کد خبر : 2078363 | 30 مهر 1403 ساعت 03:04 | 10.7K بازدید | 14 دیدگاه

آنچه در جاسم بن حمد گذشت؛

لبخند پرسپولیس، خشم گاریدو!

آخرین تمرین پرسپولیس پیش از دیدار با السد با نکات مهمی همراه بود.

لبخند پرسپولیس، خشم گاریدو!

به گزارش "ورزش سه"، ستاره‌های پرسپولیس در غروب شرجی دوحه هتل لاسیگا را به مقصد جاسم بن حمد ترک می‌کنند، لحظاتی پیش از آنها گاریدو با همراهی کاپیتان محبوبش از تویوتای آخرین مدل پیاده شدند تا وارد سالن نشست مطبوعاتی شوند. این آغاز ملاقات خبرنگاران و خوان کارلوس بود که تا پایان شب هم به طول انجامید، جایی که آنها تمام تلاش خود را برای شکار لبخند سرمربی اسپانیایی انجام دادند.

تمرین تیم پرسپولیس برخلاف دو جلسه قبلی که در زمین شماره دو السد برگزار شد، این بار در استادیوم جاسم بن حمد به انجام می‌رسید و سروشکل رسمی‌تری داشت. چمن سبز و یکدست این استادیوم با تهویه فوق‌العاده، ستاره‌های پرسپولیس را سرشوق آورده بود و گاریدو نیز با همین دیسیپلین همیشگی تلاش داشت تا کار خود را پیش ببرد.

این گزارش خبرنگار ما از دیده‌های او در استادیوم جاسم بن حمد است، گزارشی که شما را به نقطه جنوب غربی حاشیه خلیج فارس، نقطه استقرار ستاره‌های پرسپولیس می‌برد:

* امید عالیشاه برخورد گرمی با خبرنگاران دارد و به آنها برای ورود به دوحه خوشامد می‌گوید. او هم از گرمای قطر به تنگ آمده اما در عین حال انگیزه زیادی را هم برای بازگشت نشان می‌دهد.

* گاریدو چهار دقیقه زودتر به سالن نشست مطبوعاتی می‌آید و افسر رسانه از او می‌خواهد تا پشت در بماند. این موضوع خشم سرمربی پرسپولیس را به دنبال دارد و او معتقد است منعی برای شروع کنفرانس مطبوعاتی وجود ندارد.

* با این حال مسئول اموربین‌الملل پرسپولیس از گاریدو می‌خواهد تا دقایقی صبر کند و او نیز علی رغم بی میلی، این مسئله را می‌پذیرد. حالا زمانی است که سرمربی پرسپولیس در طبقه دوم استادیوم جاسم بن حمد با عالیشاه خلوت و برای دقایقی با او گفتگو کند - یک گفتگو خیلی خیلی خیلی خصوصی.

2097586

* خبرنگاران قطری از تعداد بالای همراهان ایرانی پرسپولیس تعجب کردند. در حالی که نشست سرمربی و بازیکن السد با 4-5 خبرنگار برگزار شده بود، حالا چهار عضو رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس و همچنین چهار خبرنگار و عکاس اعزامی، سالن را تحت‌تاثیر خود قرار دادند.

2097585

* کنفرانس گاریدو و عالیشاه بعد از سوالات خبرنگاران ایرانی با یک سوال روزنامه‌نگار الجزایری به زبان فرانسوی به پایان می‌رسد؛ مکالمه کوتاه گاریدو و این خبرنگار در مورد الکسیس گندوز و همچنین انتخاب ایران بعد از تونس، مصر و مراکش، با پاسخ سریع گاریدو همراه می‌شود و او با تمجید از دروازه‌بان تیمش به سرعت سالن را به مقصد رختکن ترک می‌کند.

* بازیکنان پرسپولیس در استادیوم جاسم بن حمد حضور دارند. سروش رفیعی به نفرات جوانتر ملحق شده و با آنها تنیس فوتبال بازی می‌کند و روپایی می‌زند. سبیل‌های سروش لنز دوربین عکاسان را به سمتش می‌چرخاند.

* مسئول باشگاه السد با یک پیراهن سفید به سوی مدیر پرسپولیس می‌رود و افشین پیروانی را با پیراهن شماره پنج و درج نامش در پشت لباس سورپرایز می‌کند. افشین پیروانی: «کاش خودمون یاد بگیریم!»

2097587

* کریم باقری در اولین تجربه دستیاری گاریدو به بازیکنان پرسپولیس ملحق شده و آنها را در راندو همراهی می‌کند. برخورد با او دقیقا طوری است که چند هفته پیش تیتر زدیم: «آقا کریم با خانه اش برگشته.»

2097584

* افسر سختگیر ای اف سی (البته طبق پروتکل) اجازه تصویربرداری به خبرنگاران ایرانی نمی‌دهد و معتقد است که حق پخش این مسابقات به رسانه‌های ایرانی اعطا نشده است. البته روی سکو افراد زیادی برای فیلمبرداری حضور دارند و عملا تلاش برای متوقف کردن آنها به نتیجه خاصی نمی‌رسد.

* پیروانی درخواست مصاحبه الکاس را بی پاسخ نمی‌گذارد و با تلویزیون معروف قطری صحبت می‌کند. این در حالی است که گاریدو از بازیکنانش می‌خواهد گرم کردن با توپ را کنار بگذارند و دوربین زمین نرم دوی کنند.

* این در حالی است که چند بازیکن پرسپولیس دچار مصدومیت هستند و سوالات در مورد ترکیب پرسپولیس افزایش پیدا می‌کند و احتمالا تغییرات بیشتری اعمال خواهد شد.

2097593

* لوییز هوادار ایرلندی معروف پرسپولیس از بریتانیا به قطر آمده تا این بازی را در استادیوم جاسم بن حمد تماشا کند. او با موهای بور و لهجه غلیظ و پیراهن پرسپولیس، همه را به سمت خود می‌کشاند و با بازیکنان عکس یادگاری می‌گیرد.

* با پایان 15 دقیقه ابتدایی تمرین، افسر رسانه ای اف سی از خبرنگاران خواست تا استادیوم جاسم بن حمد را ترک کند. با اطمینان گاریدو از ترک اهالی رسانه، کاورها بین بازیکنان پخش می‌شود و ترکیب احتمالی پرسپولیس بیرون می‌آید.

* حتی در 45 دقیقه باقیمانده تمرین هم خبری از لبخند گاریدو نیست. او با چهره جدی و مصمم، نکات مختلف را به بازیکنانش گوشزد می‌کند. نظم و انضباط در تیم او حرف اول را می‌زند.

2097588

* امید عالیشاه اولین بازیکنی است که رختکن تیمش را ترک می‌کند. حدود 15 هوادار در بیرون انتظار او را می‌کشند تا عکس یادگاری بگیرند، عالیشاه هم کسی نیست که به آنها پاسخ منفی بدهد.

* کریم باقری و سیدجلال حسینی با یکدیگر صحبت می‌کنند و بگوبخند جالبی دارند.

2097594

* گاریدو بعد از ترک رختکن برای دقایق طولانی با حسین بادامکی به صحبت نشست. او نزدیک‌شدن هیچکس را برنمی‌تابید و در یک جلسه شخصی، نکاتی را به بادامکی انتقال داد.

* لوییس هوادار ایرلندی، پیراهن سروش رفیعی را بیرون می‌آورد تا با او عکس یادگاری بگیرد. گولسیانی خود را به صحنه می‌رساند: «سروش این لباس فیکه، فردا یه لباس اورجینال بده!»

* محمد خدا بنده لو می‌گوید: «پرسپولیس همینه، همه جای دنیا طرفدار داریم. امیدوارم السد رو ببریم و بتونیم خوشحالشون کنیم.»

* درخواست برای بلیت این بازی از سوی ایرانیان مقیم دوحه ادامه دارد اما باشگاه پرسپولیس بلیتی برای اعطا به آنها ندارد و این موضوع را به تهیه اینترنتی ارجاع می‌دهد.

* بازیکنان پرسپولیس با شادابی و نشاط خاصی تمرین را دنبال کردند و در بیرون استادیوم هم مشغول بگو بخند هستند.

2097590
2097591

* اتوبوس سفیدرنگ پرسپولیس در حالی مقابل باشگاه جاسم بن حمد پارک کرده که در عکس اصلی این استادیوم، تصویر مرتضی پورعلی‌گنجی با پیراهن السد نیز وجود دارد.

* کاروان پرسپولیس سرانجام در حوالی ساعت 20:30 استادیوم را ترک می‌کند و به هتل مجلل خود بازمی‌گردد. گاریدو از بازیکنانش می‌خواهد متمرکز باشند و برای جلسه دوشنبه آماده شوند، سپس هم حرکت به سمت استادیوم، امیدوار باشیم که لبخند گاریدو را سرانجام شکار کنیم!

محمد همتی - فرستاده ورزش سه ، دوحه

عکس: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها