کد خبر : 2078337 | 30 مهر 1403 ساعت 00:57 | 9K بازدید | 58 دیدگاه

با دبل لوا و توره در کنار گل دیدنی پدری

بارسلونا 5-1 سویا: شروع پرقدرت هفته بزرگ

بارسلونا در هفته دهم لالیگا با نتیجه 5-1 از سد سویا گذشت.

بارسلونا 5-1 سویا: شروع پرقدرت هفته بزرگ

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در بازی هفته دهم لالیگا به مصاف سویا رفت و در بازی خانگی با گلزنی روبرت لواندوفسکی، پدری و پابلو توره با نتیجه 5-1 برنده شد.

ترکیب تیم‌ها:

بارسلونا: ایناکی پنا، کنده، کوبارسی، مارتینز، بالده، کاسادو،‌ پدری، یامال، رافینیا، فاتی، لواندوفسکی

سویا: نایلند، پدروسا، مارکائو، باده، کارمونا، آگومه، گودلی، اجوکه، فرناندز، لوکباکیو، رومرو

این دیدار به میزبانی ورزشگاه المپیک مونتخوئیک پس از شروع هیجان خاصی نداشت و تا قبل از اینکه روبرت لواندوفسکی اولین گل را از روی ضربه پنالتی در دقیقه 24 به ثمر نرساند، بازی معمولی دنبال می‌شد.

گل لواندوفسکی جریان بازی را تغییر داد و میل بارسا برای گلزنی افزایش یافت. شاگردان هانسی فلیک روی کنترل توپ و میدان مسلط شدند که کمک کرد زودتر با گل دوم دست پیدا کنند. پدری تنها 4 دقیقه بعد از لواندوفسکی با یک ضربه دیدنی گل دوم را به ثمر رساند.

لواندوفسکی که در دقیقه 36 با بالا رفتن پرچم کمک داور دومین گلش مردود شد، دست از تلاش برنداشت و خیلی زود به گل دوم رسید. او در دقیقه 39 سومین گل را به ثمر رساند تا نیمه اول با برتری 3-0 بارسا به پایان برسد.

پایان نیمه اول

بارسا در نیمه دوم هم خطرناک و با فشار روی دروازه حریف کار را دنبال کرد که به گل رسید اما رافینیا خوش شانس نبود و در دقیقه 49 این گل به دلیل آفساید مردود شد.

سویا بیکار ننشست و به دنبال کاهش اختلاف بود که در دقیقه 57 امید زیادی به یک ضربه پنالتی داشتند اما داور برخورد رومرو با کوبارسی را خطا تشخیص نداد. هر چه از نیمه دوم می گذشت بارسا بیشتر به کنترل بازی مسلط می‌شد و در مقابل فلیک تصمیم گرفت به بازیکنانش خیلی فشار نیاورد.

به دلیل نزدیک بودن مسابقات چمپیونزلیگ لواندوفسکی، رافینیا و یامال از ترکیب خارج شدند اما فشار حملات بارسا کم نشد و آن‌ها به چهارمین گل هم رسیدند. پابلو توره که به جای یامال وارد ترکیب شده بود در دقیقه 82 چهارمین گل میزبان را به ثمر رساند.

پس از این گل، گاوی به جای پدری وارد زمین شد تا تقریبا پس از 11 ماه دوری از میادین دوباره برای آبی اناری‌ها بازی کند. بازی کمی آرام شده بود که سویا از این موقعیت استفاده کرد و یکی از گل‌ها را در دقیقه 87 توسط استانیس ایدومبو جبران کرد.

بارسا تا لحظه آخر این بازی به دنبال یک برد پرگل بود و ضربه ایستگاهی توره یک ضرب در دقیقه 88 وارد دروازه سویا شد تا در نهایت آبی اناری‌ها 5-1 این بازی را پشت سر بگذارند.

پایان بازی

با این پیروزی صدرنشین لالیگا 27 امتیازی شد و فاصله سه امتیازی با رئال مادرید رده دومی را حفظ کرد. سویا هم با 12 امتیاز در رده سیزدهم جای دارد.


توپ گلگل‌ها:

بارسلونا 1-0 سویا

2097530

لواندوفسکی ضربه پنالتی خود را با مکث خاصی زد که دروازه‌بان را فریب داد و در دقیقه 24 اولین گل را به نام خود زد.

بارسلونا 2-0 سویا

2097531

ضربه قوس‌دار و دیدنی پدری روی پاس لامینه یامال به اندازه‌ای پرقدرت و دقیق بود که تلاش نایلند هم برای مهار آن کافی نبود تا در دقیقه 28 دومین گل به ثمر برسد.

بارسلونا 3-0 سویا

2097532

لواندوفسکی با فرصت طلبی در نزدیکی دروازه سویا موفق شد ضربه زمینی رافینیا را با یک اثرگذاری کوچک در دقیقه 40 به گل سوم تبدیل کند.

بارسلونا 4-0 سویا

2097533

پابلو توره تازه‌وارد در شلوغی محوطه جریمه سویا موفق شد روی پاس ژول کنده با ضربه دقیق در دقیقه 82 گلزنی کند.

بارسلونا 4-1 سویا

2097537

ایدومبو پس از فرار بین مدافعان بارسلونا ارسال بلند به محوطه جریمه را کنترل کرد و با ضربه زمینی پای راست در موقعیت تک به تک با پنا موفق شد تنها گل سویا در این بازی را در دقیقه 87 به ثمر برساند.

بارسلونا 5-1 سویا

2097538

ضربه ایستگاهی توره به سمت دروازه سویا پس از برخورد به زمین مستقیم وارد دروازه شد. دروازه‌بان سویا فریب خورد و تصور می‌کرد که این ارسال با ضربه سر اینیگو مارتینز همراه می‌شود اما این ارسال مستقیم در دقیقه 88 به گل تبدیل شد.

دیدگاه‌ها