کد خبر : 2078525 | 30 مهر 1403 ساعت 18:54 | 4.9K بازدید | 7 دیدگاه

گواردیول، مدافعی که مثل مهاجمان گل می‌زند!

در ترکیب یازده نفره منچستر سیتی بازیکنی نیست که راه گلزنی را بلد نباشد.

گواردیول، مدافعی که مثل مهاجمان گل می‌زند!

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی علاوه بر مهره‌های هجومی فوق‌العاده، از وجود نعمت مدافعانی بهره می‌برد که در حد و اندازه‌های یک فوروارد سطح بالا گلزنی می‌‌کنند. در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر انگلیس، شاگردان پپ مهمان ولوز بودند و به نوعی تا نیم ساعت ابتدایی، کار آنها بدجوری مقابل گری اونیل و شاگردانش گره خورده بود.

دروازه سیتیزن‌ها در دقیقه هفت توسط مهاجم نروژی ولورهمپتون یعنی لارسن باز شد و گرگ‌ها خیلی زود جلو افتادند. اما در دقیقه سی و سوم آنچه که هواداران سیتی منتظرش بودند، بالاخره رخ داد و یوشکو گواردیول، فول بک چپ سیتیزن‌ها، با یک شوت حیرت انگیز از پشت محوطه، توپ را به آغوش تور دروازه خوزه سا فرستاد. سرعت توپ به قدری زیاد بود که دخالت دستان خوزه سا بر گردش مسیر توپ اثری نداشت و توپ به سه کنج دروازه گلر پرتغالی ولوز رفت.

2097846

او این گل را در حالی با پای راست به ثمر رساند که پای تخصصی‌اش، چپ محسوب می‌شود و این قضیه را حتی می‌توان از پستی که گواردیولا از مدافع کروات بازی می‌گیرد، فهمید. یک آمار جالب در رابطه با کروات چپ پای سیتیزن‌ها وجود دارد که شاید اهالی و علاقه‌مندان فوتبال از شنیدن و خواندن آن حسابی متعجب شوند.

از آغاز سال 2024 یوشکو گواردیول بیش از هر مدافع دیگری گل زده است. او در طی این مدت شش گل به ثمر رسانده؛ درحالی‌که مارکوس رشفورد دقیقا در همین بازه زمانی، آمار بیشتر از پنج گل را نتوانسته در کارنامه خود ثبت کند!

او فصل گذشته در چهل و دو بازی در تمامی رقابت‌ها، بر روی هفت گل اثر گذار بوده است. پنج گل و دو پاس گل برای یک فول بک چپ که گاهی در نقش مدافع میانی هم ظاهر می‌شود، آمار بسیار قابل توجهی به حساب می‌آید. دقت پاس بالا، قدرت و کیفیت عالی در لمس توپ و موفقيت نسبی در دوئل‌ها و بستن تکل از ویژگی‌های این کروات چپ پا محسوب می‌شود.

گواردیول انگار هر فصل چنین گل‌هایی را برای تیم‌های مختلف کنار می‌گذارد و نشان می‌دهد که او فقط در دفاع، مهارت‌ها و تاکتیک‌های دفاعی تخصصی ندارد و می‌تواند به خوبی از درک و هوش بالایش در فاز هجومی و لحظات و برهه‌های سخت و گره خورده بازی استفاده کند.

2097847

فصل گذشته در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید در دیدار رفت که بسیار هیجان انگیز و پر گل میان سیتیزن‌ها و مادریدی‌ها پیش می‌رفت، موفق شد گل سوم تیم خود را به سبک و سیاق همین گل اخیر با یک شوت دیدنی و استثنایی با پای راست به ثمر برساند.

پس با وجود این اوصاف، دیگر نباید از تماشای گل‌های از راه دور توسط یوشکو گواردیول تعجب کنید. او از رمز و راز و به نوعی فن و تکنیک این جور ضربات مطلع است و به خوبی می‌داند که از چه فاصله‌ای و با چه شدتی، به توپ ضربه وارد کند و دروازه حريفان را مورد هدف قرار دهد.

معین احمدوند

دیدگاه‌ها