کد خبر : 2078859 | 01 آبان 1403 ساعت 22:08 | 68.1K بازدید | 0 دیدگاه

به‌خاطر حضور رونالدو شرایط دفاعی را انتخاب کردیم

بختیاری‌زاده: از عملکرد تیمم راضی هستم

سرمربی موقت استقلال می‌گوید که تیم او روی ضدحملات برنامه داشت، ولی در امر گلزنی ناکام بود.

بختیاری‌زاده: از عملکرد تیمم راضی هستم

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در دیدار مقابل النصر عربستان با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. در این بازی آبی‌پوشان با استراتژی دفاعی محکمی وارد زمین شد و تلاش کرد که با توجه به قدرت تیم حریف، به ویژه حضور کریستیانو رونالدو و سایر ستاره‌های النصر، فضاهای خالی را ببندد و به حریف فرصت نفوذ ندهد. استقلال در اکثر دقایق بازی توانست مانع گلزنی النصر شود و موقعیت‌های خطرناک حریف را دفع کند، اما در دقیقه ۸۲ روی یک ضربه کرنر و ارسال بروزوویچ، ضربه سر رونالدو توسط سیدحسین حسینی مهار شد و در ادامه آیمریک لاپورت موفق شد با ضربه‌ای دقیق دروازه استقلال را باز کند.

این شکست باعث شد تا استقلال بدون امتیاز از این بازی خارج شود، اما با توجه به قدرت حریف و تلاش‌های تیم برای مقاومت در برابر حملات بی‌امان النصر، می‌توان گفت استقلال عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت. استقلال حتی چند موقعیت خطرناک نیز ایجاد کرد، اما موفق به گلزنی نشد.

سهراب بختیاری‌زاده، سرمربی موقت استقلال، در نشست خبری پس از بازی گفت: به اعتقاد من بازی بسیار خوبی از لحاظ فنی را امروز شاهد بودیم. هر دو تیم با دو برنامه متفاوت بازی را شروع کردند. هر دو تیم به دنبال گل زدن بودند. ما قدری در این دیدار نسبت به حریف عقب‌تر بازی می‌کردیم. می‌دانستیم آن‌ها در خط حمله بازیکنان خلاق و باتجربه‌ای دارند. در نظر داشتیم فضاهای موجود را ببندیم تا آن‌ها در رسیدن به هدف ناکام بمانند. از طرفی به دنبال ضربه زدن به آن‌ها در ضدحملات بودیم.

وی در ادامه گفت: ما در کارهای دفاعی عملکرد خوبی داشتیم، به جز صحنه‌ای که دفاع ما تمرکز خود را از دست داد و منجر به گلزنی تیم حریف شد، ما در فرایند کارهای دفاعی خوب رفتار کردیم و نمایش قانع کننده‌ای به اجرا گذاشتیم. استقلال در جریان این بازی در ضدحمله‌ها موقعیت‌های مناسبی برای باز کردن دروازه النصر داشت، اما دقت کافی را به خرج ندادیم و این موقعیت‌ها از دست رفت. حتی بعد از گل، موقعیت جبران گل خورده را داشتیم اما به خوبی از آن استفاده نکردیم.

2098902

سهراب بختیاری‌زاده، در پاسخ به این پرسش که چرا استقلال در این بازی چهره دفاعی به خود گرفت، توضیح داد: انتخاب استراتژی ما در این بازی به نسبت ابزاری که در اختیار داشتیم به این شکل بود. این موضوع ربطی به بازی خانگی یا خارج از خانه ندارد. ما اعتقاد داشتیم با این نوع بازی می‌توانیم فضای لازم را از ستاره‌های النصر نظیر رونالدو و مانه بگیریم و بتوانیم از طریق ضدحمله به آن‌ها آسیب بزنیم. اگر ما از فرصت‌های به دست آمده به خوبی استفاده می‌کردیم، در پایان بازی نتیجه را به حریف واگذار نمی‌کردیم.

سهراب بختیاری‌زاده در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: اگر در خانه بازی می‌کردیم، از شرایط میزبانی استفاده بهتری می‌بردیم، اما شرایط به این ترتیب رقم خورد که ما در کشور امارات بازی کنیم و مهم این بود که به عنوان یک تیم حرفه‌ای خودمان را برای هر شرایط آماده کنیم، که خوشبختانه این اتفاق رقم خورد و عملکرد خوبی در این بازی از خود نشان دادیم، همه امروز دیدند ما نمایش بدی نداشتیم، دو تیم با دو شکل متفاوت به میدان آمدند، بدون حاشیه و رفتار غیرحرفه‌ای، یک فوتبال منطقی و زیبا را به اجرا درآوریم که در نهایت بازی به سود ما تمام نشد.