کد خبر : 2077996 | 29 مهر 1403 ساعت 05:07 | 27.4K بازدید | 21 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

۱۸۰ دقیقه تا تلخ‌ترین شکست ایران

تیم ملی فوتبال ایران جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۲ را با یک شکست تلخ مقابل ژاپن ترک کرد.

۱۸۰ دقیقه تا تلخ‌ترین شکست ایران

به گزارش "ورزش سه"، ایران که در دوره قبلی مسابقات در قطر به مقام سوم رسیده بود، در فرمت قدیمی این رقابت‌ها که هشت تیم در آن شرکت داشتند، در گروه چهار تیمی خود به مقام سوم رسید و موفق نشد از گروه نسبتا آسان خود به دور بعد صعود کند.

البته ایران این تورنمنت را با پیروزی دو بر صفر مقابل کره شمالی آغاز کرد و تصویری که می‌بینید متعلق به همین مسابقه است اما پس از تساوی بدون گل امارات متحده عربی، ایران در بازی سوم در لحظات پایانی و در دقیقه 1+90 مغلوب شوت کازویوشی میورا، ستاره تیم ملی فوتبال ژاپن، شد و حذفی تلخ را به جان خرید؛ حذفی که باعث محرومیت چند بازیکن تیم ملی ایران و رخ دادن اتفاقاتی در آینده فوتبال ایران نیز شد.

این دومین تورنمنتی بود که با علی پروین در آن شرکت می‌کردیم. پروین در مرتبه قبلی فاتح رقابت‌های بازی‌های آسیایی پکن شده بود، اما در جام ملت‌های آسیا در روزهای بد مربیگری خود از دور این رقابت‌ها کنار رفت.‌ نکته جالب اینکه این یازده بازیکن در هر سه مسابقه به میدان رفتند و کوچک‌ترین تغییر و تعویضی در ارنج اولیه ایران صورت نگرفت که شاید این یک رکورد منحصربه‌فرد در تاریخ فوتبال باشد؛ تیمی که بدون تعویض و تغییر از یک دور مسابقه قاره‌ای کنار رفت.

2096892
ایستاده از راست: احمدرضا عابدزاده، مهدی ابطحی، جواد زرینچه، نادر محمدخانی، رضا حسن‌زاده و مهدی فنونی‌زاده
نشسته از راست: سیروس قایقران، مجتبی کرمانی مقدم، فرشاد پیروز، جمشید شاه محمدی و مجتبی محرمی

دیدگاه‌ها