کد خبر : 2078781 | 01 آبان 1403 ساعت 17:37 | 2 بازدید | 0 دیدگاه

دوست داریم او برای ایران وزنه بزند

واکنش وزیر ورزش به تغییر تابعیت کیانوش رستمی

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید به کیانوش رستمی پیشنهاد داده به کارش در تیم ملی ایران ادامه دهد.

واکنش وزیر ورزش به تغییر تابعیت کیانوش رستمی

به گزارش "ورزش سه"، کیانوش رستمی، دارنده مدال نقره المپیک لندن و طلای المپیک ریو در رشته وزنه‌برداری، بعد از مدتی دوری از تیم ملی درخواست کرده که رضایتنامه او برای پیوستن به کشور کوزوو صادر شود تا او در مسابقات جهانی پیش‌رو بتواند برای این کشور وزنه بزند.

احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان، در واکنش به درخواست تغییر تابعیت رستمی گفت: 45 روز پیش جلسه‌ای با او داشتم و گفتم که همه نوع امکانات را برایش در کرمانشاه فراهم می‌کنیم. حتی گفتم خودم مسئول پیگیری کارهایش می‌شوم تا هر خواسته‌ای مثل حقوق یا مربی خوب دارد، فراهم شود. رستمی به من گفت با یک کشور صحبت کرده و حتی قرارداد هم امضا کرده است. یک نسخه از این قرارداد در اختیار ما قرار گرفت که در حد یک موافقت‌نامه غیرحقوقی بود. 

2079646

وزیر ورزش و جوانان در ادامه عنوان کرد: من باز هم به کیانوش گفتم که برای تیم ملی ایران وزنه بزند، به شرطی که حد نصاب‌های لازم برای ورود به تیم ملی را داشته باشد. او در المپیک اخیر شرکت نکرده و به هر حال باید طبق ضوابط و قوانین فدراسیون پیش برود. امیدوارم انوشیروانی رئیس فدراسیون در این خصوص توضیحات لازم را بدهد. 

دنیامالی بدون اشاره به اینکه با درخواست تغییر تابعیت رستمی موافقت می‌شود یا خیر، گفت: کیانوش رستمی عزیز ماست. او دو مدال در المپیک گرفته و ما همچنان از او پشتیبانی می‌کنیم.