کد خبر : 2079223 | 03 آبان 1403 ساعت 13:47 | 8.3K بازدید | 20 دیدگاه

با فاصله اندک نسبت به سنگال و پایین‌تر از آمریکا

تیم ملی رده نوزدهم جهان را میلی‌متری حفظ کرد

با اعلام جدیدترین رده‌بندی فیفا، تیم ملی ایران توانست با فاصله‌ای میلی‌متری، رتبه نوزدهم جهان و دوم آسیا را حفظ کند.

تیم ملی رده نوزدهم جهان را میلی‌متری حفظ کرد

به گزارش "ورزش سه"، با پایان بازی های ملی در فیفا دی اکتبر، فدراسیون جهانی فوتبال اقدام به انتشار رنکینگ کشورها کرد که طی آن، تیم ملی ایران موفق شد رتبه نوزدهم جهان و دوم آسیا را حفظ کند، اما فاصله ملی‌پوشان با سنگال رده بیستمی به کمترین میزان ممکن رسیده است.

در این فیفا دی، تیم ملی ابتدا در تاشکند به مصاف ازبکستان رفت که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. این نتیجه منجر به کاهش 4.78 امتیاز از تیم ملی شد، اما پیروزی قاطع برابر قطر 9.44 امتیاز مثبت را برای ایران به دنبال داشت تا برآیند عملکرد ملی‌پوشان در این فیفا دی 4.66 امتیاز مثبت باشد.

بدین ترتیب ایران موفق شد رتبه نوزدهمی را که ماه قبل و پس از هجده سال به آن رسیده بود را حفظ کند. با این حال، سنگال به پاس دو پیروزی در این فیفا دی و کسب 6.26 امتیاز مثبت، با ایران هم‌امتیاز شد و ملی‌پوشان به‌خاطر فاصله میلی‌متری در جایگاه نوزدهم قرار گرفتند، به نحوی که شاگردان قلعه‌نویی اکنون 1627.58 امتیاز کسب کرده‌اند در حالی که شمار امتیازات سنگال 1627.13 است.

ضمن اینکه ایران همچنان رتبه دوم آسیا را در اختیار دارد ولی فاصله با ژاپن افزایش پیدا کرده است. سامورایی‌ها با پیروزی بر عربستان موفق به کسب امتیاز شدند اما توقف برابر استرالیا، از امتیارات آنها کاست تا به طور کلی با جمع آوری 1645.09 در رتبه پانزدهم جهان قرار بگیرند. این بهترین رتبه ژاپن در رده‌بندی فیفا از سال 2012 است.

کره‌جنوبی و استرالیا نیز توانستند در رنکینگ جدید فیفا، یک پله در رتبه‌بندی جهان صعود کنند ولی کماکان در رده‌های سوم و چهارم آسیا قرار بگیرند. دو کشور به ترتیب در رده‌های 22 و 24 فیفا ایستاده‌اند. قطر، همگروهی ایران 2 پله در رده‌بندی جهانی سقوط کرد و به جایگاه 46 رسید در حالی‌که ازبکستان با صعود 2 پله‌ای علاوه بر اینکه جایگاه 58 را از آن خود کرد، توانست بالاتر از عربستان در رده هفتم آسیا بایستد.

در رده‌بندی جهانی نیز رتبه‌های اول تا ششم بدون تغییر ماند. آرژانتین، فرانسه، اسپانیا، انگلیس، برزیل و بلژیک این رده‌ها را از آن خود کردند و پرتغال با یک پله صعود به رتبه هفتم رسید و جای هلند را گرفت. ایتالیا نیز موفق شد یک رده بالاتر آمده و در جایگاه نهم دنیا و بالاتر از کلمبیا قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که تیم ملی ایران در فیفا دی بعدی دیدارهای به نسبت آسانی برابر کره‌شمالی و قرقیزستان خواهد داشت که می‌تواند رتبه نوزدهم را برای ملی‌پوشان تضمین کند و در صورت توقف یا شکست آمریکا، ملی‌پوشان نیم نگاهی نیز به کسب رتبه هجدهم جهان داشته باشند.

دیدگاه‌ها