کد خبر : 2078810 | 01 آبان 1403 ساعت 20:30 | 2 بازدید | 0 دیدگاه

رونالدو زهر خودش را ریخت

استقلال 0 - النصر ۱ : لاپورت علیه پایان خوش سهراب!

استقلال در دیداری که تمرکز خود را روی کارهای تدافعی و مهار مهاجمان النصر گذشته بود، سرانجام روی یک لحظه غافلگیری و فرصت‌طلبی لاپورت، دروازه خود را بازشده دید و شکست خورد.

استقلال 0 - النصر ۱ : لاپورت علیه پایان خوش سهراب!

به گزارش "ورزش سه"، در دیداری از دور سوم مرحله گروهی لیگ نخبگان، استقلال با ارائه عملکردی دفاعی موفق شد که رونالدو را مهار کند، اما روی یک لحظه غافلگیری و استفاده آیمریک لاپورت، مدافع پیش تاخته اسپانیایی، دروازه خود را باز شده دید و این مسابقه با یک گل به سود النصر به پایان رسید.

استقلال در همان ابتدای بازی با بدبیاری عجیبی مواجه شد. پاس رضاییان در محوطه جریمه به مهرداد محمدی رسید و در شرایطی که او قصد داشت با شوت‌زنی دروازه النصر را تهدید کند، پایش با پای آیمریک لاپورت برخورد کرد و به شدت مصدوم شد. محمدی پس از این صحنه قادر به ادامه بازی نبود و جایش را به علیرضا کوشکی داد.

نخستین موقعیت بازی در دقیقه هجده رقم خورد. پس از اینکه نواف البوشل با سادیو مانه یک و دو کرد، وارد محوطه جریمه شد و ضربه‌اش را نیز زد که حسینی موفق به مهار آن شد. رونالدو در دقیقه 21 اولین ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که شوت او از کنار تیرک به بیرون رفت.

ماشاریپوف خلق کننده اولین موقعیت مهم استقلال به روی دروازه النصر بود. جایی که این بازیکن از راه دور اقدام به شوت زنی کرد که ضربه او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. رونالدو مجدداً از همان نقطه‌ای که شوت نخست را زده بود اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او را حسینی در آغوش گرفت.

النصر در دقیقه 42 یک بخت مهم گلزنی دیگر داشت. پس از اینکه آنجلو با رونالدو یک و دو انجام داد، وارد محوطه جریمه شد که حسینی با پرشی دیدنی و سیو تماشایی، توپ را دفع کرد. در نهایت نیز بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در شرایطی که در نیمه دوم بازی در اختیار النصر بود، موقعیت چندانی به روی دروازه‌ها خلق نمی‌شد. در دقیقه 66 بود که ارسال کرنر رضاییان به نیک نفس رسید که ضربه بی‌دقت او از بالای دروازه به بیرون رفت. حسینی در دقیقه 70 دروازه استقلال را نجات داد. جایی که شوت اندرسون تالیسکا از پشت محوطه جریمه پس از سایش به دستان کاپیتان استقلال با اختلاف کمی از کنار تیرک راهی کرنر شد.

کوشکی بهترین بخت گلزنی استقلال را از دست داد. روی پاس تماشایی کاکوتا بود که کوشکی در موقعیت تک به تک با بنتو قرار گرفت ولی ضربه بد او را سنگربان برزیلی النصر مهار کرد. تیم عربستانی در دقیقه 74 چند فرصت متوالی داشت که ابتدا ضربه رونالدو را مهار کرد و سپس شوت تالیسکا پس از برخورد با مرادمند راهی کرنر شد.

پس از اینکه ضربه سر لاپورت توسط سیلوا از روی خط برگشت داده شد، به تالیسکا رسید که شوت او با برخورد به تیرک و پای حسینی راهی کرنر شد. سرانجام در دقیقه 80 دروازه استقلال باز شد. ارسال کرنر بروزوویچ با ضربه سر رونالدو همراه شد که حسینی به زیبایی توپ را از زیر طاق دروازه درآورد ولی در ادامه لاپورت در تیر دوم موفق شد گل نخست بازی را به ثمر برساند.

در ادامه وسلی توانست وارد محوطه جریمه شود که ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد. استقلال در ثانیه‌های پایانی فرصت خوبی داشت که تعلل زکی پور در محوطه جریمه و ضربه بد او پس از برخورد با پای مدافع النصر در دستان بنتو آرام گرفت.

در نهایت نیز این بازی با پیروزی یک بر صفر النصر به پایان رسید تا استقلال پنجمین شکست خود را طی 10 دیدار تجربه کند.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های استقلال و النصر را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:
بازی از هفته سوم – مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا در منطقه غرب 
سه‌شنبه 1403/8/1 ؛ ساعت 19:30 
ورزشگاه: راشد شهر دبی/ 7 هزار تماشاگر 
گروه داوری: ادهم مخادمه/ کمک‌ها: محمد حسن الکلاف و نادی الرواله؛ / داور VAR: سیواکرن پواودوم، کمک داور VAR: ویوات جامپائون

2098803

🔵ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، محمدحسین مرادمند، ابوالفضل جلالی (87- میلاد زکی‌پور)، رامین رضاییان، دیدیه اندونگ، زبیر نیک‌نفس (87- آرش رضاوند)، محمدحسین اسلامی (87- گوستاوو بلانکو)، جلال‌الدین ماشاریپوف (72- گائل کاکوتا) و مهرداد محمدی (علیرضا کوشکی-7)
سرمربی: سهراب بختیاری‌زاده

2098859

🟡ترکیب النصر:
بنتو، آیمریک لاپورت، محمد سیماکان (علی لاجامی-46)، نواف بوشل، سالم النجدی (سلطان الغنام-46)، عبدالله الخیبری (علی الحسن-46)، مارسلو بروزوویچ، اوتاویو مونتیرو، آنجلو گابریل (اندرسون تالیسکا-65)، سادیو مانه (83- وسلی ریبیرو) و کریستیانو رونالدو
سرمربی: استفانو پیولی


🟨 اخطارها:

جلال الدین ماشاریپوف (49)


⚽️شرح گل:

استقلال صفریک النصر (دقیقه 82: آیمریک لاپورت): ارسال کرنر بروزوویچ ابتدا با ضربه سر دیدنی رونالدو همراه شد که توپ با واکنش تماشایی حسینی از زیر طاق دروازه برگشت داده شد و در ادامه لاپورت موفق شد روی ریباند و در میان غفلت مدافعان دروازه را باز کند.

ویدئو: 356505

⏱️لحظات حساس:
دقیقه 5: روی پاس رامین رضاییان، توپ روی خط محوطه جریمه به مهرداد محمدی رسید و در شرایطی که او قصد داشت به سمت دروازه ضربه بزند، پای لاپورت را زد که این حرکت منجر به مصدومیت محمدی شد و او زمین بازی را در دقیقه 7 ترک کرد.

ویدئو: 356493

دقیقه 18: یک و دوی دیدنی نواف البوشل با سادیو مانه منجر به خلق یک موقعیت برای البوشل شد که ضربه او را حسینی مهار کرد.

دقیقه 21: شوت کریستیانو رونالدو از گوشه محوطه جریمه استقلال، از کنار دروازه سیدحسین حسینی به بیرون رفت.

دقیقه 30: شوت ماشاریپوف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 32: شوت اوتاویو مونتیرو پس از برخورد به مدافعان استقلال پله شد و در دستان حسینی آرام گرفت.

ویدئو: 356497

دقیقه 36: شوت راه دور جلال الدین ماشاریپوف به شکل خطرناکی از بالای دروازه النصر به بیرون رفت.

ویدئو: 356498

دقیقه 40: شوت کریستیانو رونالدو از گوشه محوطه جریمه را حسینی در آغوش گرفت.

دقیقه 42: یک و دوی تماشایی آنجلو و رونالدو منجر به یک موقعیت خطرناک برای وینگر جوان النصر شد که حسینی با خروج از دروازه و یک واکنش تماشایی، مانع از گلزنی او شد.

دقیقه 59: آنجلو در محوطه جریمه صاحب توپ شد که تعادل خود را از دست داد و داور نیز اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 66: کرنر ارسالی رامین رضاییان توسط مدافعان النصر برگشت داده شد. توپ در محوطه جریمه به زبیر نیک نفس رسید که ضربه بی دقت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 70: اندرسون تالیسکا از راه دور و پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه تماشایی او با واکنش استثنایی حسینی و اثرگذاری او روی توپ همراه شد و با اختلاف بسیار کمی از کنار تیرک راهی کرنر شد.

دقیقه 72: پاس تماشایی کاکوتا در محوطه جریمه و موقعیت ایده‌آل به کوشکی رسید، ولی ضربه او بسیار بد بود و بنتو به راحتی توپ را مهار کرد.

ویدئو: 356503

دقیقه 74: النصر حملات پردامنه‌ای را به روی دروازه خلق کرد. ابتدا زبیر نیک نفس در آخرین لحظه و پیش از شوت زنی رونالدو موفق به دفع توپ شد، اما رونالدو مجدداً صاحب فرصت شد. شوت محکم او را حسینی مهار کرد و در ادامه به تالیسکا رسید که ضربه او با برخورد به مرادمند راهی کرنر شد.

دقیقه 80: ارسال کرنر بروزوویچ با ضربه سر آیمریک لاپورت همراه شد و در شرایطی که توپ در آستانه ورود به دروازه بود، رافائل سیلوا با سر توپ را از روی خط برگشت داد و در ادامه ضربه تالیسکا پس از برخورد به تیرک و واکنش حسینی راهی کرنر شد.

دقیقه 88: وسلی ریبیرو پس از یک و دو با اوتاویو وارد محوطه جریمه شد که شوت این بازیکن به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد.

دقیقه 1+90: روی یک نفوذ تماشایی از سمت چپ، میلاد زکی‌پور وارد محوطه جریمه النصر شد و در شرایطی که او فرصت بسیار خوبی برای شوت‌زنی و باز کردن دروازه حریف داشت، اما با تعلل و ضربه بسیار بد، این موقعیت خوب را از دست داد.