کد خبر : 2079014 | 02 آبان 1403 ساعت 14:52 | 10.9K بازدید | 13 دیدگاه

دستمزد ستاره‌های عربستان: صفرهای غیرقابل شمارش!

گزارش منتشر شده توسط روزنامه الشرق بر اساس داده‌های بلومبرگ و فوربس، حقوق ستاره‌های شاغل در فوتبال عربستان سعودی را فاش می‌کند.

دستمزد ستاره‌های عربستان: صفرهای غیرقابل شمارش!

به گزارش "ورزش سه"، در دو سال گذشته، لیگ عربستان سعودی پس از لیگ برتر، سری A، لیگ 1 فرانسه، بوندس‌لیگا و لالیگا به ششمین لیگی تبدیل شده که بیشترین هزینه را برای خرید بازیکنان بزرگ انجام داده است.

عربستان موفق شده ستاره‌های بزرگی را به خاورمیانه بیاورد که در موارد بسیاری آن‌ها چندین برابر پیشنهاداتی که در باشگاه‌های اروپایی دریافت می‌کردند، به جیب می‌زنند.

یکی از سوالات معمول طرفداران فوتبال پس از انتقال بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو، نیمار، بنزما، کانته و غیره این بوده که کدام یک از آن‌ها بیشترین درآمد را دارد؟

گزارش مالی در مورد بازار نقل و انتقالات عربستان سعودی که توسط الشرق نیوز بر اساس داده‌های بلومبرگ و فوربس منتشر شده، نشان می‌دهد که کریستیانو رونالدو با اختلاف زیادی پردرآمدترین بازیکن در بین سایر بازیکنانی است که در لیگ عربستان بازی می‌کنند.

این فوق ستاره پرتغالی در مجموع 263 میلیون یورو (285 میلیون دلار) دریافت می‌کند که به بیش از 200 میلیون یورو دستمزد به اضافه 60 میلیون یورو درآمد تبلیغاتی تقسیم می‌شود. رقمی بسیار بالاتر از دو ستاره دیگر لیگ عربستان: نیمار و بنزما.

نیمار برزیلی که در الهلال بازی می‌کند چیزی بیش از 100 میلیون یورو (74 میلیون یورو دستمزد به اضافه 28 میلیون یورو درآمد تبلیغاتی) دریافت می‌کند.

با این حال دستمزد کریم بنزما، بازیکن فرانسوی الاتحاد، به 100 میلیون یورو (کمی بیش از 96 میلیون یورو) نمیرسد، اگرچه در بخش درآمد از تبلیغات به سختی به 4 میلیون یورو دست پیدا می‌کند.

نفر چهارم در رده بندی پردرآمدترین‌های لیگ روشن عربستان، سادیو مانه است. بازیکن سابق لیورپول و بایرن در النصر 48 میلیون یورو دستمزد می‌گیرد.

2099181

بر اساس آمار ارائه شده توسط فوربس، این رتبه درباره 4 بازیکن پردرآمد لیگ عربستان است، اما این گزارش همچنین آمار تابستان 2024 را هم نشان می‌دهد. ایوان تونی انگلیسی نفر پنجم لیست است که الاهلی بیش از 23 میلیون یورو به او پرداخت می‌کند.

ژوائو کانسلو (الهلال) و موسی دیابی (الاتحاد) نیز دو خرید قابل توجه فوتبال عربستان بوده‌اند. هر دو بازیکن 17 میلیون دلار به جیب می‌زنند که با تبدیل نرخ ارز، کمی بیش از 15 میلیون یورو است. دستمزد محمد سیماکان مدافع جوان النصر هم به این دو بازیکن نزدیک است.

2099182

بر اساس داد‌ه‌های ارائه شده در گزارش مالی منتشر شده توسط الشرق نیوز، ناچو و اوبامیانگ هم از پردرآمدترین‌ها در عربستان سعودی هستند.

هر دو به القادسیه پیوسته‌اند، تیمی که میشل مربی آن است و اخیراً به لیگ برتر عربستان صعود کرده است. این باشگاه توسط شرکت نفت آرامکو حمایت می‌شود. ناچو و اوبامیانگ هر کدام بیش از 10 میلیون یورو درآمد دارند. مبالغی بسیار بالاتر از آنچه در اروپا می‌توانستند به دست آورند.

دیدگاه‌ها