کد خبر : 2079136 | 03 آبان 1403 ساعت 00:38 | 4.1K بازدید | 12 دیدگاه

با درخشش نونس و هالند؛

سیتی 5-0 اسپارتاپراگ: بی‌رحم مثل تیم پپ

منچسترسیتی در بازی خانگی با نتیجه پرگل 5-0 اسپارتاپراگ را از پیش رو برداشت.

سیتی 5-0 اسپارتاپراگ: بی‌رحم مثل تیم پپ

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی در بازی هفته سوم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل اسپارتاپراگ به میدان رفت و با نتیجه پرگل 5-0 حریفش را بدرقه کرد.

ترکیب تیم‌ها:

سیتی: اورتگا، لوئیس، استونز، آکانجی، آکه، گوندوگان، ساویو، فودن، سیلوا، نونس و هالند

اسپارتاپراگ: ویندال-یانسن، سورنسن، پاناک، ویتیک، رینس، لاکی، کایرینن، پرکیادو، هاراسلین، بیرمانسویچ و اولاتونجی

هنوز زمانی از بازی نگذشته بود و اسپارتاپراگ به جو ورزشگاه اتحاد عادت نکرده بود که فیل فودن خیلی زود در دقیقه 3 روی حرکت انفرادی گل زد و تمامی برنامه‌های حریف را بهم ریخت.

طبیعی بود که با این گل همه چیز به نفع سیتی رقم بخورد و شاگردان پپ گواردیولا مالکیت توپ را به صورت کامل در اختیار بگیرند تا بیشتر حریف را تحت فشار قرار بدهند.

بازی با برتری سیتی دنبال می‌شد که جدی‌ترین موقعیت تیم میهمان در دقیقه 26 رقم خورد اما واکنش به موقع اورتگا مانع از گلزنی بیرمانسویچ در موقعیت تک به تک شد. بازی در نیمه نخست بیشتر از سوی اسپارتاپراگ در لاک دفاعی دنبال می‌شد و تلاش داشتند که از افزایش تفاضل جلوگیری کنند که موفق بودند و نیمه نخست با همان نتیجه 1-0 به پایان رسید.

پایان نیمه اول

سیتی نیمه دوم را هم با گل شروع کرد اما این بار خوش شانس نبودند چون به دلیل آفساید، گل ناتان آکه در دقیقه 47 مردود اعلام شد. با این حال تیم میهمان همچنان اسیر حملات پی در پی سیتی بود و گل دوم آن‌ها در دقیقه 58 به ثمر رسید.

ضربه ارلینگ هالند به قدری تماشایی بود که دروازه‌بان و خط دفاعی حریف را غافلگیر کرد و دومین گلزن آبی‌ها شد. تعویض‌های تیم میهمان کمکی به آن‌ها نکرد و این دوباره شاگردان پپ بودند که خیلی زود به گل سوم رسیدند.

جان استونز در دقیقه 64 گل سوم را زد و هالند که عجله داشت تا در جریان این برتری ماندگار شود، در دقیقه 68 چهارمین گل را به ثمر رساند. بعد از این دو گل خیال گواردیولا از نتیجه تا حدودی راحت شد و تصمیم گرفت بازیکنان اصلی مانند آکه، استونز و حتی هالند را از ترکیب خارج کند و بیشتر به مدیریت جریان بازی بپردازد. البته فشار حملات در دقایق پایانی موجب به اعلام یک ضربه پنالتی شد که نونس آن را در دقیقه 88 به گل تبدیل کرد و این شکست برای اسپارتاپراگ سنگین‌تر شد.

پایان بازی

به هر ترتیب سیتی موفق شد این بازی را به راحتی با نتیجه پشت سر بگذارد و با 7 امتیاز به رده سوم جدول رده بندی چمپیونزلیگ صعود کند. اسپارتاپراگ هم پس از اولین شکست با 4 امتیاز در رده چهاردهم است.

پیروزی امشب باعث شد که سیتی رکورد جدیدی را در لیگ قهرمانان اروپا ثبت کند. تیم پپ گواردیولا در حال حاضر در 26 بازی در این رقابت‌ها شکست نخورده است (17 برد و 8 تساوی)، 68 گل به ثمر رسانده و تنها 18 گل دریافت کرده است.


توپ گلگل‌ها:

سیتی 1-0 اسپارتاپراگ

2099413

فودن پس از دریافت پاس مانوئل آکانجی به سمت محوطه جریمه حرکت کرد و با عبور از حداقل سه بازیکن ضربه زمینی پای چپ خود را در دقیقه 3 به گل اول این بازی تبدیل کرد.

سیتی 2-0 اسپارتاپراگ

2099414

پرواز تماشایی ارلینگ هالند با ضربه پشت پای چپ آکروباتیک او همراه شد تا سانتر ساویو در دقیقه 58 به بهترین شکل ممکن به گل تبدیل شود.

سیتی 3-0 اسپارتاپراگ

2099415

ضربه سر جان استونز روی ارسال نونس از سمت راست محوطه جریمه تا تیرک چپ رفت و در این میان دروازه‌بان تنها نظاره‌گر گل شدن این ضربه قوس‌دار در دقیقه 64 بود.

سیتی 4-0 اسپارتاپراگ

2099417

روی ضدحمله سریع هالند در آستانه ورود به محوطه جریمه پاس نونس را دریافت کرد و پس از کنترل آن با ضربه پای راست در دقیقه 68 دبل کرد.

سیتی 5-0 اسپارتاپراگ

2099418

آخرین گل این بازی توسط نونس که شب درخشانی را با دو پاس گل سپری می‌کرد، تکمیل شد. او ضربه پنالتی در دقیقه 88 را با ضربه محکم پای راست به گل تبدیل کرد.

دیدگاه‌ها