کد خبر : 2078534 | 30 مهر 1403 ساعت 21:25 | 158.9K بازدید | 685 دیدگاه

نمایش شایسته تیم بدشانس

السد ۱ - ‌0 پرسپولیس: چقدر دویدیم، نرسیدیم!

پرسپولیس در یک بازی کلافه کننده نتوانست از موقعیت‌هایش استفاده کند و در دوحه شکست خورد.

السد ۱ - ‌0 پرسپولیس: چقدر دویدیم، نرسیدیم!

به گزارش "ورزش سه"، در هفته سوم لیگ نخبگان پرسپولیس در شرایطی به مصاف السد می‌رود که سرخ‌ها دو بازی قبلی آسیایی خود برابر الاهلی و پاختاکور را بدون پیروزی پشت سر گذاشته بودند و مقابل میزبان پرستاره‌شان فقط به برد فکر می‌کردند اما در این دیدار هم دچار بدشانسی‌های سریالی شدند و در روزی که توپ‌های‌شان به گل تبدیل نشد با تک گل راحت ماتئوس اوریبه بازی را در دوحه واگذار کردند.

ویدئو: 356401

پرسپولیس در این مسابقه اوستون اورونوف، حسین کنعانی و ایوب العملود، سه ستاره خود را به علت مصدومیت در اختیار نداشت و در حالی که جای خالی آنها حس می‌شد، فرشاد فرجی هم در نیمه اول مصدوم شد تا اوضاع برای سرخپوشان سخت‌تر شود.

پرسپولیس در نیمه اول کار را هجومی آغاز کرد و موقعیت‌های خوبی داشت. بازی مالکانه پرسپولیس در زمین حریف نوید گلزنی سرخپوشان را می‌داد. بهترین فرصت این نیمه نصیب لوکاس ژوائو شد که او با سبک سری تک به تک را خراب کرد. دیگر توپ‌های خوب پرسپولیس هم توسط مدافعان و گلر السد برگشت داده شد تا در وقت‌های اضافه نیمه اول ماتئوس اوریبه در حالی که در محوطه توپ جلوی پایش افتاده بود، با فرصت طلبی دروازه گندوز را باز کند.

در نیمه دوم نیز پرسپولیس هجومی بازی کرد. در این نیمه عملا السد چیزی برای ارائه نداشت و فقط به دفاع رو آورده بود و چشم به ضدحملات داشت. تعویض‌های هجومی گاریدو هم راه به جایی نداشت و چند صحنه مشکوک در محوطه السد نیز توسط وی‌ای‌آر رد شد.

دویدن زیاد، زمین خوردن‌های بی‌ثمر در محوطه، موقعیت و شوت‌های متعدد و البته برخورد توپ آخر عالیشاه به تیرک دروازه مجموعه‌ای از بدشانسی‌های پرسپولیس را شکل داد تا دویدن‌های بازیکنان نماینده ایران به نرسیدن ختم شود.

پرسپولیس با دو شکست و یک تساوی در لیگ نخبگان شرایط بسیار بدی در جدول دارد و کار برای صعود سرخ‌ها بسیار سخت شده است.

تقویم هفته سوم لیگ نخبگان آسیا/ دوشنبه ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰/ ورزشگاه جاسم بن حمد

سوت داور: آراکی یوسوکه، کمک‌ها: یون میهارا و کوتو واتانه‌به، داور چهارم: ریو تانیموتو/ کمک داور ویدیویی (VAR): هیریوکی کیمورا، دستیار: کازاهارا هیروکی


پرسپولیسترکیب پرسپولیس:
الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، فرشاد فرجی (۴۵-سهیل صحرایی)، مسعود ریگی (۶۵-سروش رفیعی)، میلاد سرلک، وحید امیری (۶۵-فرشاد احمدزاده)، علی علیپور، امید عالیشاه، لوکاس ژوائو (۷۹-عیسی آل کثیر)

2097903

السدترکیب السد:
مشعل برشام، محمد کامارا (۲+۹۰-مصطفی مشعل)، طارق سلمان، پائولو سیلوا (۷۹-محمد وعد)، بوئلام خوخی، کریستو پرز (۷۱-علی هاشم)، گیلرمه تورس، موخیکا (۷۱-حسن الهیدوس)، رومن سایس، اکرم عفیف و آندرس ویا


کارت زرد:

سایس ۲۶ - طارق ۷۳ - علی هاشم ۸۳

مسعود ریگی ۵۵


توپ گلشرح گل
السد یک-پرسپولیس صفر(دقیقه ۲+۴۵: ماتئوس اوریبه): سانتر اکرم عفیف از روی نقطه کرنر با اشتباه مدافعان پرسپولیس در دفع توپ در شلوغی محوطه جریمه جلوی پای مهاجم السد افتاد و ماتئوس اوریبه توپ را دور از دستان گندوز به گوشه دروازه فرستاد.

ویدئو: 356393

کرنومترلحظات حساس:

دقیقه ۴: حرکت خوب و پاس در عرض ژوائو با شوت امید عالیشاه در شرایط نامتعادل همراه شد و مشعل برشام توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۱۱: با پاس خوب عالیشاه، مسعود رسگی یک شوت ناگهانی و محکم را راهی دروازه حریف کرد و توپ نفسگیر از بالای دروازه مشعل بیرون رفت.

دقیقه۱۶: شوت فنی گیلرمه از پشت محوطه با شیرجه خوب گندوز مهار شد و در ریباند هم السدی‌ها نتوانستند از توپ استفاده کنند.

دقیقه ۲۷: ارسال عالیشاه از روی ضربه ایستگاهی که با ناهماهنگی پورعلی گنجی و لوکاس ژوائو این موقعیت از دست رفت و هیچ کدام نتوانستند سر بزنند.

دقیقه ۳۳: ضدحمله خوب پرسپولیس از سمت چپ یک موقعیت خوب را فراهم کرد اما شوت علیپور بلاک شد و این فرصت، راهی به چارچوب پیدا نکرد.

دقیقه ۳۷: بهترین فرصت برای پرسپولیس روی اشتباه خط دفاعی السد به وجود آمد و موقعیتی عالی برای ژوائو خلق شد. او بعد از دریبل سایس یک شوت آرام و بد را در موقعیت تک به تک به پای برشام زد و شوت ریگی در ریباند توسط گیلرمه از روی خط برگشت داده شد.

ویدئو: 356387
2097909

دقیقه ۵۰: پاس عالی برای عفیف می‌رفت که او را در موقعیت تک به تک قرار بگیرد اما گندوز فوق العاده بیرون آمد و با یک تکل خوب توپ او را زد.

ویدئو: 356395

دقیقه ۵۶: پرتاب بلند به محوطه السد با ضربه سر ژوائو همراه شد و توپ سپس به سر سهیل صحرایی خورد و خطرناک از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۶۳: فرصت عالی برای السد روی حرکت در عمق که شوت پائولو سیلوا را گندوز با پا راهی کرنر کرد.

ویدئو: 356396

دقیقه ۶۶: حمله خطدناک پرسپولیس به سمت چپ فرستاده شد و ضربه میلاد محمدی به مدافعین السد خورد و خطر دفع شد.

دقیقه ۶۸: شوت از راه دور سروش رفیعی توسط برشام برگشت داده شد.

دقیقه ۷۰: کرنر پرسپولیس توسط مدافعین برگشت داده شد و شوت روی پای عالیشاه نفسگیر بیرون رفت‌.

دقیقه ۷۴: فرصت خوب برای پرسپولیس که شوت احمدزاده به کرنر رفت اما فرشاد اعتقاد به هند پنالتی داشت که کمک داور ویدیویی آن را رد کرد.

دقیقه ۷۷: پاس در عمق سروش برای ژوائو فرصت خوبی را مهیا کرد اما پائولو سیلوا به مهاجم سرخ‌ها برخورد کرد و مدافع السد در این صحنه مصدوم شد.

دقیقه ۴+۹۰: ارسال برای علیپور که مهاجم پرسپولیس به شکل قیچی برگردان ضربه زد اما شوتش در چارچوب قرار نگرفت.

دقیقه ۵+۹۰: موقعیت عالی برای پرسپولیس روی حرکت پا به توپ عالیشاه و شوت فوق العاده او که شوت او در کمال ناباوری به تیرک افقی خورد و بیرون رفت.

ویدئو: 356402

بولت زیر مجموعهحواشی:

*آراکی یوسکه، داور این مسابقه چند روز پیش دیدار ایران و قطر را سوت زده بود.

*پرسپولیس در این مسابقه العملود، کنعانی و اورونوف را به علت مصدومیت در اختیار ندارد.

*با برخورد دست محمد کامارا به صورت وحید امیری در دقیقه ۶ او احساس مصدومیت کرد و روی زمین افتاد.

*فرجی در اواخر نیمه اول دچار مصدومیت شد تا گاریدو مجبور شود سهیل صحرایی، بازیکن جوان خود را به میدان بفرستد‌.

*گاریدو بعد از سوت پایان نیمه اول به سمت داور ژاپنی رفت و اعتراض کرد و داور هم بدون مماشات او را با کارت زرد جریمه کرد.

ویدئو: 356394

*دقیقه ۵۰ امید عالیشاه در محوطه سرنگون شد اما اتاق وی‌ای‌آر به سود پرسپولیس نظر نداد تا بازی ادامه پیدا کند.


📌 اتفاق ویژه: پرسپولیس بعد از حسین کنعانی و ایوب العملود، در این بازی فرشاد فرجی را نیز به علت مصدومیت از دست داد تا یک بازیکن اکادمی یعنی سهیل صحرایی فرصت بازی در این مسابقه بزرگ را پیدا کند‌.


🥇بهترین بازیکن: ماتئوس اوریبه، زننده تک گل این مسابقه به واسطه تاثیر مستقیمش در نتیجه بازی عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورد. شاید اگر بازیکنان پرسپولیس خوش شانس‌تر بودند این عنوان به یکی از آنها تعلق می‌گرفت.

دیدگاه‌ها