کد خبر : 2078818 | 01 آبان 1403 ساعت 19:51 | 40.8K بازدید | 0 دیدگاه

ژوائو فاجعه بود، علیپور از جریان بازی خارج شد؛

آشتیانی: آقای گاریدو این تصمیمت اشتباه بود

اردلان آشتیانی نسبت به عملکرد لوکاس ژوائو در دیدار برابر السد قطر انتقاد کرد.

آشتیانی: آقای گاریدو این تصمیمت اشتباه بود

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس دیشب در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا با نتیجه یک بر صفر مقابل السد قطر شکست خورد. اردلان آشتیانی درباره عملکرد پرسپولیس در این مسابقه گفت: «پرسپولیس در این مسابقه خیلی خوب بازی کرد و هم در پرسینگ موفق بود و توانست تیم السد را تحت فشار بگذارند و هم سرعت بازپس‌گیری توپ‌شان بالا بود و در بحث خلق موقعیت هم موفق بود. برای مثال در نیمه اول وحید امیری پرسی روی طارق سلمان انجام داد و او به اشتباه به لوکاس ژوائو پاس داد که متاسفانه او نتوانست توپ را گل کند.»

او درباره گلی که پرسپولیس در این مسابقه دریافت کرد، اظهار داشت: «متاسفانه ما خیلی راحت گل خوردیم. لوکاس ژوائو به جای اینکه مهاجم تیم حریف را بگیرد، به مرتضی پورعلی‌گنجی چسبیده بود و فاصله کم این دو باعث شد توپ به پورعلی‌گنجی برخورد کند و اوریبه توپ را گل کند. در نیمه دوم هم پرسپولیس باز هم توانست فشار بیاورد و السد کاملا در زمین خودش دفاع می‌کرد.»

ویدئو: 356480

آشتیانی همچنین از عملکرد لوکاس ژوائو در این مسابقه انتقاد کرد و گفت: «نکته منفی این بازی، بازی علی علیپور در وینگر سمت راست بود که باعث شده بود او از جریان بازی خارج شود و نتواند عملکرد خوب خودش را به نمایش بگذارد. علیپور بازیکن باکس است و باید در باکس کند تا عملکرد خوبی داشته باشد. از طرفی متاسفانه لوکاس ژوائو هم عملکرد فاجعه‌باری داشت اما تا دقیقه ۸۰ در زمین ماند. این دو مورد باعث شد پرسپولیس نتواند گل بزند.»

او درباره حضور سهیل صحرایی در ترکیب تیم پرسپولیس هم گفت: «خیلی خوب است که گاریدو جرئت این را دارد که به بازیکنی که از آکادمی آمده است، بازی بدهد. صحرایی نشان داد بازیکن قابلی است.»

آشتیانی بار دیگر با انتقاد از مهاجم خارجی پرسپولیس افزود: «وقتی شما در لیگ نخبگان هستید، باید بازیکنان خارجی داشته باشید که کار دربیاورند. همه تیم‌های آسیایی بازیکنانی با کیفیت بالا دارند. ما می‌توانستیم مهاجم باکیفیت‌تری بگیریم که در لیگ نخبگان برای پرسپولیس گل بزند. فکر می‌کنم در حال حاضر بازیکنان ایرانی خیلی بهتر از لوکاس ژوائو بازی می‌کنند. متاسفانه در حال حاضر هیچکس از عملکرد ژوائو رضایت ندارد و در لیگ هم چیز خاصی از او ندیده‌ایم.»

2097972

او سپس به تمجید از عملکرد گاریدو در پرسپولیس پرداخت و عنوان کرد: «ایشان مربی خیلی خوبی است و هم دیسیپلین بالایی دارند و هم خیلی با دل و جرئت تعوض می‌کند. از طرفی تیم پرسپولیس هم از لحاظ تاکتکیی شرایط خوبی دارد. تنها نکته منفی تیم، این است که برعکس لیگ برتر، در لیگ نخبگان نتوانسته‌اند امتیاز بگیرند و گاریدو نتوانسته در لیگ نخبگان نتیجه بگیرد. البته بازی‌های راحت پرسپولیس مثل الریان، الشرطه و... در پیش است و ان‌شاءالله که در آن مسابقات نتیجه می‌گیرد. شک نکنید که قطعا پرسپولیس به دور بعد صعود می‌کند اما رده‌بندی مهم است و امیدوارم بتواند در رتبه‌های بالا صعود کند.»

2098078

آشتیانی در ادامه در مورد شرایط پرسپولیس در لیگ برتر گفت: «شانس اول قهرمانی در لیگ، پرسپولیس است. درست است که تراکتور هم جزء تیم‌های خوب لیگ است، اما پرسپولیس تیمی است که مفت امتیاز از دست نمی‌دهد و سه امتیازها را جمع می‌کند. هیچ تیمی در لیگ برتر ما مثل پرسپولیس توانایی پرس کردن را ندارد.»

پیشکسوت پرسپولیس در مورد بازیکنانی که در این فصل به پرسپولیس اضافه شده‌اند، گفت: «نفراتی که پرسپولیس در این فصل جذب کرد، از نفرات جدا شده خیلی بهتر بودند. برای مثال در حال حاضر همه از گندوز راضی هستند و او نشان داده که گلر بسیار خوبی است. ایوب العملود خیلی خوب ظاهر شده و میلاد هم حتی از عبدالکریم حسن بهتر کار می‌کند.»

او در پایان درباره فعالیت این روزهای خود و عدم ورودش به حرفه مربیگری توضیح داد: «متاسفانه زنگ که می‌زنند، بعد از سلام می‌گویند اسپانسر دارید که با خودتان بیاورید، اما ما این‌کاره نیستیم. قبلا بازیکن پولی مُد بود و الان مربی پولی هم مُد شده است. من هم فعلا در زمینه مدرسی کار می‌کنم و یک آکادمی هم داریم و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.»