کد خبر : 2078967 | 02 آبان 1403 ساعت 11:51 | 0 دیدگاه

آغاز رقابت‌های هفته هشتم لیگ یک از امروز

9 تیم صدر جدول را می‌خواهند

رقابت‌های جام آزادگان با برگزاری مسابقات هفته هشتم پیگیری خواهد شد.

9 تیم صدر جدول را می‌خواهند

به گزارش "ورزش سه"، هفته هشتم لیگ یک یا همان جام آزادگان طی امروز و فردا برگزار خواهد شد و با توجه به نزدیکی امتیازات در جدول، جنگ تیم‌ها برای رسیدن به جایگاه بهتر دیدنی خواهد بود. سه تیم بالای جدول هم امتیاز هستند و چهار تیم تعقیب کننده آنها هم فقط یک امتیاز کمتر دارند و شرایط به نحوی است که حتی تیم‌های رده هشتم و نهم نیز شانس رسیدن به صدر جدول را دارند. این فشردگی رقابت در پایین جدول هم دیده می‌شود و با هر نتیجه‌ای امکان جابجایی تیم‌ها وجود دارد. با این اوصاف باید دید چه نتایجی در بازی‌های این هفته رقم خواهد خورد و امتیازات چگونه رد و بدل می‌شود.

* آغاز با نبرد انگیزه و تجربه
آریو اسلامشهر در حال حاضر با 14 امتیاز و به لطف تفاضل گل صدرنشین است و قطعا نمی‌خواهد این جایگاه را از دست بدهد. برای این کار باید وحید بیاتلو جوان و باانگیزه بتواند مقابل اندیشه‌های حمید درخشان باتجربه حرفی برای گفتن داشته باشد. مصاف داماش و آریو که نقطه آغاز مسابقات این هفته است دیدنی خواهد بود. داماش فعلا 8 امتیازی است. غیبت حمید درخشان روی نیمکت تیمش در این بازی از نکاتی است که باید ببینیم روی عملکرد تیمش تاثیر خواهد داشت یا خیر.

* دوئلی برای نباختن
در ادامه مسابقات، بعثت در کرمانشاه پذیرای سایپاست. دو تیم 13 امتیازی که اصلا نمی‌خواهند به یکدیگر امتیاز بدهند. شاگردان نظرمحمدی در خانه اهل باختن نیستند و شاگردان ابراهیم صادقی این روزها روی دور برد قرار دارند تا همه چیز نوید یک بازی جذاب را بدهد.

2099105

* مصاف با قعر جدولی‌ها
نیروی زمینی و شهر راز شرایط متفاوتی دارند. نیروی زمینی با 2 امتیاز قعرنشینی را تجربه می‌کند و حالش اصلا خوب نیست و شهررازی‌ها نیز با 9 امتیاز مشکلات خاص خودشان را دارند. تیم شیرازی هفته گذشته از ادامه حضور در مسابقات کناره‌گیری کرد، اما طبق اطلاعاتی که به دست خبرنگار ما رسیده این تیم برای این بازی به صورت زمینی و با بازیکنان جوان و زیر 23 سال به تهران آمده و در این شرایط باید دید در این بازی چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.
مس شهربابک هم شاید شانس آورده که در روزهای برکناری فکری و بدون مربی بودن باید به مصاف شهرداری آستارا انتهای جدولی برود. مسی‌ها که 14 امتیازی هستند فرصت دارند تا با استفاده از شرایط میزبانی، خود را به صدر جدول برسانند. شهرداری آستارا هم در تلاش است تعداد امتیازش از عدد 2 بیشتر شود.
دیگر تیم انتهای جدول یعنی نفت مسجدسلیمان نیز در خانه پذیرای پیکان مدعی است. نفت که سرمربی‌اش تا آستانه برکناری رفت، اما در نهایت ماندنی شد باید با تیمی دیدار کند که هدایتش بر عهده امید روانخواه است و سودای صعود به لیگ برتر را در سر دارد. دو تیمی که بارها در لیگ برتر با هم دیدار ‌کرده‌اند و حالا باید پس از سال‌ها در لیگ یک به ملاقات هم بروند. نفت 3 امتیازی است و پیکان 13 امتیاز دارد. ناگفته نماند که کلانتری در این بازی به دلیل محرومیت از روی سکوها نظاره‌گر عملکرد تیمش خواهد بود.

* عملیات بازپس‌گیری صدر
صنعت نفت که هفته پیش مقابل مس سونگون متوقف شد، دوست ندارد برای دومین هفته متوالی مقابل یک تیم میانه جدولی امتیاز از دست بدهد. فراز کمالوند و شاگردانش که در حال حاضر 14 امتیازی هستند به چیزی جز برد مقابل شهرداری نوشهر فکر نمی‌کنند، ولی تیم نوشهری هم بدش نمی‌آید امتیازش از عدد 11 بیشتر شود و جایگاهی بهتر از الان داشته باشد.
در دیگر بازی فجر سپاسی که به گفته سرمربی‌اش یکی از جدی‌ترین مدعیان صعود به لیگ برتر است میزبان مس کرمان خواهد بود. نبرد دو مربی استقلالی یعنی پیروز قربانی و علی سامره دیدنی خواهد بود منتها شرایط دو تیم در جدول اجازه نخواهد داد که هر دو مربی به یک اندازه به بردن فکر کنند. فجر تیمی است که با 13 امتیاز ماموریتش پس گرفتن صدر است و مس که 7 امتیاز دارد با احتیاط بیشتری به دنبال گرفتن حداقل امتیاز از این بازی خواهد بود.

2099106

* جنگ نفتی‌ها
طبق برنامه اعلام شده، در آخرین بازی امروز دو تیم نفتی پارس جنوبی جم و نفت و گاز گچساران با هم دیدار می‌کنند. این دو تیم که در جدول نیز به ترتیب با 11 و 10 امتیاز شرایط همسایگی را تجربه می‌کنند هدفشان کسب جایگاه بهتر در نیمه بالای جدول است. از قضا هر دو نیز دو هفته است که طعم برد را نچشیده‌اند تا پیروزی در این دربی نفتی هدف اول و آخرشان باشد.

* جذاب‌ترین مصاف نیمه پایین جدول
بازی پایانی هفته فردا پنجشنبه برگزار می‌شود که در آن مس سونگون با محمد نصرتی میزبان پالایش نفت بندرعباس است که هدایتش بر عهده عبدالله ویسی است. شاید از آخرین برد هر دو تیم زمان قابل توجهی می‌گذرد اما نکته اینجاست که شاگران نصرتی و ویسی هفته پیش توانستند به ترتیب مقابل دو تیم مدعی صنعت نفت و فجر امتیاز بگیرند تا مشخص شود در این بازی رو در رو حرف زیادی برای گفتن دارند. در حال حاضر مس 7 امتیاز و پالایش نفت 6 امتیاز دارد.