کد خبر : 2078792 | 01 آبان 1403 ساعت 18:14 | 73.5K بازدید | 0 دیدگاه

آنها تازه اول راه هستند؛

آینده‌های فوتبال ایران را بشناسید!

شاگردان عباس چمنیان نتیجه فراتر از انتظاری در نخستین بازی در مسیر جام ملت‌های آسیا به دست آوردند.

آینده‌های فوتبال ایران را بشناسید!

به گزارش "ورزش سه"، تیمی که حدود سه ماه از تشکیل آن گذشته، بار دیگر مردی را روی نیمکت خود می‌بیند که بالاترین دست آورد را در طول تاریخ فوتبال ملی ایران با حضور در جمع ۸ تیم برتر جام جهانی ۲۰۱۷ رقم زده است.

عباس چمنیان و شاگردانش در تیم نوجوانان ایران شروع ضعیفی داشتند و کسب رتبه چهارم تورنمنت زیر 17 سال کافا به میزبانی تاجیکستان که با قهرمانی افغانستان به پایان رسید، شاید نگرانی‌هایی را درباره این تیم ایجاد کرد و در ادامه ۲ شکست متوالی مقابل عراق در اردوی قطر، این نگرانی‌ها را بیشتر کرد اما نکته قابل توجه پیشرفت تاکتیکی تیم در جریان اردوهای آماده‌سازی است.

قطعا نوجوانان ایران باید به این نکته مهم، توجه ویژه کنند که بردن هنگ‌کنگ که در بازی اول خود نیز با نتیجه‌ای سنگین مغلوب کره شمالی، از مدعیان اصلی جدول گروه A مقدماتی جام ملت‌ها شد، تازه اولین قدم آنها در مسیر حضور بین ۱۶ تیم برتر آسیاست و در نهایت این برد اگر تیم در رتبه دوم گروه قرار بگیرد، برای تعیین پنج تیم برتر دوم همه گروه‌ها محاسبه نخواهد شد!

2098743

با این حال کسب این برد پرگل آن هم در شرایط دوری تیم ملی از مسابقه به دلیل ۲۲ روز بازی تدارکاتی بین‌المللی نداشتن، اعتماد به نفس و انگیزه خوبی را برای تیم عباس چمنیان در مسیر سخت پیش رو ایجاد می‌کند.

در بازی با هنگ‌کنگ عرفان خدادادیان، مهاجم مازندرانی تیم ملی نقش اصلی را با پوکر خود ایفا کرد. بازیکنی که جزء اهداف اصلی نقل و انتقالات آکادمی استقلال بود و حضور نیافتنش در تمرین نوجوانان آبی‌پوش منجر به گلایه‌های شدید شاهین صمدیان از عباس چمنیان شد. البته سرمربی نوجوانان استقلال از این موضوع غافل بود که قرارداد این بازیکن نه در هیئت فوتبال ثبت شده و نه در ایفمارک حضور یافته تا مجوز بازی‌اش برای این تیم صادر شود.

2098744

دیدار فردا با کره شمالی که نگاه به چهره برخی بازیکنانش شاید این نکته را به ذهن برساند که سنی بالاتر از نوجوانان دارند، قطعا سخت‌ترین بازی تیم ایران در این مرحله است. بازی‌ای که پیروزی در آن گام بلندی برای صعود به جام ملت‌های آسیا خواهد بود و به همین دلیل از چمنیان باتجربه انتظار می‌رود تیمش را به خوبی از لحاظ ذهنی و روانی آماده این مصاف فوق‌العاده مهم کند.