاییان – ابوالفضل جلالی – دیدیه اندونگ – زبیر نیک نفس – گائل کاکوتا – جلال الدین ماشاریپوف – محمدحسین اسلامی‌– گوستاوو بلانکو

دیدگاه‌ها