کد خبر : 2079460 | 04 آبان 1403 ساعت 18:47 | 6.7K بازدید | 8 دیدگاه

انتقاد از ایتالیایی‌ها: نباید از پپ تقلید می‌کردیم!

فابیو کاپلو معتقد است که فوتبال ایتالیا سعی کرده از پپ گواردیولا تقلید کند، اما «۱۰ سال دیرتر» این کار را انجام داده است.

انتقاد از ایتالیایی‌ها: نباید از پپ تقلید می‌کردیم!

به گزارش "ورزش سه"، کاپلو پس از شکست‌های اخیر یوونتوس و بولونیا در لیگ قهرمانان، به شدت از فوتبال سری A انتقاد کرده است.

در هفته سوم، تنها اینتر و میلان بازی‌های خود را بردند، در حالی که آتالانتا در خانه مقابل سلتیک به تساوی رسید.
کاپلو در مصاحبه اخیر خود با روزنامه گاتزتا دلو اسپورت گفت که باشگاه‌های ایتالیایی زمانی با پرسینگ و بازی عمودی بر فوتبال اروپا سلطه داشتند. سپس، «ما شروع به تقلید از گواردیولا کردیم، اما ۱۰ سال دیرتر، و این نتیجه آن است.

«ما کندتر از دیگران هستیم و مالکیت توپ ما اغلب بی‌حاصل است. توپ به کندی حرکت می‌کند و اغلب برای حریف بی‌آزار هستیم.

«این مسیر ما را در یورو به جایی نرساند و می‌تواند به ما در مسابقات اروپایی آسیب بزند. اسپانیا مالکیت توپ به هر قیمتی را کنار گذاشته و بیشتر عمودی بازی می‌کند. منچسترسیتی پپ گواردیولا توپ را نگه می‌دارد، اما این کار را در نیمه حریف انجام می‌دهد، نه جلوی محوطه خودشان.»

کاپلو ادامه داد: «مسئله سرعت است. تیم‌های ما در لیگ قهرمانان بسیار کند هستند زیرا به ریتم سری A عادت دارند.»
از ایتالیانو پرسیدم که نظرش در مورد استون ویلا و لیورپول چیست و او گفت «آنها سریع‌تر هستند؛ بیشتر از ما می‌دوند.» به زیرکزی در لیگ برتر نگاه کنید و به من بگویید که آیا او شبیه همان بازیکنی است که در بولونیا تحسینش می‌کردیم. او در ایتالیا هر کاری می‌خواست انجام می‌داد، اما در انگلیس به نظر می‌رسد حتی زمان فکر کردن درباره کارهایی که باید انجام دهد را ندارد. کم و بیش همین موضوع برای تیم‌های ما اتفاق می‌افتد.»

2100002

کاپلو همچنین معتقد است که اعتراضات مکرر علیه داوران بر عملکرد تیم‌های ایتالیایی در اروپا تأثیر می‌گذارد.

او گفت: «من دائماً بازیکنانی را می‌بینم که بعد از هر برخوردی برای مدت طولانی روی زمین می‌مانند و اگر داور تلاش کند بازی را سرعت دهد، همه اعتراض می‌کنند، از جمله هواداران.
در خارج از ایتالیا این‌گونه نیست و تیم‌هایی مانند یوونتوس، اینتر و میلان در نهایت از سرعت بازی رقبا اروپایی رنج می‌برند، حتی اگر آنها کیفیت کمتری داشته باشند.»

دیدگاه‌ها