کد خبر : 2079518 | 04 آبان 1403 ساعت 21:25 | 2.4K بازدید | 6 دیدگاه

مسئول تلنگر زدن به ذوب آهن، خودم هستم

ربیعی: با این زمین، فولادشهر غریبه هستیم!

محمد ربیعی درباره شکست خوردن تیمش در مقابل گل گهر صحبت کرد.

ربیعی: با این زمین، فولادشهر غریبه هستیم!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ذوب آهن اصفهان در این هفته از مسابقات لیگ برتر به مصاف گل گهر سیرجان رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر مقابل نماینده فوتبال سیرجان شکست خورد.

محمد ربیعی سرمربی ذوبی‌ها در پایان بازی با حضور در نشست خبری اظهار داشت: برد تیم گل گهر را تبریک می‌گویم و بابت این باخت از هواداران عزیزمان که ناراحت هستند و من خودم هم ناراحت هستم، عذرخواهی می‌کنم. اگر بخواهم تحلیلی از بازی بدهم، ۳۰-۳۵ دقیقه ابتدایی را اصلا خوب نبودیم و ده دقیقه پایانی نیمه اول توانستیم از فشار روی خودمان کم کنیم و به حریف فشار بیاوریم. نیمه دوم را خوب شروع کردیم ولی پشت اوت دستی خودمان یک ضدحمله خوردیم. بعد از آن هم مالک و حاکم بازی بودیم و توانستیم موقعیت هم ایجاد کنیم، به هر حال تیم گل گهر در بحث ساختار دفاعی از تیم‌های خوب لیگ است. در فرصت‌هایی که داشتیم نتوانستیم از احاطه روی دروازه حریف استفاده کنیم و روی یک توپی که از دست دادیم و تیم بالا بود، گل دوم را هم خوردیم. به هر حال می‌توانم بگویم در زمانی که بد بودیم گل نخوردیم چون به نظرم تا دقیقه ۳۰ می‌توانستیم گل بخوریم اما آنجا نخوردیم و دقیقا جایی که بهتر بودیم و بهتر شروع کرده بودیم، گل خوردیم. موقعیت‌هایی هم ایجاد کردیم و به چند نفر از جوان‌های خودمان بازی دادیم.

او ادامه داد: این اولین بازی داوود رجبی بعد از مصدومیتش بود و بچه اصفهان هم هست. به دانیال ایری و احمد شریعت زاده فضا دادیم و این بضاعت تیم ماست. ما الان اگر یک تعویض دیگر هم داشتیم هادی باغبان را بازی می‌دادم چون دوست دارم جوان‌ها بازی کنند. از این باخت همه ناراحت هستیم و من هم ناراحت هستم. باید خودمان را برای هفته‌های آینده آماده کنیم و هواداران تیم ذوب آهن هم منت به سر من گذاشتند که به ورزشگاه آمدند و تا دقیقه آخر هم تشویق کردند. از تک تک آنها تشکر می‌کنم و بارها این را گفتم که در نیم فصل تیم قطع به یقین نیازمند تقویت است. اگر کارخانه ذوب آهن می‌خواهد شرایط بهتر شود باید تقویت شود و مشخص است. منتها ما خودمان هم امروز در ۲۰-۲۵ دقیقه ابتدایی بیگانگی خودم را احساس کردم. زمین فولادشهر زمین اختصاصی تیم ماست اما در ۲ ماه اخیر فکر کنم فقط یک جلسه تمرین در آن داشتیم که خیلی کوتاه بود. قرار بود بعد از بازی با اراک درست شود اما هموار نشد و بحث‌های اداری‌اش را نمی‌دانم. به نظر خودم ما باید به عنوان تیمی که داریم میزبانی می‌کنیم باید حداقل ۲ جلسه به زمین بیاییم تا تمرین کنیم. در ۲۰-۲۵ دقیقه اول شرایط طوری بود که انگار داریم در خانه حریف بازی می‌کنیم.

2087713

ربیعی همچنین با اشاره به شرایط این دیدار تاکید کرد: البته همه این‌ها بهانه است. بعد از باخت این حرف‌ها خریدار نیست اما چون قول داده بودم درباره زمین صحبت کنم این حرف‌ها را زدم.

سرمربی ذوب آهن در پاسخ به این مسئله که تیمش در مقابل بزرگان لیگ بهتر از بقیه تیم‌ها بازی می‌کند، توضیح داد: درست است اما آن چیزی که ما درون تیم با آن زندگی می‌کنیم، می‌دانم این مسئله نیست و ذهنیت تیم ما این شکلی نیست. من خودم تیم گل گهر را از تیم‌های خوب لیگ می‌دانم و بسیار پر مهره است و فکر می‌کنم چند نفر از بازیکنان خوبش را در لیست نگذاشته بود چون چند بازیکن خارجی خیلی خوب دارد. آن‌ها تیم خوبی هستند و گل گهر را مدعی می‌دانم. ذهنیت تیم همچنین چیزی نیست و قبول دارم که تیم باید در بازی‌های خانگی بهتر کار کند. تیم من خیلی جنسش جور نیست ولی باز هم همه تلاشمان را می‌کنیم. مطمئن هستم بچه‌ها بیشتر تلاش می‌کنند و بیشتر کار می‌کنیم تا یک تیم خوب را داشته باشیم.

محمد ربیعی همچنین تاکید کرد: تمام احساسم بر این است که ما می‌توانستیم بازنده نباشیم و ما ۳۰-۳۵ دقیقه اول را خوب شروع نکردیم و در نیمه دوم همان شروع بازی پشت فشار خودمان گل خوردیم و خدایی هم خوب زد و جایی ضربه زد که کنترل نمی‌شد. روند اتفاقات هست و بچه‌ها ما همه باید بدانند که برای تیم و مجموعه باید بیشتر تلاش کنیم. نگاه خودم به این قضیه بعد از بازی با استقلال این است که تیم آماده شود چون تیم ما جوان است و از نظر تمرکزی شرایط فرق می‌کند. با این حال سعی کردیم تمرکز حفظ شود اما خوب بازی نکردیم و باید این نتایج سینوسی را جبران کنیم.

سرمربی تیم ذوب آهن در مورد جابه‌جایی پست علیاری برای انتقال توپ به خط حمله پاسخ داد: آن زمانی که این اتفاق افتاد ما او را به پست وینگر چپ آوردیم و با ورود لطیفی و تبریزی با سه فوروارد سعی کردیم به قلب دفاع حریف بزنیم که علیاری چون چپ پاست و قبلا در تیم‌های قبلی من در آن پست بازی کرده، به این پسن رفت. از دفاع سه نفر به چهار نفر تبدیل شدیم و رامتین را به مرکز زمین آوردیم و ایری را به مرکز دفاع آوردیم تا به عنوان یک بازیکن جوان با پیمان بابایی در کورس قرار بگیرد و گل دوم را نخوریم تا به بازی ریتم بهتری بدهیم اما بی‌تعارف می‌گویم دفاع‌های چپ و راست ما کارشان را خوب انجام ندادند و وقتی همزمان سه فوروارد دارید که نیم فضاها را داشته باشید، باید کناره‌ها با انرژی بیشتری بازی کنند.

2099666

وی افزود: بخشی از این مسئله کار کردن در تمرین است و بخشی هم توانایی. من از آقای جدی واقعا توقع داشتم و مگر می‌شود شما ۴۵ دقیقه در نیمه دوم به عنوان فولبک راست یک ارسال درست نداشته باشید؟ یا از پدرام و داوود رجبی بگویم که مگر می‌شود. ما در موقعیت شوت در ۳-۴ صحنه قرار گرفتیم و بچه‌ها باید شوت می‌زدند اما نزدند. بارها این را تمرین کردیم اما بحث، بحث بضاعت ماست و تیم ما باید مقداری باوجودتر باشد. من همیشه پشت تیم خودم هستم و همیشه حمایت می‌کنم ولی بدون تعارف چند نفر انتطارات من را برآورده نکردند.

ربیعی خاطرنشان کرد: مثلا گل های گل گهر بر اثر خلاقیت‌های فردی بازیکنان این تیم است و باید بچه‌های کناری ما این را داشتند. وظیفه دفاع کنار فقط دفاع کردن که نیست. ما تمرین هم کرده بودیم اما شاید تیم من ذهنیت کوچک‌تر و بسته‌تری داشته. در روزهای خوب تیمم حامی آنها هستم و در روزهای بد هم حامی هستم اما باید مقداری هم انتقاد کرد که البته باز هم به من برمی‌گردد که مسئولش هستم و باید ترمیم بهتری برای این‌ها داشته باشم و نقدهایی که می‌کنم باید باشد تا یک تلنگر باشد.

ربیعی در خصوص عدم حضورش در مراسم ابتدایی بازی و احتمال ناراحتی‌اش از سرمربی گل‌گهر‌ گفت: در این خصوص‌ توضیحی ندارم.

دیدگاه‌ها