کد خبر : 2077900 | 28 مهر 1403 ساعت 12:04 | 17K بازدید | 4 دیدگاه

چه لوکاکویی

بازگشت هیولا: کونته دوباره معجزه کرد!

مهاجم سرشناس بلژیکی در تنها ۶ بازی برای ناپولی ۳ گل زده و ۵ پاس گل به ثبت رسانده است. این بهترین ورژن لوکاکو در چند سال اخیر است.

بازگشت هیولا: کونته دوباره معجزه کرد!

به گزارش "ورزش سه"، تمام مربیان بازیکنان مورد اعتماد خود را دارند، اما برخی از آنها این رابطه را به حداکثر می‌رسانند و سعی می‌کنند همیشه با بازیکنان مورد اعتماد خود در هر باشگاهی که می‌روند، همراه باشند. این موضوع را در گذشته با مورینیو و ماتیچ یا حتی آنچلوتی و خامس دیده‌ایم، اما مورد کونته و لوکاکو بسیار خاص است. مربی ایتالیایی دومین کسی است که بیشترین بازی‌ها را به عنوان مربی مهاجم بلژیکی هدایت کرده است، درست بعد از روبرتو مارتینز و بدون شک بیشترین بهره‌وری را از او گرفته است. او این موضوع را دوباره در ناپولی نشان می‌دهد.

آنتونیو کونته تابستان امسال به تیم آبی‌پوش پیوست و با خبری مواجه شد که برنامه‌ریزی تیم را کاملاً مختل کرد. بهترین گلزن و شخصیت اصلی، ویکتور اوسیمن، به گالاتاسرای رفت. کونته به وضوح درخواست لوکاکو را به عنوان جانشین او کرد. پس از یک دوره تاریک در لندن و کمی بهتر در میلان و رم، مهاجم بلژیکی به ناپولی پیوست.

نتیجه واضح است: ناپولی با ۱۶ امتیاز در صدر جدول و روملو به عنوان شماره ۹ آبی‌پوش درخشان بوده است. در واقع، ستاره بلژیکی هیچ باختی را تجربه نکرده و از زمان ورودش، ۳ گل زده و ۴ پاس گل در ۵ بازی لیگ ثبت کرده است، بدون اینکه در هیچ‌کدام از آنها ۹۰ دقیقه بازی کرده باشد. او هم‌اکنون به عنوان بهترین گلزن تیم شناخته می‌شود و همچنین نسخه‌ای از خود را به نمایش گذاشته که به هم‌تیمی‌هایش نیز کمک می‌کند.

2096728

اعتمادی که جواب داده

اعتمادی که کونته به روملو داشت تصادفی نیست. با وجود انتقادات فراوانی که در یورو متحمل شد، مربی می‌دانست که او قادر است بهترین نسخه از این بازیکن را دوباره پیدا کند. او این کار را در اینتر انجام داد و مطمئن بود که همین کار را در ناپولی نیز خواهد کرد. آنتونیو در ۱۰۱ بازی مهاجم بلژیکی را هدایت کرده است که در آنها ۶۷ گل زده و ۲۲ پاس گل به ثبت رسانده است.

خود بازیکن رابطه‌اش با آنتونیو را این‌گونه توصیف می‌کند: "این رابطه بسیار مهم است، همه می‌دانند که من چه رابطه‌ای با او دارم. او گذشته و خانواده‌ام را می‌شناسد، این موضوع تفاوت زیادی ایجاد می‌کند."

در واقع، ارتباط بین این دو آنقدر خاص است که حتی در تمرینی در اینتر پس از شایعاتی درباره فاصله گرفتن از یکدیگر، دستکش‌های بوکس به دست کردند.

2096727

مربیانی که لوکاکو زیر نظر آنها بیشتر گلزنی کرده است:

• آنتونیو کونته (۶۷ گل در ۱۰۱ بازی)

• روبرتو مارتینز (۶۱ گل در ۱۲۶ بازی)

• ژوزه مورینیو (۴۷ گل در ۱۰۱ بازی)

• آریل جیکوبز (۴۱ گل در ۹۸ بازی)

• رونالد کومان (۲۶ گل در ۳۹ بازی)

لوکاکو بازیکنی بسیار خاص است. او چندان چابک نیست، قد بلند و قدرتمند است و توانایی تکنیکی زیادی در پاهایش ندارد، اما قدرت و توانایی بالایی برای برنده شدن در نبردها دارد. او پروفایلی خاص دارد که در زمینه‌های خاصی کارایی دارند، چیزی که کونته به خوبی از آن بهره‌برداری می‌کند: "او مانند یک بازیکن فوتبال آمریکایی است. قد بلند، قوی، پرقدرت و سریع است. من با او خوشحال‌تر و آرام‌تر هستم. مطمئنم که به ما کمک خواهد کرد و می‌داند که مسئولیتی نسبت به من و طرفداران ناپولی دارد"، مربی پس از ورود لوکاکو این را گفت.

در واقع، محدودیت‌های لوکاکو باعث شده‌اند که او بعضا هدف میم‌ها باشد، اما آمار او نشان‌دهنده یکی از بهترین گلزنان قرن بیست و یکم است که در ۳۱ سالگی هنوز نشان می‌دهد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، به ویژه تحت هدایت آنتونیو کونته.

دیدگاه‌ها