کد خبر : 2079543 | 05 آبان 1403 ساعت 06:01 | 5.8K بازدید | 3 دیدگاه

دورتموند سریعتر عمل کرد

هالند را می‌خواستیم، سرنوشتش با ما عوض می‌شد!

لئوناردو مانتوانی، استعدادیاب سابق نابولی، فاش کرد که ارلینگ هالند چند سال قبل یک هدف بالقوه برای این باشگاه بود.

هالند را می‌خواستیم، سرنوشتش با ما عوض می‌شد!

به گزارش "ورزش سه"، اگر ناپولی در سال‌های اخیر به این اندازه رشد کرده، به خاطر توانایی‌اش در شناسایی استعدادهای جوان است. کواراتسخیلیا و اوسیمن تنها چند مورد از آخرین نمونه‌ها هستند که نشان‌دهنده پروژه‌ای است که با خریدهایی مانند همشیک، لاوتزی، کاوانی، مرتنز و کولیبالی آغاز شد. لئوناردو مانتوانی، که به مدت ۱۱ سال مسئول استعدادیابی نابولی بود، در برنامه «رادیو ناپولی چنتراله» فاش کرد که ارلینگ هالند نیز می‌توانست پیراهن آبی را بر تن کند: «بله، ما با هالند مذاکره کردیم، همانطور که قبلا رئیس باشگاه گفت. این یک معامله طلایی بود که در نهایت دورتموند با ارقام دیگری آن را نهایی کرد، اما ما همیشه به دنبال بازیکنان ایده‌آل برای خود بودیم. شاید سرنوشت هالند با ما عوض می شد».

چرخش تعیین‌کننده برای تحول این باشگاه با ورود رافا بنیتس در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد: «ما در لندن برای جذب او جلسه‌ای داشتیم. ناپولی تحت هدایت ماتزاری با لاوتزی، کاوانی و همشیک بسیار خوب بود، اما رافا به ما آگاهی داد که می‌توانیم همیشه در میان بزرگان باشیم. بازی در لیگ قهرمانان، از زمان بنیتس، به امری طبیعی تبدیل شد. بین‌المللی شدن و جذب بازیکنان از رئال مادرید باعث می‌شود که جهش داشته باشید و احساس کنید که یک باشگاه سطح بالا هستید. ما به بازی‌هایی رفتیم که هرگز تصور نمی‌کردیم و اکنون به زبان مشترک باشگاه‌هایی که هر سال در لیگ قهرمانان رقابت می‌کنند، حرف می‌زنیم».

2100177

انتقال ویکتور اوسیمن که خرید تعیین‌کننده‌ای برای فتح اسکودتو ۲۰۲۳ بود، تقریباً به طور تصادفی محقق شد: «ما برای دیدن بازی آژاکس-لیل در لیگ قهرمانان رفتیم، زیرا به مزروای و تالیافیکو علاقه‌مند بودیم، اما اوسیمن را دیدم که خیلی می‌دوید، شاید بیش از حد، و غیرقابل توقف بود. در آن زمان ما با مرتنز بازی می‌کردیم ولی ویکتور به طور کاملاً متفاوتی حرکت می‌کرد.پس از پیروزی در جام حذفی ایتالیا در ۲۰۲۰، تصمیم گرفتیم که به یک مهاجم نیاز داریم که از فضاها بهتر استفاده کند و آنجا متوجه شدیم اوسیمن دقیقاً همان چیزی است که مربی از ما خواسته بود».

دیدگاه‌ها