کد خبر : 2078301 | 30 مهر 1403 ساعت 04:39 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

کارت قرمز، بلای جان توپچی‌ها!

میکل آرتتا در فصل جاری، علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با مصدومیت‌ مهره‌های کلیدی، باید چاره‌ای برای بحران خشونت بازیکنان خود بیاندیشد.

کارت قرمز، بلای جان توپچی‌ها!

به گزارش "ورزش سه"، بیراه نگفته‌ایم که آرسنال آنچنان ضربات سهمگینی در نبود بازیکنان بسیار تاثیرگذارش نخورده، بلکه کارت قرمز و خشونت بیش از اندازه، توپچی‌ها را وارد یک چالش سخت کرده است.

در برهه نقل و انتقالات تابستانی، کارشناسان و اهالی فوتبال اعتقاد و اذعان داشتند که آرسنال از بهترین مهره‌های دفاعی میان پنج لیگ معتبر اروپا برخوردار است. این نظرات تا حد زیادی درست و صحیح بود و بر خلاف فصول پیشین که توپچی‌ها در دفاع ضعف عمده‌ای از خود نشان می‌دادند، تا به اینجا در اکثر دیدارها با یک دفاع منسجم و عالی و بازی هوشمندانه، توانسته‌اند پنج برد از هشت دیدار در ليگ برتر کسب کنند.

حال آرسنال در عین اینکه بسیار مستحکم دفاع می‌کند، از سویی دیگر خشن‌تر هم بازی می‌کند و در همین هشت هفته با ثبت یک آمار عجیب هواداران خود و البته سایر فوتبال‌دوستان را بیشتر حیرت زده کرده است.

شاگردان آرتتا طی هشت هفته، سه کارت قرمز دریافت کرده‌اند. این در حالی است که همین تیم در دو فصل اخیر، مجموعا با دو کارت قرمز داور روبرو شده است. ضمن اینکه آنها با ثبت سه کارت قرمز بیش از هر تیم دیگری، خشن‌ترین تیم لیگ برتر لقب گرفته‌اند.

اولین کارت قرمز فصل به دیدار هفته سوم مقابل برایتون برمی‌گردد. جایی که دکلان رایس به طرز عجیبی و در یک درگیری و زد و خورد ناچیز، توسط کریس کاوانا، داور بازی اخراج شد و توپچی‌ها دو امتياز مهم را در خانه خود از دست دادند.

2097425

اخراج دوم در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل توپچی‌ها رقم خورد. لئوناردو تروسارد، وینگر بلژیکی آرسنال در وقت‌های اضافه نیمه اول با کارت قرمز مایکل اولیور مواجه شد تا آرسنالی‌ها به طور کامل، یک نیمه را برابر سیتی در اتحاد، ده نفره بازی کنند و در نهایت برد دو بر یک را با تساوی در واپسین لحظات پایانی عوض کنند.

2097426

اما اخراج سوم نه تنها هیچ امتیازی برای توپچی‌ها به همراه نداشت؛ بلکه حکم اولین باخت آرتتا و تیمش را در این فصل امضا کرد. این بار نوبت ویلیام سالیبا بود تا در یک صحنه تک به تک، از پشت تعادل مهاجم بورنموث را برهم زند و علاوه بر دریافت کارت قرمز و از دست دادن دیدار مهم هفته آتی برابر ليورپول، یک پنالتی هم به گیلاس‌ها تقدیم کند.

2097427

شاید این قضیه جالب باشد که آرسنال در همین سه ديداری که با یک یار کمتر به بازی ادامه داده، از گرفتن امتیازات کامل در همان سه تقابل محروم شده و در سایر بازی‌ها (به جز تقابل با آتالانتا در لیگ قهرمانان اروپا) همواره در حالت عادی و طبیعی، یپروز میدان بوده است.

اکنون با کسب اولین باخت، توپچی‌ها هفده امتیازی باقی ماندند و فرصت صدرنشينی را از دست دادند. هرچند که برای قضاوت تیم قهرمان لیگ برتر انگلیس، بسیار زود است و اصلا نمی‌توان چیزی را در این لیگ سراسر هیجان پیش‌بینی کرد.

شاید اگر آرسنال در همان سه دیدار، با تمام بازیکنان خود تا انتهای نود دقیقه بازی می‌کرد، اوضاع امتیاز و جایگاه آنها در جدول بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی بود که در حال حاضر می‌بینیم.

معین احمدوند

دیدگاه‌ها