کد خبر : 2078350 | 30 مهر 1403 ساعت 01:30 | 5K بازدید | 2 دیدگاه

درگذشت دلخراش فوتبالیست کلمبیایی

فوتبال در بولیوی مساوی است با مرگ!

در سال 2024 سه فوتبالیست به دلایل مختلف در رده‌های مختلف فوتبال بولیوی جان خود را از دست داده‌اند.

فوتبال در بولیوی مساوی است با مرگ!

به گزارش "ورزش سه"، جان ماریو تیرادو آلوارز در 22 سالگی، در حالی که آرزوی تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه‌ای را داشت، در حال تمرین با باشگاه رئال کوچابامبا بولیوی، درگذشت.

این موضوع شنبه گذشته، 19 اکتبر، توسط رسانه‌های محلی تایید شد و به دلیل انتشار این خبر تکان دهنده و غم انگیز، غوغای زیادی به پا کرد.

نگران‌کننده‌ترین موضوع این است که رسانه‌های بولیوی گزارش می‌دهند که او سومین فوتبالیستی است که در شرایط مشابه در سال 2024 جان خود را از دست می‌دهد. او دومین بازیکن در بولیوی است که به این دلیل مرده است.

بنابراین، هشدارها شروع شده و نگرانی در مورد این اتفاقات وجود دارد، اگرچه مرگ این بازیکنان ارتباط مستقیمی با یکدیگر نداشته است. حقیقت این است که فوتبالیست‌های کلمبیایی و بولیوی در سوگ بازیکنی هستند که رویا و امید زیادی را برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست بزرگ در سر داشت.

*در مورد مرگ جان ماریو تیرادو آلوارز

در روز شنبه، 19 اکتبر 2024، بر اساس اعلام رسانه‌ها مشخص شد که بازیکن متولد آنتیوکیا (کلمبیا) روز جمعه در حین تمرین با تیم رئال کوچابامبا، باشگاهی وابسته به اتحادیه فوتبال کوچابامبا، که یکی از 9 لیگ تشکیل دهنده سیستم رقابت منطقه‌ای در بولیوی است، روی زمین افتاد.

2097560

این خبر در شبکه‌ای اجتماعی این تیم تایید شد: "یک اتفاق تاسف بار برای باشگاه ورزشی ما. امروز ما برای رفتنت عزادار هستیم، اما می‌دانیم که اکنون در بهشت ​​اهداف بزرگی را فریاد می‌زنی. بدرود ماریو. دلمان برایت تنگ خواهد شد، تو یک فوتبالیست و یک انسان بزرگ بودی، حالا و همیشه در قلب ما خواهی بود و مثل یک فرشته در تیم ما را همراهی می‌کنی."

علاوه بر این، اتحادیه فوتبال کوچابامبا (AFC) اعلام کرد که تمامی مسابقات به احترام درگذشت ماریو تیرادو با یک دقیقه سکوت برگزار خواهد شد و همچنین پیام غم انگیزی را منتشر کرد: "صمیمانه‌ترین تسلیت خود را برای از دست دادن ماریو تیرادو، چنین ضایعه جبران ناپذیری، اعلام می‌کنیم."

سومین فوتبالیست و دومین بازیکن کلمبیایی که در سال 2024 در بولیوی درگذشت.

به غیر از پرونده این بازیکن 20 ساله، دو فوتبالیست‌ دیگر هم امسال در این کشور جام خود را از دست داده‌اند. به همین دلیل رسانه‌‌ها اطلاعاتی را منتشر می‌کننپ که توجه مقامات فوتبال بولیوی را به خود جلب می‌کند.

2097561

پورتال خبری رد‌اونو (Red Uno) در مورد فوتبال بولیوی نوشت: "این سومین مورد فوت یک فوتبالیست در بولیوی در سال جاری است، وضعیتی که باعث نگرانی و بحث در مورد شرایط تمرین و رقابت بین بازیکنان شده است."

در این مورد، مشکلی درباره ارتفاع وجود ندارد، چون کوچابامبا در ارتفاع 2558 متری از سطح دریا قرار دارد و تیم ملی کلمبیا در آنجا تمرین می‌کرد تا برای بازی خود با بولیوی در ال آلتو (در ارتفاع بیش از 4000 متر از دریا) در مقدماتی جام جهانی 2026 آماده شود.

اما این که رسانه‌های بولیوی مدعی هستند که باید از شرایط تمرین و مسابقه بازیکنان مطلع شوند، قابل توجه است. به همین دلیل مارکا در گزارشی دلیل دو مرگ قبلی بازیکنان فوتبال در سال 2024 را مرور کرده است.

اولین مورد مربوط به گیلرمو دنیس بلتران کلمبیایی در تیم رئال سانتا کروز بود که در ماه مارس رخ داد. او در حین تمرین جان خود را از دست داد. دلیل مرگ او را کمبود تجهیزات پزشکی و دفیبریلاتور برای درمان فوریت‌های مربوط به مشکلات قلبی اعلام کردند.

در ماه سپتامبر، جاناتان فرناندز لیماچی، بازیکن بولیوی، متعلق به باشگاه فاتیک، جان خود را از دست داد. او پس از یک ضربه سخت در جریان یک بازی به درستی مورد معاینه قرار نگرفت و چند ساعت بعد در خانه‌اش درگذشت.

دیدگاه‌ها