کد خبر : 2078908 | 02 آبان 1403 ساعت 01:35 | 76.4K بازدید | 0 دیدگاه

ناکامی و حذف سریع:

لقب طوفان زرد آسیا را از سپاهان بگیرید!

نمایش سپاهان در آسیا دور از انتظار و ضعیف بوده و آنها را در آستانه پایان زودهنگام در لیگ قهرمانان قرار داده است.

لقب طوفان زرد آسیا را از سپاهان بگیرید!

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان پس از نمایش دور از انتظار در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا که شکست سنگینی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان مقابل شباب الاهلی امارات متحمل شد، یک رده پایین آمد و به لیگ قهرمانان رفت، اما در شرایطی که انتظار می‌رفت کار راحتی در دور گروهی این رقابت‌ها داشته باشد و موفق ظاهر شود، این اتفاق رقم نخورده و شرایط پیچیده‌ای پیدا کرده‌اند.

طلایی پوشان پس از فعالیت قابل توجه در نقل و انتقالات تابستانی که خریدهای پر سروصدایی داشتند، فعلا فقط تا حدودی در لیگ برتر ایران موفق کار کردند و در هفت مسابقه 16 امتیاز به دست آوردند و صدرنشین هستند (که ممکن است پرسپولیس با برد در بازی معوقه این جایگاه را بگیرد)، اما در آسیا فوق‌العاده ضعیف ظاهر شدند و ممکن است خیلی زود از لیگ قهرمانان کنار بروند.

2099015

سپاهان پس از شکست 4 گله مقابل شباب الاهلی امارات در پلی‌آف لیگ نخبگان، در پایان دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم ضعیف کار کرده و فقط توانسته یک برد خانگی برابر استقلال تاجیکستان به دست بیاورد و در دو جدال با الوحدات اردن و شارجه امارات مغلوب شده است.

نمایش فنی سپاهان هم در این سه بازی دور از انتظار بوده و از نظر تاکتیکی و حتی شکل بازی هم نتوانستند عملکرد قابل قبولی ارائه بدهند تا اثری از لقب «طوفان زرد آسیا» که موردعلاقه هواداران این تیم است هم نداشته باشند.

2099014

شاگردان ژوزه مورایس مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با شکست عجیب مقابل تیم نه چندان قدرتمند و بدون مهره الوحدات اردن آغاز کردند و روز گذشته هم در سومین دیدارشان در این رقابت‌ها با نتیجه سه بر یک برابر شارجه امارات مغلوب شدند تا یک قدم با حذف فاصله داشته باشند.

سپاهان دو هفته دیگر (15 آبان) در نخستین مسابقه دور برگشت گروه C لیگ قهرمانان آسیا باید در تاشکند از شارجه امارات میزبانی کند که در صورت شکست در این بازی و از سوی دیگر برتری الوحدات اردن در مسابقه همزمان برابر استقلال تاجیکستان، در فاصله دو بازی مانده تا پایان این رقابت‌ها به طور قطعی حذف خواهد شد! اتفاقی که اصلا برای هواداران فوتبال در اصفهان خوشایند نیست.

شکست سپاهان مقابل شارجه در بازی آینده و برتری الوحدات موجب می‌شود تا مورایس دوباره طعم حذف زودهنگام از آسیا را همراه با طلایی پوشان بچشد و شرایط سختی در این تیم پیدا کند.

نگاه به عملکرد سپاهان در هفت مسابقه آسیایی اخیرش آمار عجیبی را نشان می‌دهد؛ اینکه آنها غیر از دو شکست در سه بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان در همین فصل، پیش‌تر در پلی‌آف لیگ نخبگان برابر شباب الاهلی مغلوب شدند و قبل‌تر از آن هم سه باخت متوالی دیگر را داشتند.

2099016

سپاهان قبل از شکست در پلی‌آف لیگ نخبگان که مردادماه امسال رقم خورد، در سه بازی آخرش در فصل 24-2023 هم ناکام بود و یک شکست در آخرین مسابقه مرحله گروهی لیگ قهرمانان برابر الاتحاد عربستان داشت و بعد از آن هم دو باخت متوالی با نتایج مشابه 3 بر یک در جدال با الهلال در مرحله یک‌هشتم نهایی برای این تیم به ثبت رسید.

تیمی که سپاهانی‌ها به آن افتخار می‌کردند و تجربه حضور در جام باشگاه‌های جهان و فینال لیگ قهرمانان آسیا را داشته، حالا به شرایطی رسیده که ممکن است زودترین خداحافظی را با سطح دوم مسابقات باشگاهی در این قاره داشته باشد؛ اتفاقی که برای هیچ‌یک از هواداران سپاهان قابل هضم نیست.

البته باید اشاره کرد که علاوه بر سپاهان، در مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا هم استقلال و پرسپولیس به‌عنوان دو نماینده فوتبال ایران نیز شرایط چندان خوبی ندارند و به ترتیب سه و یک امتیاز در پایان سومین بازی گرفته‌اند که راه صعودشان به دور حذفی را سخت می‌کند.