کد خبر : 2079191 | 03 آبان 1403 ساعت 12:07 | 34.1K بازدید | 93 دیدگاه

بارسلونای غیرقابل شناسایی

به فلیک زنگ بزنید: چطور بایرن گلباران شد!

ورود هانسی فلیک به بارسلونا مصادف شده با تغییراتی شگرف که حتی بایرن برایش تفاوتی با وایادولید ندارد.

به فلیک زنگ بزنید: چطور بایرن گلباران شد!

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی آلمانی توانسته است بازیکنانی مانند کنده، اینیگو مارتینز، کاسادو، پدری و رافینیا را به سطحی غیرقابل تصور برساند. کافی است به بازی دیشب و برتری 4-1 برابر غول مونیخی نگاه کنید. بارسا به لطف درخشش فوق تصور همه بازیکنانش، با چهار شوت درون چارچوب (همگی گل شدند) و فقط 40 درصد مالکیت توپ و میدان، دور از فلسفه همیشگی‌اش برنده بازی شد.

2099519

در کنفرانس مطبوعاتی، او هیچ جمله مهمی نمی‌گوید و بعضا بسیار هم خسته‌کننده است، اما باید به هانسی فلیک اعتبار داد که توانسته است سطح یک تیم را بهبود بخشد. تیمی که روز چهارشنبه در برابر بایرن مونیخ ضربه‌ای محکم بر میز زد و خودباوری لازم را دو روز قبل از دیدار با رئال سانتیاگو برنابئو بازیابی کرد. بارسلونا از زمان ورود این مربی آلمانی تغییر کرده است. با تقریباً همان بازیکنان، این بارسا به کلی متفاوت است. هانسی تغییر می‌دهد و هانسی ترمیم می‌کند.

سیستم فلیک، که بر پایه رویکرد کم‌سر و صدا شکل گرفته، در رختکن نفوذ کرده است. طبق توضیحات منابع داخلی باشگاه، یک فلیک برای افکار عمومی وجود دارد، یکی برای هواداران و یکی بسیار متفاوت برای بازیکنانش.

2099518

در مورد رسانه‌ها، روش کار سرمربی آلمانی بسیار محافظه‌کارانه است. او می‌خواهد از هرگونه جنجال دور بماند و از تمامی سوالات جنجالی اجتناب می‌کند. او در هیچ موضوعی نظر نمی‌دهد و با بهانه‌ عدم تسلط به زبان، گارد بسیار پایینی را حفظ می‌کند. از نظر هواداران، او مردی صمیمی و دوست داشتنی است. همیشه در خروجی کمپ بارسا متوقف می‌شود تا عکس بگیرد و حتی هواداران را سازماندهی می‌کند تا خیابان را اشغال نکنند. او هرگز به کسی نه نمی‌گوید.

2099517

و در رختکن، او یک رهبر سختگیر و مربی همدل برای بازیکنانی است که به آن‌ها انگیزه می‌دهد و بهترین نسخه‌ آن‌ها را استخراج می‌کند.

احتمالاً بارزترین مورد رافینیاست. این بازیکن برزیلی که تابستان گذشته به خاطر شایعه‌ای بی‌اساس از سوی خود مدیریت درباره‌ی جذب نیکو ویلیامز تحت فشار بود، اکنون در شروع این فصل به طرز شگفت‌انگیزی خود را اثبات کرده است. آمار دو فصل اولش در بارسلونا بد نبود، اما برخی از طرفداران بارسا را قانع نکرد. هوادارانی که دلتنگ نیمار بودند یا طرفداران سبک آزاد دمبله، رافینیا را بازیکنی بیش از حد ماشینی می‌دانستند.

اما آمار رافینیا در بارسلونا، که روز چهارشنبه صد بازی خود را با زدن هت‌تریک مقابل بایرن مونیخ جشن گرفت، غیرقابل‌انکار است. او در این فصل تحت نظر فلیک ۹ گل در ۱۳ بازی زده و ۷ پاس گل به ثبت رسانده است. این آمار او را تنها یک گل تا برابری با بهترین رکوردهایش از زمان ورودش به بارسا قرار می‌دهد اما رافینیا تنها بازیکن بارسا نیست که از زمان ورود این مربی آلمانی پیشرفت کرده است.

کنده که قبلاً هنگام بازی به عنوان مدافع کناری چهره بدی به خود می‌گرفت، اکنون از بازی در سمت راست لذت می‌برد و با لامین یامال همکاری می‌کند. در مرکز دفاع، اینیگو مارتینز به رهبری تبدیل شده که تصورش دشوار بود.

در میانه میدان، فلیک به مارک برنال اعتماد کرد که در اولین بازی‌هایش تأثیرگذار بود تا اینکه در برابر رایو وایکانو دچار مصدومیت شد. اما او همچنان به مارک کاسادو اعتماد کرد که با بازی‌هایش نشان داده است شخصیتش را که در تیم دوم داشت، حفظ کرده است. کنار کاسادو، پدری بهترین نسخه خود را بازیابی کرده و حتی بازیکنی که به نظر نمی‌رسید برای خیرونا اهمیت داشته باشد، یعنی پابلو توره، نیز سطح بالایی از نقش‌آفرینی را داشته است. او سه گل در این فصل زده است.

شاید این اثر ورود یک رئیس جدید باشد یا شاید روش فلیک در هدایت رختکن، اما واقعیت این است که فلیک بدون ارائه تیترهای جنجالی در کنفرانس‌های مطبوعاتی تیم را غیرقابل شناسایی کرده است. مرد آلمانی همه چیز را بدون سر و صدا بهتر کرده است. برای اصلاحات، با فلیک تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها