کد خبر : 2079483 | 04 آبان 1403 ساعت 20:08 | 12.3K بازدید | 20 دیدگاه

فردا فرصت مناسبی است تا انگیزه خودمان را نشان دهیم

بختیاری‌زاده: حرف اول و آخر را موسیمانه می‌زند

مربی استقلال می‎‌گوید که باشگاه تلاش می‌کند تا آی‌دی کارت پیتسو موسیمانه صادر شده و او بتواند فردا روی نیمکت تیم بنشیند.

بختیاری‌زاده: حرف اول و آخر را موسیمانه می‌زند

به گزارش "ورزش سه"، سهراب بختیاری‌زاده در نشست خبری پیش از دیدار فردا برابر خیبر خرم‌آباد شرکت کرد. او در ابتدا و درخصوص غیبت موسیمانه گفت: چون سرمربی محترم تیم از صبح در نشست مطبوعاتی شرکت کرده بودند و سپس در تمرین حاضر شدیم و در ادامه به سمت خرم آباد حرکت کردیم، خسته بودند و عذرخواهی کردند و از من خواستند برای کنفرانس الان به خدمت شما بیایم.

مربی استقلال سپس با سلام به هواداران خیبر و مردم استان لرستان، درخصوص اینکه چه شناختی از حریف دارد، گفت: تفکر حرفه‌ای می‌طلبد که با احترام به هر حریفی و فارغ از شرایط جدول، با نگاه حرفه‌ای آن تیم را آنالیز کنید. باید ذهنیت و تفکر بخصوص در بازی خارج از خانه را تقویت کنید و در شروع مسابقه نیز احتیاط لازم است. در جریان بازی باید بتوانیم رفته رفته خود را به تیم خیبر تحمیل کنیم.

او اضافه کرد: ما در این مدت کوتاه بعد از بازی با النصر، شناختی نسبی از بازی‌های قبل تیم خوب و باانگیزه خیبر و تفکرات مربی جدیدشان، آقای دقیقی به دست آورده‌ایم. با شناخت نسبی ما فردا مقابل خیبر ظاهر می‌شویم. شناخت و آنالیز قبل از بازی یک بخش است و بخش مهم‌تر این است که این تحلیل‌ها و برنامه‌ها را در میدان پیاده کنیم. امیدوارم فردا بازیکنان استقلال با آمادگی و انگیزه‌ای که دارند، بتوانند عملکرد خوبی به نمایش بگذارند.

وی درخصوص اینکه عدم نتیجه‌گیری در بازی‌های گذشته ممکن است روی بازی فردا تاثیر بگذارد؛ گفت: فوتبال ورزشی است پر از فراز و نشیب. اما لیگ این فرصت را می‌دهد که در طی بازی‌های بعدی، اشتباهات گذشته جبران شده و وضعیت تیم در جدول بهبود یابد چون شما هفته به هفته بازی دارید. فردا برای بازیکنان استقلال فرصتی مناسب خواهد بود تا با انگیزه‌ای دوچندان به میدان بروند و خوشحالی هواداران را به ارمغان بیاورند. فردا می‌تواند فرصت مناسبی برای بازیکنان استقلال باشد که این انگیزه را نیز دارند. آنها در بازی قبل برابر تیم پرستاره النصر این را نشان دادند که شکل یک تیم بازنده نبودند و حتی می‌توانستیم بازی را ببریم. شخصیت تیمی استقلال و تفکر حرفه‌ای بازیکنان تیم در شرایط بسیار مطلوب و پایداری است و به امید خدا فردا نتیجه‌ای شایسته کسب خواهد شد.

مربی استقلال درباره فشردگی بازی‌های تیمش گفت: فشردگی جزئی جدایی‌ناپذیر از فوتبال حرفه‌ای است. یک بازیکن حرفه‌ای، مربی حرفه‌ای و باشگاه حرفه‌ای از ابتدای فصل خود را برای روزهای سخت آماده می‌کنند. باید بپذیریم که این شرایط، بخش طبیعی فوتبال است. من معتقدم هرچه بازیکن بیشتر در میدان مسابقه حضور داشته باشد، بیشتر می‌تواند نقاط ضعف خود را ببیند و با شرایط بازی هماهنگ شود. به همین دلیل در بین این بازی‌های سخت و پرفشار، هماهنگی بیشتری در تیم به وجود می‌آید. نقش کادر فنی نیز بسیار حائز اهمیت است تا فرآیند ریکاوری و فشار تمرین‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شود که بازیکنان در روز مسابقه در اوج آمادگی باشند. در فوتبال روز دنیا، بازیکنان به گونه‌ای آماده می‌شوند که بتوانند تقریباً هر چهار روز یک بازی سنگین انجام دهند. باید یاد بگیریم که حرفه‌ای بیاندیشیم و حرفه‌ای زندگی کنیم.

2094434

او درباره اینکه استقلال فردا برابر هواداران کار آسانی نخواهد داشت، پاسخ داد: قطعا همینطور است. بازیکنان بزرگ استقلال، فقط در روزهای پیروزی کیفیت خود را نشان نمی‌دهند. لازم به ذکر است که بگویم شرایط جدول برای ما ایده‌آل نیست و باید هرچه سریع‌تر جایگاه خود را در جدول بهبود بخشیم. این شرایط ممکن است برای هر تیمی از جمله باشگاه‌های مطرح دنیا رخ دهد، اما مهم این است که بتوانیم با همدلی، اتحاد و تلاش بیشتر در مسائل فنی، به اوج بازگردیم و این را به هواداران نشان دهیم. مجموعه تیم، کادر فنی و مدیریت باشگاه تمام توان خود را برای این هدف خواهند گذاشت. ما یک مجموعه قدرتمند و با کیفیت داریم که می‌تواند با تلاش و احترام به تیم خوب خیبر، به لیگ برگردد و هواداران را خوشحال کند.

بختیاری‌زاده درباره اینکه موسیمانه شناخت آنچنانی از خیبر ندارد و زحمت آنالیز حریف برعهده وی بوده و اینکه چه کسی فردا ترکیب تیم را تعیین می‌کند، گفت: یکی از ویژگی‌های یک مربی موفق، شناخت سریع از تیمش و حریفان است که خوشبختانه با وجود امکانات امروزه در عصر اینترنت، امکان مشاهده و آنالیز فیلم‌های بازی‌های رقبا فراهم است و ما از این فرصت بهره گرفته‌ایم. حرف شما درست است، آقای موسیمانه از لحاظ فنی و روحی روانی شناخت آنچنانی از لیگ ایران ندارد، اما ایشان در کارشان حرفه‌ای هستند و خیلی از فیلم‌های حریفان از جمله خیبر را دیده‌اند. ایشان به عنوان سرمربی تیم، مسئولیت نهایی را بر عهده دارند و حرف اول و آخر را می‌زند و هر زمان که از دستیاران خود از جمله من مشاوره بخواهند، ما نظرات خود را ارائه خواهیم داد تا تصمیم نهایی ایشان به بهترین نحو اجرایی شود.

وی درخصوص اینکه آیا موسیمانه فردا روی نیمکت حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: امیدوارم که آی‌دی کارت آقای موسیمانه به‌موقع صادر شود تا ایشان فردا روی نیمکت تیم حضور داشته باشند. حتی در صورتی که ایشان قادر به حضور مستقیم در کنار تیم نباشند و روی سکو باشند، ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نظرات و خواسته‌های ایشان را در زمین مسابقه به بهترین شکل ممکن پیاده کنیم و بر اساس شناختی که از تاکتیک‌ها و استراتژی‌های تیم داریم، عمل نماییم. باشگاه در تلاش است تا امکان حضور ایشان را فراهم کند و امیدواریم فردا این امر محقق شود.

بختیاری‌زاده در پایان و درخصوص اینکه آیا به کارش در تیم ادامه می‌دهد یا خیر، پاسخ داد: از همان روز اول هم گفتم که وظیفه من این بود که در این بازه زمانی مسئولیت تیم را بر عهده بگیرم تا باشگاه با آرامش، یک مربی شایسته جذب کند. پس از آن، ادامه همکاری به تصمیم باشگاه و سرمربی جدید بستگی دارد. به درخواست باشگاه و سرمربی محترم جدید، بنده فعلاً در کنار تیم حضور دارم و در خدمت شما هستم.

دیدگاه‌ها