کد خبر : 2078091 | 29 مهر 1403 ساعت 00:52 | 16K بازدید | 22 دیدگاه

حواشی یک شکست تلخ و تاثیرگذار

پایان سهراب، خیال رفقا راحت شد!

استقلال در حالی شکستی سنگین را مقابل ذوب تجربه کرد که باتوجه به موقعیت‌های دو تیم آنها واقعا استحقاق چنین باخت تلخی را نداشتند.

پایان سهراب، خیال رفقا راحت شد!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که سه تیم حاضر در مسابقات آسیایی به مصاف رقبای خود نرفتند، استقلال تصمیم گرفت که مقابل حریف خود حاضر شود تا برنامه مسابقات بیشتر از این بهم نریزد. اما شاید سهراب بختیاری‌زاده، سرمربی استقلال، فکرش را هم نمی‌کرد که قرار است در چه مخمصه‌ای گیر بیفتد.

24 ساعت قبل از بازی با انصراف کاپیتان استقلال از حضور در تمرین و مصاحبه با رسانه باشگاه به سهراب اعلام شد او گلر ملی‌پوش خود را به همراه نخواهد داشت. اما بازی نکردن سیدحسین حسینی به دلیل اختلافات با مدیران باشگاه نه تنها بر روحیه تیم تأثیر گذاشت، بلکه نگرانی‌های زیادی را در مورد عملکرد دروازه‌بان و خط دفاعی ایجاد کرد. آن هم در شرایطی که استقلال بعنوان میزبان بازهم در استادیومی غیردلخواه به میدان می‌رفت.

استقلالی‌ها برای اینکه بتوانند با آمادگی بیشتری به مصاف النصر بروند و روند مسابقات خود را حفظ کنند، با تعویق دیدار با ذوب آهن مخالف بودند و مقابل رقیب خود به میدان رفتند. با توجه به محرومیتی که مدیریت باشگاه برای حسینی در نظر گرفته بود و همچنین مصدومیت ابوالفضل جلالی، استقلال عملاً بازیکنی از تیم ملی ایران در ترکیب خود نداشت. تنها بازیکنی که می‌توانست در روند تیمی آنها تأثیرگذار باشد، جلال‌الدین ماشاریپوف بود و بختیاری‌زاده با توجه به خستگی شدید ستاره ازبک از کاکوتا از این بازیکن به جای ستاره ازبک تیم خود استفاده کرد.

مسابقه با شرایطی آغاز شد که به نظر می‌رسید شاهد یک نمایش هجومی دیگر از تیم تحت هدایت سهراب بختیاری‌زاده خواهیم بود. استقلال در 30 دقیقه ابتدایی مسابقه، به ویژه از سمت چپ، چند موقعیت خوب خلق کرد. کاکوتا بازیکنی باانرژی، فعال و تأثیرگذار بود و میلاد زکی‌پور هم نقش پررنگی در حملات داشت. همه چیز برای یک مسابقه تماشاگرپسند و کسب پیروزی فراهم بود، اما به مرور با شعارهایی که روی سکوها علیه مدیریت داده می‌شد، تیم تمرکز خود را از دست می‌داد.

2096591

در دقیقه 56، روی یک توپ ساده، سامان فلاح و رافائل سیلوا قاطی کردند و ذوب آهن که استادانه از این موقعیت‌ها استفاده می‌کند، با مجید علیاری توپ را به تور دروازه استقلال چسباند. استقلال بعد از گلی که دریافت کرد، توسط بلانکو توپ را به تیرک ذوب آهن کوبید و در برگشت محسن‌آذرباد با ارسال یک پاس کلاس بالای فوتبال، امید لطیفی را در عمق دفاع استقلال صاحب توپ کرد و این بازیکن با ضربه فنی دروازه استقلال را باز کرد. گل سوم ذوب آهن هم در حالی به ثمر رسید که کل ورزشگاه در حال شعاردادن علیه مدیریت این تیم بودند. علیاری دبل کرد تا در همین لحظه سیدحسین حسینی ورزشگاه را ترک کند.

اما جدا از مسائل فنی، حواشی نیز تأثیر زیادی روی عملکرد استقلالی‌ها داشت. جالب اینکه امروز مدیریت باشگاه و سید حسین با هم به تفاهم رسیده‌اند در حالی که این اتفاق می‌شد در صبح بازی ذوب آهن برای تیم اتفاق بیفتد.

بختیاری‌زاده در سه هفته‌ای که مسئولیت فنی تیم را برعهده داشت، با عنوان مربی موقت، که برخلاف پرستیژ یک مربی فوتبال است، کوهی از حاشیه و مشکلات و همچنین کمبود بازیکن در پست‌های کلیدی و تأثیرگذار را تجربه کرد. او که کار خود را با روحیه آغاز کرده و تیمش نمایش خوبی مقابل هوادار ارائه داده بود، در نهایت یکی از تلخ‌ترین شکست‌های دوران مربیگری خود را تجربه می‌کرد. البته با این شکست، هواداران در ورزشگاه حرمت او را نگه داشتند، اما در صفحات مجازی، شرایط اصلا باب میل این ستاره سابق آبی‌ها پیش نرفت تا باشگاه استقلال خیلی سریع نام سرمربی خارجی را اعلام کند. مربی جدیدی که برخلاف سهراب اعتنایی هم به سکوها نخواهد داشت و با آرامش خاطر در هفته‌های اولیه کارش را آغاز خواهد کرد.

به هرحال باید به سهراب خسته‌نباشید گفت. تیم او دیروز تا قبل از گل خورده نمایشی رو به جلو و در حد نام استقلال داشت و حالا با پایان کارش حداقل خیال پیشکسوتانی که در روزهای گذشته با ناراحتی و حسادت مشغول زدن او بودند را راحت می‌کند!

دیدگاه‌ها