کد خبر : 2078746 | 01 آبان 1403 ساعت 15:01 | 2 بازدید | 0 دیدگاه

در مسیر بهترین رکورد

گرفتن رونالدو: امباپه به قولش عمل می‌کند

روند گلزنی کیلیان امباپه به گونه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود او در رئال بهترین رکورد گلزنی همه فوتبالش را ثبت کند و به رونالدو نزدیک شود.

گرفتن رونالدو: امباپه به قولش عمل می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه که در ۱۲ بازی، هشت گل به ثمر رسانده است، می‌تواند با همین میانگین به عددی بین ۴۸ تا ۵۰ گل برسد. بهترین رکورد او ۴۴ گل در فصل گذشته است.

عقربه‌های ساعت از ۲۳:۳۵ گذشته بود که کیلیان امباپه از طریق شبکه‌های اجتماعی‌اش فریادی از خشم و شادی به طور همزمان سر داد. یک "هالا مادرید" به همراه چهار قلب سفید. در پست او همچنین چهار تصویر از چهار لحظه از بازی‌اش مقابل سلتا وجود داشت. در عرض چند ثانیه، هم‌تیمی‌هایش به او پاسخ دادند. وینیسیوس به او گفت: "چه گل زیبایی"، و لوکا مودریچ نوشت: "عجب گلی".

2098342

امباپه که آنچلوتی در کنفرانس خبری پیش از بازی با ویگو گفته بود تقریباً ۱۰۰ درصد آماده است، در طول ۸۲ دقیقه‌ای که در زمین بود، این موضوع را ثابت کرد. او را آزادتر و با درک بهتری با وینیسیوس دیدیم (هنوز با بلینگام کمی فاصله دارد) و با پای راستش شوتی قدرتمند زد که در دقیقه ۲۰ بازی را به سود رئال کرد. اشتباه فران بلتران در تلاش برای بیرون آوردن توپ باعث شد کاماوینگا توپ را بگیرد. توپ زیر پای کیلیان افتاد، او توپ را کنترل کرد، ۴۵ درجه چرخید و شوتی غیرقابل مهار زد. این ششمین گل او در لالیگا و هشتمین گل او در فصل جاری در تمام مسابقات بود. او به تدریج به آمار معمولی خود نزدیک می‌شود.

2098343

امباپه تنها ۱۳ گل با برابری با ضعیف‌ترین رکورد فصلش در گلزنی فاصله دارد: این آمار مربوط به فصل 7 فصل پیش است، اولین فصلش با پی اس جی که در آن ۲۱ گل در ۴۴ بازی به ثمر رساند (میانگین ۰.۴۷ گل در هر بازی). در سایر فصول همیشه بیش از ۲۵ گل میانگین او بوده است: با موناکو هشت سال پیش، زمانی که به ترکیب اصلی رسیده بود، ۲۶ گل در ۴۴ بازی (در تمام رده‌ها) به ثمر رساند و سپس در باقی فصل‌ها به بیش از ۳۰ گل رسید. بهترین عملکرد او فصل گذشته بود: او ۴۴ گل (بهترین رکوردش) در ۴۸ بازی زد. در سه فصل با تیم پاریسی بیش از ۴۰ گل زده است و در سه فصل دیگر به عدد سی رسید.

2098344

در حال حاضر، کیلیان هشت گل در ۱۲ بازی به ثمر رسانده که میانگین ۰.۶ گل در هر بازی می‌شود. اگر این میانگین ادامه یابد، ستاره فرانسوی فصل را با ۴۸ گل به پایان می‌رساند، مشروط بر اینکه رئال مادرید تمامی ۷۲ بازی‌ای که پیش‌بینی می‌شود را در این فصل انجام دهد، یعنی همه‌ی مسابقات ممکن. این عدد بسیار نزدیک به قولی است که او به مدیران، کادر فنی و هم‌تیمی‌هایش در روزهای اولیه پیش‌فصل داده بود: «من ۵۰ گل می‌زنم». رکوردی که هر فصل برای رونالدو یک امر عادی بود.

این چالشی بزرگ است، اما کم‌کم و با کار و تلاش، کیلیان به بهترین نسخه خود نزدیک می‌شود.