کد خبر : 2077937 | 28 مهر 1403 ساعت 13:45 | 4.8K بازدید | 4 دیدگاه

یک آفساید و پنج پنالتی؛

بررسی دقیق تصمیمات جنجالی در بازی خیبر

قضاوت کیوان علی‌محمدی در دیدار چادرملو - خیبر اعتراض هر دو تیم را به همراه داشت.

بررسی دقیق تصمیمات جنجالی در بازی خیبر

به گزارش "ورزش سه"، تیم خیبر خرم‌آباد روز پنجشنبه با نتیجه یک بر صفر برابر چادرملو شکست خورد، اما آنچه بیش از نتیجه بازی مورد توجه قرار گرفت، داوری جنجالی این مسابقه بود.

در جریان این دیدار، دو پنالتی به سود چادرملو اعلام شد. در صحنه اول، علاء الدالی پس از برخورد با دروازه‌بان خیبر در محوطه جریمه سرنگون شد، اما ضربه پنالتی توسط خود او از دست رفت. در صحنه دوم نیز برخورد علی خدادادی با ابرقویی، مدافع خیبر، منجر به اعلام پنالتی دوم شد که این بار به گل تبدیل شد.

باشگاه خیبر بلافاصله پس از بازی به شدت نسبت به قضاوت کیوان علی‌محمدی، داور این دیدار، اعتراض کرد و اعلام داشت که به دلیل تصمیمات داوری از او شکایت خواهد کرد. همچنین آنها دیروز با انتشار ویدئویی به یک صحنه دیگر از بازی اعتراض کردند، جایی که احسان حسینی در محوطه جریمه چادرملو با مدافع حریف برخورد کرد و داور از اعلام پنالتی خودداری کرد.

از سوی دیگر، باشگاه چادرملو هم به داوری این مسابقه اعتراض داشت و اعلام کرد که سومین پنالتی آنها از چشم داور پنهان است. در این صحنه محمد پاپی پس از برخورد با مدافع خیبر در محوطه جریمه سرنگون شد، اما داور به ادامه بازی دستور داد.

سوتمحمدرضا ابوالفضلی، کمک داور بين‌المللی سابق فوتبال ایران، به بررسی نظرات داور در صحنه‌ها پرداخته است:

📌 برخورد تونی باتیستا و علاالدین الدالی (پنالتی- دقیقه ۳۰)

ویدئو: 355992

❌ اگر به دست و پای دروازه‌بان توجه کنیم، مشخص است که هیچ خطایی روی دروازه‌بان مرتکب نمی‌شود. پای دروازه‌بان روی زمین است و دست هم هیچگونه فشاری روی بدن مهاجم وارد نمی‌کند. اگر داور در زاویه درستی باشد، حتی می‌تواند شبیه‌سازی اعلام کند.


📌 گل چادرملو (آفساید- دقیقه 2+45)

2096788

✅ آفساید کاملا درست است. جای‌گیری کمک داور می‌توانست بهتر باشد اما تعداد مهاجمانی که در محدوده آفساید قرار دارند، کمک داور را از هرگونه شک و تردیدی مبرا می‌کند.


📌 برخورد حسین ابرقویی و علی خدادادی (پنالتی- دقیقه ۶۰)

ویدئو: 356002

❌ دست مدافع کاملا عادی جلوی بدن مهاجم قرار گرفته و نه گرفتنی دارد و نه هل دادنی. هیچ مانعی نیست و خطایی رخ نداد. ادامه بازی تصمیم درست در این صحنه بود.


📌 برخورد مدافع چادرملو و حسین ابرقویی (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۷۴)

2096789

⚪️ در این صحنه بازیکن شماره ۹۱ سفید کاملا مقابل تصویر را گرفته و به طور واضح و‌ دقیق معلوم ‌نیست.


📌 برخورد مدافع چادرملو و احسان حسینی (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۸۱)

2096790

⚪️ این‌ صحنه ممکن است خطا باشد اما با توجه به اینکه تصویر واضح نیست و بازیکنان از کادر خارج می‌شوند، نمی‌توان نظر قطعی داد. با این تصاویر نمی‌توان نظر قطعی داد و ای ‌کاش تصویر واضح‌تر بود. تنها در صورتی که تصویر بهتری باشد، می‌توان نظر قطعی داد.


📌 برخورد مدافع خیبر و محمد پاپی (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۸۸)

ویدئو: 356109

❌ این صحنه خطا بود. مدافع با سرعت و بی‌احتیاطی آمد و با بالاتنه روی مهاجم خطا کرد.

دیدگاه‌ها