کد خبر : 2079197 | 03 آبان 1403 ساعت 12:32 | 22.9K بازدید | 35 دیدگاه

هر شوت بارسلونا گل شد

انتقاد شدید از گلر افسانه‌ای: نویر دیگر نمی‌تواند

لوتار ماتئوس و دیگر کارشناسان آلمانی پس از شکست سنگین بایرن در زمین بارسلونا به تندی از مانوئل نویر انتقاد کرده و بازی او را زیر سوال بردند.

انتقاد شدید از گلر افسانه‌ای: نویر دیگر نمی‌تواند

به گزارش "ورزش سه"، باخت ۱:۴ بایرن برابب بارسلونا برای مانوئل نویر شب تلخی را به همراه داشت. او نتوانست هیچ واکنش درستی روی گل‌‌های خورده نشان دهد و در برخی قدرت و دقت ضربات بسیار بالا بود، هرچند خیلی‌‌ها معتقدند نویر می‌توانست مهارهای بهتری انجام دهد.

آیا نویر هم دلیل عدم ثبات دفاعی است؟

لوتار ماتئوس به بیلد می‌گوید: «من نمی‌خواهم در مورد مانوئل چیز بدی بگویم، اما او در حال حاضر و بر خلاف گذشته پشتیبانی برای تیم نیست. مانوئل نویر دیگر مانوئل نویر نیست. زیرا او توپ‌های غیرقابل مهار را نمی‌گیرد و شکل دروازه‌بانی‌اش تغییر کرده است.»

2099532

ماتئوس ادامه می‌دهد: «قبلاً او هر موقعیتی را پیش‌بینی می‌کرد، دید ۳۶۰ درجه‌ای داشت و با یک پاس ساختاری حملات را آغاز می‌کرد. ولی او در حال حاضر نمی‌تواند به دفاع امنیت لازم را بدهد.»

او همچنین افزود: «این مسئله با آمار تنها کمی بیشتر از ۴۰ درصد توپ‌های مهار شده در بوندسلیگا نیز اثبات می‌شود. امیدوارم که او به‌زودی به فرم قدیمی خودش بازگردد.»

در واقع، نویر در بارسلونا تقریباً یک اشتباه بزرگ دروازه‌بانی داشت وقتی که مقابل لامین یامال تعلل کرد و خوش‌شانس بود که توپ به جای گل، به بیرون رفت.

این اشتباه نیز مورد بحث کارشناس قرار گرفت. فلیکس ماگات گفت: «من کمی نگرانم. زیرا نیر امشب تأثیر خوبی نگذاشت و از خودم می‌پرسم دلیل آن چیست. او دروازه‌بان فوق‌العاده‌ای است و اشتباهاتی که کرده غیرمعمول است.»

2099554

در گل ۰-۱ توسط رافینیا، ستاره برزیلی از کنار نویر عبور کرده و گل می‌زند. در گل ۱-۲، کل دفاع بد قرار گرفته و نویر به سمت پاس‌دهنده فِرمین می‌رود که برای لواندوفسکی پاس عرضی می‌دهد. نویر نمی‌تواند به دو شوت دقیق رافینیا برای گل‌های ۳-۱ (۴۵) و ۴-۱ (۵۶) برسد و نمی‌تواند هیچ‌یک از واکنش‌های مشهور جهانی خود را نشان دهد.

2099531

در لیگ نیز در فرانکفورت (۳-۳) وضعیت برای نویر مشابه بود. قبلاً مهاجمان وقتی به او نزدیک می‌شدند ترس داشتند. در حال حاضر هر شوتی تبدیل به گل می‌شود.

مارکوس بابل در این رابطه گفت: «نویر طوری بازی کرد که انگار کفش اسکی به پا دارد.» دروازه‌بان بایرن در دسامبر ۲۰۲۲ در یک حادثه اسکی به شدت پایش آسیب دید و ماه‌ها غیبت داشت.

2099553

آیا هنوز کفش‌های اسکی به پا دارد؟

برای ماتئوس، نویر نیاز به بازی‌هایی بیشتر دارد که بتواند در آن‌ها خود را نشان دهد و اعتماد به نفس جدیدی کسب کند: «در حال حاضر نویر از خوش‌شانسی هم محروم است. اما قبلا سه توپ به سمتش می‌آمد، یکی یا دو تا را مهار می‌کرد. در بارسلونا از چهار شوت، یکی یا دو تا را می‌گرفت. نمونه‌ای از این موضوع روی گل دوم بارسلوناست، مانوئل تردید می‌کند، سپس از دروازه خارج می‌شود و نمی‌تواند جلوی گل را بگیرد.»

2099555

دیدگاه‌ها