کد خبر : 2079233 | 03 آبان 1403 ساعت 14:48 | 8.8K بازدید | 18 دیدگاه

27 بازی بدون شکست سیتی در اروپا

هالند رکورد ارزشمند کاتالان‌ها را گرفت!

با پیروزی پرگل منچسترسیتی برابر اسپارتا پراگ به لطف درخشش هالند، این تیم به رکورد ۲۶ بازی متوالی بدون باخت اسپانیول در مسابقات اروپایی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ پایان داد.

هالند رکورد ارزشمند کاتالان‌ها را گرفت!

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، منچسترسیتی با دو گل از ارلینگ هالند در عرض تنها ده دقیقه و نتیجه ۵-۰ مقابل اسپارتا پراگ، رکورد اروپایی قابل توجهی را که تا کنون در اختیار اسپانیول بود، شکست. این رکورد به تعداد بازی‌های متوالی بدون باخت در مسابقات قاره‌ای مربوط می‌شود.

تیم پپ گواردیولا توانست رکورد ۲۶ بازی متوالی بدون باخت اسپانیول را که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ ثبت شده بود، بشکند. این رکورد از تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۶ و در براتیسلاوا در برابر آرت‌مدیا (۲-۲ با گل‌های آلبرت ریه‌را و والتر پاندیانی) آغاز شد.

رکورد در تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ در کورنیا-ال پرات و با شکست برابر زسکا مسکو با هدایت پابلو ماچین (۰-۱ با گل نیکولا ولاسیچ) به پایان رسید. در این میان، سفید و آبی‌های کاتالان به فینال لیگ یوفا (17 سال پیش) نیز رسیدند و مغلوب سویا شدند.

این رکورد که شامل ۱۹ پیروزی و هفت تساوی بود، اکنون توسط سیتی شکسته شده است که از تاریخ ۴ می ۲۰۲۲، در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان و با آن بازگشت معروف رئال مادرید در برنابئو (۳-۱) شکست نخورده است. در واقع، انگلیسی‌ها یک فصل بعد قهرمان شدند و با نتیجه ۱-۰ اینتر میلان را در فینال شکست دادند. فصل گذشته نیز در مرحله یک‌چهارم نهایی دوباره توسط رئال مادرید حذف شدند (بعد از تساوی ۳-۳ در برنابئو و ۱-۱ در ورزشگاه اتحاد، در ضربات پنالتی ۳-۴ بازنده شدند).

اسپانیول در زمان خود رکورد آژاکس در اواسط دهه نود را شکست. آژاکس بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ در رقابت‌های اروپایی بدون باخت بود.

دیدگاه‌ها