کد خبر : 2078626 | 01 آبان 1403 ساعت 06:15 | 2 بازدید | 0 دیدگاه

خوان کارلوس گاریدو در برزخ

شما بنویسید: وضعیت کیفی پرسپولیس چگونه است!

پرسپولیس از حیث عملکرد فنی تا حد زیادی رضایت هواداران را به دنبال داشته، اما در فوتبال آنچه که مهم است نتیجه است.

شما بنویسید: وضعیت کیفی پرسپولیس چگونه است!

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس گاریدو تیمی را تحویل گرفته که قهرمان فصل گذشته ایران بوده و از همان ابتدا با فشار مضاعفی برای کسب نتیجه با آن مواجه بود. با این حال روند حرکتی و فنی تیمش به شکلی بوده که موافقان و مخالفان عملکردش هنوز به قطعیت نتوانسته‌اند نظر انتقادی خاصی نسبت به شرایط او و تیمش بدهند.

برتری در دربی و حضور در جایگاه دوم جدول در رقابت با سپاهان، از سوی دیگر نمایش درخشان در جدال با الاهلی پرستاره و ترسناک در لیگ نخبگان و یک شکست ناسزاوارانه و در نهایت اما کسب تنها یک امتیاز از سه بازی در آسیا.

پرسپولیس فارغ از دقایقی در دیدار مقابل پاختاکور ازبکستان، در دو دیدار دیگر خود در لیگ نخبگان از نظر شکل فنی و ایجاد موقعیت و مالکیت شرایطی داشته که شایسته شکست مقابل الاهلی عربستان و حتی السد قطر در خانه حریف نبوده است. اما جایگاه این تیم در رده دهم جدول و شرایطی که شاید آنها را از سهمیه صعود دور کند و در بهترین شرایط هم با قرعه سختی برای مرحله بعدی مواجه شوند، بحث انتفادی را شکل می‌دهد.

گاریدو اکنون جدال با الغرافه و الریان را به عنوان دو رقیب قطری دیگر خود پیش رو دارد. بعد از آن هم نوبت الشرطه عراق و الهلال و النصر عربستان می‌رسد. رقبایی شاید متعادل در ابتدا و سخت در پایان مرحله گروهی. وضعیت میزبانی نیز به شکلی نیست که پرسپولیس چه از حیث استادیوم آزادی و چه از نظر الزامات AFC امید بزرگی به حمایت پرشور و جهنمی هوادارانش برای ایجاد قدرت بیشتر برابر رقبا، داشته باشد.

2098059

بیایید یک بار دیگر به آمار کارلوس گاریدو اسپانیایی در پرسپولیس نگاه بی‌اندازیم: آنها بدون باخت در لیگ و با کسب 4 برد و 2 تساوی که مهمترین پیروزی‌شان در دربی بوده و تساوی تاثیرگذارشان مقابل تراکتور در خانه حریف و با یک بازیکن کمتر، در رده دوم جدول با یک بازی کمتر قرار گرفته‌اند. ثبت هشت گل طی 6 بازی هم آمار بدی برای آنها نمی‌تواند باشد که تنها دو گل دریافت کرده‌اند. در لیگ نخبگان اما سه بازی و دو شکست و یک تساوی! دو شکست در خانه رقبایی مثل الاهلی عربستان که با واکنش دیدنی الکسیس گوندوز روی پنالتی ریاض محرز یک باخت یک گله را در پی داشت و البته موقعیت‌هایی که یکی پس از دیگری از کف سرخ‌ها رفت. بازی مقابل پاختاکور شاید بدترین نمایش پرسپولیس در لیگ نخبگان بوده که آنها را از کسب برد خانگی نیز محروم کرد. برابر السد هم در نیمه دوم و دقایق پایانی خصوصا سرخ‌ها موقعیت‌هایی داشتند که گل نکردن آنها زمینه ساز یک شکست خارج از خانه دیگر برای این تیم شد. اتفاقی که باعث شده در رده دهم جدول جا گرفته و از الهلال و الاهلی صدرنشین هشت امتیاز کمتر داشته باشند و البته امیدواری‌شان این باشد که باید برابر رقبایی که فاصله زیادی با آنها ندارند، رقابت داشته باشند و با کسب امتیاز لازم ضمن دستیابی به جایگاه مناسب، شرایط صعود را فراهم سازند. اما همانطور که گفته شد، در صورت کسب امتیازات صعود هم با قرعه سختی در مرحله بعدی مواجه خواهند بود تا کار آنها برای جاه‌طلبی در اولین دوره لیگ نخبگان با چالش بزرگی همراه شود.

با این شرایط و عملکرد خصوصا در لیگ نخبگان، نظر شما درباره وضعیت کیفی پرسپولیس چیست و چقدر به آنها برای صعود شانس می‌دهید؟

دیدگاه‌ها