کد خبر : 2078045 | 28 مهر 1403 ساعت 22:11 | 8.5K بازدید | 45 دیدگاه

بورنموث ۲-۰ آرسنال: اولین شکست فصل با اشتباه سالیبا

دیدار تیم‌های بورنموث و آرسنال از هفته هشتم لیگ برتر انگلیس با برتری ۲-۰‌میزبان به پایان رسید‌.

بورنموث ۲-۰ آرسنال: اولین شکست فصل با اشتباه سالیبا

به گزارش "ورزش سه"، مصاف زیبا و پربرخورد تیم‌های بورنموث و آرسنال در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر، با برتری ۲-۰ بورنموث به پایان رسید تا نخستین شکست آرسنال در فصل جاری رقابت‌ها رقم بخورد.

ویدئو: 356217

برخلاف پیش بینی‌ها، این بورنموث میزبان بود که توپ و میدان را از ابتدای کار در اختیار گرفته بود و موقعیت‌های گلزنی بهتری در نیمه اول نسبت به آرسنال به دست آورد.

جدی‌ترین موقعیت بورنموث در نیمه نخست روی اشتباه عجیب داوید رایا در دقیقه ۱۵ به دست آمد. جایی که او به اشتباه توپ را به آنتونیه سمینو داد اما وینگر بورنموث با بی‌دقتی این موقعیت را از دست داد.

آرسنال آرام آرام داشت سوار بر بازی می‌شد که اخراج ویلیام سالیبا تمام برنامه‌های میکل آرتتا برای این بازی را نابود کرد. البته که سالیبا در این صحنه به تنهایی مقصر نبود و اتفاقا جلوی یک موقعیت صددرصد گلزنی را از سمنیو گرفت. روی این صحنه لئاندرو تروسار با پاس رو به عقب اشتباه خود، وینگر بورنموث را در موقعیت نسبتا تک به تک قرار داد که سالیبا مجبور به خطا و اخراج از زمین به قیمت جلو گیری از گلزنی بورنموث شد.

بعد از این اخراج بازی کمی از تب و تاب اولیه افتاد. آرسنال با توجه به اینکه یک یار کمتر داشت، رو به بازی تدافعی و ضدحمله آورده بود و حملات بورنموث نیز آنقدر زهردار نبود که مانع از کلین شیت داوید رایا در نیمه اول شود.

2096989

در نیمه دوم، بورنموث با انجام دو تعویض تهاجمی نبض بازی را در اختیار گرفته بود اما دفاع منسجم آرسنالی‌ها اجازه خلق موقعیت گلزنی را به آنها نمی‌داد. دفاع چند لایه آرسنال سرانجام در دقیقه ۷۰ با گل رایان کریستی فرو ریخت و غصه‌های میکل آرتتا برای بیست دقیقه پایانی این بازی سخت دوچندان شد.

فشار همه جانبه توپچی‌ها روی دروازه بورنموث فقط فرصت دوبرابر کردن اختلاف را به تیم میزبان داد. چرا که در دقیقه ۷۹، بار دیگر اشتباه مرگبار خط دفاع آرسنال و پاس روبه عقب ضعیف بن وایت به داوید رایا، نصیب اوانیلسون شد و داوید رایا به ناچار روی او خطا کرد تا یک ضربه پنالتی تقدیم به بازیکنان بورنموث شود.

پنالتی‌ای که جاستین کلایورت پشت آن ایستاد و برخلاف جهت رایا توپ را به گل تبدیل کرد. بعد از این گل آرسنال رو به بازی تهاجمی آورد اما دفاع بی‌نقص تیم میزبان، موقعیت چندانی را نصیب توپچی‌ها نکرد و در نهایت بازی با همان نتیجه ۲-۰ به سود شاگردان آندونی ایرائولا به پایان رسید.

گل‌ها:

1مشکی

2096988
یکی از قشنگ‌ترین گل‌های هفته لیگ با تنها سه ضرب از روی نقطه کرنر به ثمر رسید‌. روی یک کرنر تمرین شده در دقیقه ۷۰، بورنموثی‌ها توپ را به شکل زمینی به محوطه جریمه آرسنال فرستادند. جاستین کلایورت توپ را به عقب پاس داد تا رایان کریستی با یک بغل پای غیرقابل مهار توپ را به کنج دروازه آرسنال وارد کند.

2مشکی

2096987
روی یک ضدحمله در دقیقه ۷۹، بن وایت توپ را از بازیکنان بورنموث مهار کرد و با تصمیم عجیب آن را رو به عقب به داوید رایا پاس داد اما پاس ضعیف او را اوانیلسون با زیرکی‌ هرچه تمام قاپید و با خطای رایا به روی او، داور به سود بورنموث اعلام پنالتی کرد‌. جاستین کلایورت پشت توپ قرار گرفت و با فریب داوید رایا توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

دیدگاه‌ها